zondag, april 06, 2008

1814

Kwissers en historici springen nu op en roepen: Het Congres van Wenen! Juist. Ik ben daarover een boek aan het lezen en ik moest luidop lachen op bladzijde 336. Lacht u mee. Een van de deelnemers aan het congres was de Russische tsaar Alexander, die bereid was
tegen elke vrouw die hij ontmoette te zeggen dat ze de enige was van wie hij hield. (...) Op het bal van graaf Francis Palffy trof hij gravin Szechenyi, wier echtgenoot zojuist met een andere dame was gaan dansen. 'Uw echtgenoot lijkt u verlaten te hebben,' zei Alexander. 'En ik wil met alle plezier enige tijd zijn plaats innemen.' Waarop de gravin antwoordde: 'Houdt uwe Majesteit me soms voor een provincie?'
Gelezen in "De Ondergang van Napoleon" van Adam Zamoyski.

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ha. hahahah!
ik hoop dat het orkest toen een luide *bada bing* door de balzaal liet weerklinken!

07 april, 2008 22:21  
Blogger Where the streets have no name said...

Voor een mengelmoes van humor, filosofie, kritische meningen en amusement...
http://cheers-darling.blogspot.com
Ellen en Veerle

08 april, 2008 13:13  
Blogger Jan said...

Tip: Martin Bril schrijft een boek over Napoleon. Ideale combinatie, toch? Maandag zat hij in nps Kunststof.

23 april, 2008 20:00  
Blogger koen fillet said...

@JanVleugels. Bril heeft jarenlang columnachtige stukken over N geschreven. Ik zit allang te wachten tot hij die bundelt. Het gaat er dus eindelijk van komen. Goed.

23 april, 2008 20:02  

Een reactie posten

<< Home