maandag, maart 06, 2006

Monding.


Een training van vijfendertig minuten, daar draait de Aankomende Atleet zijn hand niet meer voor om sinds hij eens een keer drie kwartier heeft gelopen. Halfweg maakte ik deze foto van de monding van de Rupel. Daar moest ik anderhalve minuut voor stilstaan, ik weet niet zeker of dat trainingstechnisch verantwoord is want eigenlijkfeitelijk luidt de opdracht 35' doorlopen.

De goesting was ietsiepietsie minder vandaag, de verleiding was groot om niet te lopen. Dat had met winterellende thuis te maken: onze centrale verwarming is stuk. Een volle week al. Een doorgebrand thermokoppel, en het betreft een weinig courant modelletje dat niet zo maar te bestellen is. We houden één kamer warm met de allesbrander. Gedoe met hout en zakken kolen enzo, enfin, mijn energie gaat naar andere dingen dan lopen.

En dan blijkt zo'n weblog motiverend te werken: jullie kijken mee over mijn schouder. Als ik niet loop moet ik dat niet alleen aan Paul Van den Bosch uitleggen, maar ook aan jullie. Of stillekes zwijgen, maar ik sla niet graag een blogdag over. Dus ga ik toch maar trainen, dat geeft schrijfinspiratie.

Ik denk dat ik volgende keer naar de Blote Madam ga lopen, een van de bezienswaardigheden van Rupelmonde. Een dorpsgenoot heeft de Madam ooit aan een groep Amerikanen getoond en die wisten niet waar kruipen van de gêne. Ze waren van Texas, tamelijk preuts blijkbaar. Ik neem aan dat uw nieuwsgierigheid nu gewekt is? Foto volgt. Waarschijnlijk woensdag.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Koen,

een blote madam hoort niet bij het schema, tenzij de trainer de "zaak" eerst heeft uitgetest en zijn zegen heeft gegeven.

06 maart, 2006 22:50  
Anonymous Anoniem said...

Bedoel je de monding van de Schelde in de Rupel, aan de zeesluis in Wintam?

06 maart, 2006 23:03  
Blogger koen fillet said...

Hela, Joke. De Schelde mondt niet uit in de Rupel, hé. 't Is inderdaad Wintam, maar ik sta aan de andere kant van de Schelde. De linker.

06 maart, 2006 23:15  
Anonymous Anoniem said...

hihi... daar gaat mijn geografische kennis...
Ah dan sta ik aan de rechterkant :-)

06 maart, 2006 23:40  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Koen,
eindelijk nog eens een post, ondertussen dan ook niet stilgezeten...
Vandaag 50' gelopen in NYC, Financial District en Battery Park, vnl. langs de Hudson.
Volgens mijn gastheer alhier ben ik knettergek van zolang te lopen, 't is hier dan ook ijzig koud.
[12' ijskoude vingers]
Toen ik deze morgen [lokale tijd] je bericht las ivm. het M hotel in B (do 2 maart) dacht ik nog
'morgen via Brooklyn Bridge naar het M in B' maar nu ik weet dat Central Park via de West Street 'slechts' 5 km is, wordt het wss. eerst die trip.
Brooklyn Bridge is echt waar oppermachtig; vorige zomer met de fiets, wow, 'amazing'.
Je zult hier beloont worden voor al je noeste trainingsarbeid!!!

Tot dusver m'n relaas vanop een qwerty-keyb.

07 maart, 2006 05:47  
Anonymous Anoniem said...

Zozo, de lezers gebombardeerd tot het geweten van de loper ... er zijn minder fraaie promoties denkbaar :-)

07 maart, 2006 08:42  
Blogger Geert Gitaar said...

Miljaar Bewa ! Het querty keyboard is gegarandeerd de reden voor de dt-fout !!! Got ya ! Ik heb een Duvel extra verdiend op de Bosberg, 2 april!

07 maart, 2006 09:21  
Blogger P_eter said...

Koen, de motivatie is minstens wederzijds.

Vraagje aan de andere 20KMBrusselaars, ik heb twee mailtjes gekregen die zeggen dat ze mijn inschrijving hebben gekregen. Ik heb wel nog steeds geen berichtje gehad met mijn borstnummers, reden voor paniek?

07 maart, 2006 10:51  
Blogger P_eter said...

Dat moet wel borstnummer zijn, in het andere geval zou mijn vriendin wel raar opkijken, ik ook! Naja kleine typo.

07 maart, 2006 10:54  
Anonymous Anoniem said...

@geertgitaar
dat wordt dan idd een extra Tuvel voor jou ;)
De t's en d's worden hier duur verkocht !!

07 maart, 2006 14:29  
Anonymous Anoniem said...

@ Pieter vh : geen reden tot paniek, ik heb woensdag 1 maart ingeschreven en wacht ook nog op dat borstnummer. Binnen de vijf dagen zal iets meer worden dus...
Goede voorbereiding nog !

07 maart, 2006 18:32  
Blogger P_eter said...

@Geert Bedankt voor de informatie, het zal wschl. nog efkes duren. Voor jou ook nog een fijne voorbereiding, ik hoop dat de winter snel voorbij gaat zijn.

08 maart, 2006 09:22  

Een reactie posten

<< Home