donderdag, november 16, 2006

Voor de consultatie

Mensen-die-het-kunnen-weten-omdat-ze-het-zelf-hebben-meegemaakt stelden mij gerust: zo'n meniscusoperatie is twee keer niks. 's Morgens binnen, 's avonds buiten. Voetballers kunnen een week na de ingreep alweer trainen, dus dat gaf me hoop. De 20km van Brussel, ja zelfs een marathon zou misschien ooit weer kunnen als die meniscus er uitgehaald is.

Tegen mijn collega's had ik gezegd dat ik gauw weer zou komen werken. Volgende donderdag opereren, vrijdag thuis en maandag weer samen met Annemie presenteren. En dat ik die vrijdag vrij wou nemen had niet zozeer met de knie te maken, maar wel met de narcose. De anesthesiste heeft me gewaarschuwd dat ik vierentwintig uur na de ingreep geen contracten mag tekenen of belangrijke beslissingen mag nemen. Interviewen met een beneveld hoofd lijkt me ook geen goed idee, vandaar geen microfoonwerk.

Dat waren mijn inschattingen voor ik op consultatie ging bij de chirurg.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

@koen
beste koen ik zou toch maar niet te hard van stapel lopen
let goed op na de operatie de eerste twee weken zijn van belang
ze hebben er namelijk in gewerkt met de nadruk op IN
de ingreep op zich is niet zo spectaculair maar als de orthopedist erin kijkt kan het zijn dat hij nog andere zaken ontdekt die men niet heeft vastgesteld op de RX of NMR als ik je een raad mag geven doe het aub voorzichtig de eerste twee weken wij zijn geen voetballers
gelukkig hebben je spieren meer gewerkt de maanden voordien
maar sedert september lig je stil en is de quadriceps toch geatrofieerd en mender krachtig geworden
als je naar de kine gaat volg goed zijn raad op
luc V

17 november, 2006 08:34  
Anonymous Anoniem said...

@ Luc V
beste, Wat de inhoud van uw reactie betreft hebt u ongetwijfeld gelijk, maar rechtsboven je spatiebalk staan een aantal gekke tekens. Dat zijn leestekens. Dat betekent dat die het lezen vergemakkelijken. Je zou die eens moeten gebruiken, want nu lijkt het precies een tekst van Jef Geeraerts in zijn jonge jaren :-)

17 november, 2006 13:44  
Anonymous Anoniem said...

@AARDVA

gelieve u te verduidelijken
dank
lv

17 november, 2006 16:39  
Anonymous Anoniem said...

Saramago heeft nochtans met zo'n zinnen de Nobelprijs gewonnen. En ook Hrabal is toch maar bekend geworden met zijn eigen leestekenloze schrijfstijl..
Dus laten we Luc maar niet te veel proberen te veranderen. Krijgen we misschien toch ooit eens een Nederlandstalige Nobelprijswinnaar...

17 november, 2006 20:39  
Anonymous Anoniem said...

@ allen
ik prbeer nobel te zijn maar een prijswinnaar dat is toch een beetje te veel gevraagd en toch is mijn commentaar niet in vane koen let op na de operatie want dat is het dus wel degelijk laat je niet overmoedigen als het in het begin te goed gaat dan is het pas gevaarlijk maar dat wodrt waarschijnlijk niet gelezen of genegeerd
luc V

21 november, 2006 18:38  

Een reactie posten

<< Home