zaterdag, februari 18, 2006

Natte training.

aquajog gent
Een bewogen foto van het aquajoggen van deze ochtend. Voor beter beeld, met herkenbare kandidaten, moet ik u naar de uitzendingen op Canvas verwijzen, in november. Die van Over Leven hebben niet graag dat ik veel los over het verloop der werkzaamheden, vandaar enkel shimmy beeld. Die meneer aan de kant met zijn wit t-shirt is Paul Van Den Bosch. En die onderwatercameraman vooraan is de onderwatercameraman. Daar mag ik wél een scherp beeld van publiceren.

onderwaterman
Het zat er aan te komen: ik heb niet meegeaquajogd. Dat ik niet van zwemmen hou was geen argument, maar je moet drie, ja drié dagen koortsvrij zijn voor je weer mag trainen. Ik zat dus aan de kant fotootjes te maken. En opnieuw lopen zal dus pas voor maandag zijn. Of voor dinsdag, als Paul heel streng is.

De reacties op het aquajoggen liepen uiteen. Er waren er die het de fijnste training aller tijden vonden, er waren er die zachtjes protesteerden dat het de marathon van New York is die we gaan lopen, en niet die van New Orleans.

Vanaf nu moeten we elke week drie keer lopen en één keer aquajoggen. 't Is vreemd, maar dat aquajoggen geldt als recuperatie: je oefent je spieren wel, maar je gewrichten en pezen kunnen herstellen van de echte looptraining. Paul overtuigde ons met het verhaal van een Olympische atlete die een paar maanden voor de Spelen geblesseerd geraakte, maar toch goud haalde dankzij aquajogging. Helaas, ik ben de naam van die atlete vergeten. Iemand?

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

beste Koen,

Even rondgekeken op de officiële Athens 2004-site. Ene Jodie Henry uit Australië won goud op de 100m vrije stijl. In haar biografie staat dat zij in de periode voor de Olympische Spelen verscheidene schouder- en elleboogkwetsuren opliep en sukkelde met een virale infectie. Een mogelijk antwoord dus op je virtuele quizvraag. De eerlijkheid gebiedt mij overigens te vertellen dat er voor maar liefst 16 zwemdisciplines goud werd uitgereikt in Athene. Uit de korte steekkaarten blijkt dat er nog tal van dames waren die behoorlijk op de sukkel waren met hun gezondheid in de aanloop naar de Spelen. Voor jou : snelle beterschap en vlug weer op de loop !

18 februari, 2006 21:34  
Anonymous Anoniem said...

Excuus, dacht dat het over een geblesseerde zwemster ging...

19 februari, 2006 15:11  

Een reactie posten

<< Home