zaterdag, april 05, 2008

Zogezegd in Gent

Gisterenavond in de Vooruit en live op Radio 1. Tien zalen, honderd schrijvers, duizend bezoekers, één chaos. Ik heb de avond doorgebracht in een soort aquarium dat voor de gelegenheid was omgebouwd tot radiostudio. Vier uur lang interviews gemaakt met schrijvers of gelijkgestelden.


Eén van die gesprekken moet u absoluut eens beluisteren: Rodaan Al Galidi, Irakees, gevlucht naar Nederland, ondertussen verkast naar Vlaanderen. Je probeert je als interviewer zo goed mogelijk voor te bereiden - stel u daar niet te veel van voor als je vijftien mensen op één avond moet interviewen - maar de heerlijkste radio ontstaat pas als er dingen worden gezegd die volkomen onverwacht zijn.

Hier, 20u12. O, voor ik het vergeet: het boek van Rodaan Al Galidi heet Dorstige Rivier.

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ik heb de eer gehad Rodaan enkele jaren geleden te mogen interviewen. Een schitterend mens, dat gesprek is heel lang blijven hangen.

05 april, 2008 17:22  
Anonymous Anoniem said...

en oh ja, ik ben er redelijk zeker van dat zijn voornaam toen anders was. Ali, denk ik.

06 april, 2008 15:18  
Blogger Katrien said...

Ik las iets over dat boek in Uitgelezen, en dacht: "zie! Dat boek moet ik lezen!" Dank voor het linkje bij je post, trouwens.

06 april, 2008 15:58  

Een reactie posten

<< Home