maandag, februari 27, 2006

Het trainingsprogramma deze week.

Vandaag 35 minuten, woensdag 30 en zaterdag 45 minuten lopen. En daarnaast uiteraard aquajog en fitnessen. Het loopvolume, euh, loopt op deze week. En dat moet, want 12 maart nadert. Dat is de dag waarop we, in aanwezigheid van een cameraman, voor het eerst een vol uur zullen lopen. En er zal gemeten worden hoever we in dat uur geraken. Wellicht wordt het dan mogelijk om in te schatten welke tijd realistisch is in New York.

4 Comments:

Blogger Wim said...

Er schijnen nogal wat formules te bestaan die een benadering zouden moeten geven van de eindtijd op de marathon op basis van de tijd op een kortere afstand. Eén van de eenvoudigste is deze waarbij je de breuk 42,195/referentieafstand (vb. 10 km) verheft tot de macht 1,06. Dit resultaat vermenigvuldig je met de tijd die je nodig had op de referentieafstand (uitgedrukt in minuten). Het resultaat hiervan zou bij benadering je eindtijd op de marathon moeten geven in minuten.

Voor nog meer pret :

http://www.mcmillanrunning.com

Daar vind je een calculator waarmee je, uitgaande van een eindtijd op een bepaalde afstand, voorspellingen krijgt voor een ganse resem andere afstanden.

Onzin ?!?

Kan zijn, maar best leuk.

27 februari, 2006 20:29  
Blogger De Beisbroeklopers said...

Beste Koen,

De ene maakt eerst een weblog en besluit dan om een marathon te lopen, een andere loopt eerst marathons en gaat dan een blog maken.
13 marathons heb ik ondertussen gelopen maar bij het lezen van je blog kreeg ik zin om voortaan ook een blogje te maken waarin ik vanaf nu nauwgezet mijn doen en laten (wat het lopen dan toch betreft) zal noteren.
Veel succes bij je voorbereiding. Neem gerust een kijkje op mijn blog : www.42195meter.blogspot.com

marnix.callewaert@gmail.com
www.beisbroeklopers.blogspot.com

27 februari, 2006 22:17  
Blogger Johan said...

ik vond dat ook altijd plezant om trachten de eindtijd van de marathon te berekenen met allerlei formules. Nu doe ik dat niet meer. Beetje gefustreerd. Ik loop te traag voor die formules.

27 februari, 2006 23:31  
Anonymous Bart said...

Allerhande calculators vind je ook op:

http://www.sport.be/running/ing/2005/nl/tips/

Voor wie z'n BMI wil berekenen, de tijden die je kan halen en de verschillende trainingssnelheden.

Een logboek aanmaken op de site is ook leuk. Daar kan je gewoon bijhouden hoeveel je loopt. De site houdt dan bij hoeveel calorieën je daarbij hebt verbrand, omgerekend in pintjes, hamburgers en Magnum-ijsjes. Een erg leuke statistiek om te raadplegen de week voor de marathon (tegen dan zit je in de buurt van de 200 Magnums schat ik)

28 februari, 2006 09:01  

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home