dinsdag, februari 21, 2006

Tarte Tatin.


Ilse, de dietiste van het marathonproject, volgt deze blog. Dus heeft ze zondag gelezen dat ik tarte tatin heb gegeten. Dat is een klassieke appeltaart met als ingrediënten: 150g boter, 125g suiker, 1kg appels en 300g kruimeldeeg. Als je de voedingswaarde daarvan bij elkaar telt kom je aan 3289 kcal, heeft Ilse berekend. Dat is dus een caloriebom.

Ik kan me proberen vrij te pleiten: Ilse, appels, dat zijn toch vitamientjes. Of Ilse, ik heb die taart niet helemaal opgegeten, het was maar één spietje. Waarop haar antwoord zal zijn: Koen, een achtste van zo'n taart is nog altijd goed voor 411 kcal. Dat is evenveel als een volledig ontbijt. En serveerden ze bij Popov geen zure room bij de tarte tatin?

Ja Ilse, er was zure room bij. En de ober vroeg of ik mijn cappuccino ook met room wilde. Daar heb ik nee op gezegd.

3 Comments:

Blogger kris said...

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen...

overigens, Koen het strop is in de stropstraat. Veerle, het GUSP is dan wel een leuk zwembad, maar niet meer student zijnde Gentenaaronvriendelijk... je moet daar sinds een tijdje een fortuin neerleggen om te mogen zwemmen, ook op zondagmorgen, met als argument dat studenten voorrang hebben en anders het bad vol zit met gewone mensen. Kan ik inkomen, maar op zondagvoormiddag??? studenten liggen dan in hun bed! Ik zei dit ooit tegen de kassierster (het zwembad was overigens LEEG). Ze keek me nors en onbegrijpend aan "regels zij regels, meneere".Ze mag ze houden... Sindsdien zwemmen we in het strop, de van eyck of rooigem en wat zwemt daar naast mij? juist ja, studenten!:-)

21 februari, 2006 23:23  
Anonymous Anoniem said...

@Kris : Hehe, mijn studentenhoedanigheid heeft zijn voordelen :-). Overigens, als je de studenten in het strop, de van eyck en de rooigem wilt vermijden en je vroeger aan de UGent of de Hogeschool gestudeerd hebt : met een alumni-kaart kan je samen met je gezinsleden aan studententarief binnen in het GUSB.
Soit, genoeg over zwembaden, leve de tarte tatin!!

22 februari, 2006 11:17  
Anonymous Anoniem said...

ok wim, je kan het er wel aflopen, maar het is mijn missie om ook de extra vetkilo's die toch nog aan het lichaam kleven van deze "blogmeister" de wereld uit te helpen... en dat kan alleen maar als de zondekes tot een minimum zijn beperkt. Iedere extra kilo maakt de marathon zwaarder (en nog maar te zwijgen over de belasting van de gewrichten tijdens de vele vele vele trainingssessies).
de diëtiste

24 februari, 2006 09:49  

Een reactie posten

<< Home