zaterdag, maart 04, 2006

Modder.


Als ik de grafiek van mijn training van daarnet bekijk, vrees ik dat ik mezelf streng moet toespreken: mijn snelheid zakt de hele tijd. Niet veel, maar als ik op deze manier aan de marathon begin sta ik op de duur stil. Dan gaat het lang duren voor ik aan de finish ben.


Er is dus nog werk aan de winkel. Drie kwartier lopen is lang. Ik heb meer dan eens naar mijn polar gekeken hoelang ik nog moest. Ik zou verzachtende omstandigheden kunnen pleiten: ik ben bij licht begonnen maar in het halfduister geëindigd. Op een piste zou dat geen probleem zijn, maar in de polder is het lastig lopen als je niet meer ziet waar je je voeten zet. Modder. Putten. Molshopen. En als je moe begint te worden verzwik je je voet terwijl je er zelf bij bent.

Dinsdag moet ik naar Leuven voor krachttests. Ik ben benieuwd of de meettoestellen bevestigen wat ik voel: dat ik in een ander lijf woon dan drie maanden geleden. Zaterdag weer tests en volgende zondag breekt dan het uur van de waarheid aan: voor het eerst een uur aan een stuk lopen. Zoals het vandaag voelde, denk ik dat het lukt maar vanzelfsprekend is het niet. En ik hou mijn hart vast voor de afgelegde kilometers. Ook benieuwd om mijn vijf collegalopers terug te zien. Er zijn er een paar gaan skieën, als die gebroken benen hebben zitten ze met een serieus probleem. En er zijn er die last hebben van pijnlijke ditjes en datjes.

Paul Van den Bosch heeft net mijn weekschema doorgestuurd: maandag 35 minuten lopen, dinsdag aquajoggen, woensdag 30 minuten, zaterdag op de loopband en zondag dus dat uur.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

"Sprekend" kiekje ... of hoe snel een mens een modderfiguur slaat :-) ... en leve de wasmachine in zo'n geval, voor de schoenen bedoel ik :-)
wens je een fijne week

05 maart, 2006 17:06  
Anonymous Anoniem said...

Uit de klei ontsnapt...
Zie het als een krachttoer om de Polders te trotseren.
Als ik jouw schoenen zo zie niet-blinken en het zweet in je tekst hoor klinken, ben ik heel even blij dat ik nog steeds géén loper ben. ;(
Wedden dat je er dinsdag goed uitkomt ?
Nog een fijne week.

05 maart, 2006 22:32  
Blogger kris said...

trek me uit de vlaamse klei... en geef me liefde, de liefde voor muziek. Veel (tina)turnen voor een goede onderkant. 'k hoop dat je niet teveel naar de wc pot moet kruipen!

06 maart, 2006 09:43  
Anonymous Anoniem said...

Je moet natuurlijk ook het parcours in rekening brengen, dit kan zeker een verklaring zijn voor het "vertraging." Pin je niet te veel vast op het verloop van die grafiek, voor hetzelfde geld gaat het de omgekeerde richting uit. Zolang je niet achteruit begint te lopen is er geen probleem lijkt me. En: heb je ooit al eens je enkel verzwikt toen je er zelf niet bij was? Grappige uitspraak was dat :)
Wees wel voorzichtig met in het donker lopen. Je wil zeker niét je enkel verstuiken kort voor de belangrijke dag! Ik kijk uit naar je (d)uurloop.

Greetz,

Tom.

06 maart, 2006 10:47  
Anonymous Anoniem said...

hé Koen, goe bezig hoor, al 45 minuten aan een stuk en volgende week een uur, jij maakt stevig vooruitgang. En die snelheid...who cares, als het maar lekker loopt. Die snelheid, da komt nog wel. Veel succes volgende week!

06 maart, 2006 19:46  

Een reactie posten

<< Home