vrijdag, november 10, 2006

Comments moderation on

Dat wil zeggen dat ik elke comment ga bekijken voor publicatie. Ik zal negatieve reacties niet tegenhouden, maar Dirk De Dichter zal toch een nieuwe hobby moeten zoeken.

Veerle vraagt waarom ik niet reageer op de comments. Een andere commentschrijver, jammer genoeg anoniem, doet me een citaat van E. Hubbart cadeau: Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet. Da's een reden, er is nog een andere: er stromen gewoon teveel comments binnen. Aan reageren zou ik een volledige dagtaak hebben. Misschien kan Bart De Poot me zijn secretaresse uitlenen?

Labels:

23 Comments:

Anonymous Anoniem said...

koen goed gezegd
go for it
luc V

10 november, 2006 17:55  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

Ik vind het vreselijk wat er gebeurt op deze blog, al die vreselijke comments.
Vergeet niet dat er ook veel mensen achter je blijven staan. Ik heb je blog met ontzettend veel plezier gelezen! Ik hoop dat je verder gaat, zowel met lopen als met de blog!

Groetjes,
Loes

10 november, 2006 17:56  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben het volledig met loes eens, veel van de comments waren volledig overdreven.

Just keep blogging ;)

10 november, 2006 18:05  
Anonymous Anoniem said...

Koen, ik heb er begrip voor maar dat je nu 'Comments moderation on' zet staat haaks op wat je vorige keer schreef, zijnde 'Maar de comments afsluiten zoals mij hier en daar wordt aangeraden, tja, dat gaat in tegen de essentie van het bloggen. Dus, beste vrienden, gaat uw gang. Het is jullie leven.'

Ik ben pro Koen Fillet en steun je dus. Maar de gedichten van Dirk De Dichter vond ik vanuit satirisch oogpunt best grappig. Ook de negatieve reacties zijn soms leuk geschreven, puur uit taal oogpunt.

Groetjes,
Johan

10 november, 2006 18:06  
Blogger b-ware said...

goed zo, hopelijk zingt men nu
een toontje lichter
laat het rijmen maar over aan de sint,
dat is tenminste een echte dichter
(en ik niet zoals je ziet)...

10 november, 2006 18:06  
Anonymous Anoniem said...

Hey, ik ben beginnen met lopen (hoera!) maar ik heb twee vraagjes. Moesten jullie elke dag lopen? en, Hoe lang moesten jullie dan telkens proberen te lopen? Zou het mogelijk zijn om mij een antwoord te geven.. misschien wel onrechtstreeks of via de blog ?? groetjes en alvast bedankt!

10 november, 2006 18:07  
Anonymous Anoniem said...

annoniem --> staat in je laatste tekst. Best aanpassen voor de critici het lezen ! :-)

10 november, 2006 18:08  
Anonymous Anoniem said...

Hey Koen,

Ik schreef het al eerder: gewoon blijven doorgaan met stukjes schrijven !
O ja: kun je er niet op aandringen bij Canvas dat men Marathon op DVD uitgeeft (liefst met wat onuitgegeven beelden).
Ik koop zeker een exemplaar.

10 november, 2006 18:16  
Anonymous Anoniem said...

beste koen wanneer ga je nu eens die ferme critici van een duidelijk en hard antwoord dienen
zeg het en laat je niet meer onder de zoden duwen
iedereen maakt wel eens fouten als je dat een fout kan noemen
aub wees assertief als het moet
luc V

10 november, 2006 18:32  
Anonymous Anoniem said...

beste koen

vreemd toch hoeveel mensen de neiging voelen om alles wat boven de middelmaat uitsteekt (zoals een uitstekend radiojournalist die ook nog eens op tv komt) neer te halen. ik heb in ieder geval ongelofelijk genoten van je blog (vanaf het begin), ben door hem te lezen in januari opnieuw beginnen te lopen en heb de 20 km van brussel uitgelopen; volgend jaar misschien een marathon... in ieder geval wreed bedankt voor de extra inspiratie.
wat het "liegen" betreft: groot gelijk, als vrij mens heb je alle recht om welke onzin dan ook te verkopen op het internet of op de tv.
de negatieve commentaar van vele nieuwe lezers van je blog is zo grof dat ik er koud van word. reden te meer om ons tegen het blok te blijven verzetten: als dit soort verzuurde dommerikken mee bestuurt, is de ellende vast niet te overzien... ook al ben je een verstandig mens, ik denk dat het niet makkelijk is om al die negatieve, vijandelijke reacties zomaar te relativeren en naast je neer te leggen. daarom hoop ik dat dit bericht toch een piepklein riempje onder je hart steekt.

vriendelijke groet

erik

10 november, 2006 18:34  
Anonymous Anoniem said...

Geert Gitaar heeft van antwoord gediend. Niks dan pro-Koen reacties op zijn blog.

10 november, 2006 18:36  
Blogger koen fillet said...

@erik de ridder. Toch efkes reageren. Ik heb nooit beweerd dat iedereen die negatief reageert een blokker is. Ik heb alleen vastgesteld dat de zuurtegraad hier is toegenomen sinds het blok een linkje heeft gelegd. Dat is heel wat anders.

10 november, 2006 18:38  
Blogger Heleen said...

Gelukkig je bent er weer:))

10 november, 2006 19:48  
Blogger koen fillet said...

@Jan. Denk nog eens diep na over je tweede zin. Ik denk dat daar een foutje in zit.

10 november, 2006 20:57  
Anonymous Anoniem said...

Dag Koenraad,
Je hebt 'mijn cadeautje' gelezen,mooi!
Veel sterkte,
Els ( reisgenoot uit NY)

10 november, 2006 21:25  
Anonymous Anoniem said...

Hopelijk komt U gelouterd uit deze periode.De meeste tussenkomsten waren m.i. toch maar ironisch bedoeld.Hiermee heeft u toch reeds ervaring o.a. met het Boerenbondcitaat waar een zeer verdraagzame voorzitter de meubels moest redden.Ik denk dat U en ik daar een voorbeeld dienen aan te nemen.

11 november, 2006 08:10  
Anonymous Anoniem said...

Ach Koen, je kent de media, nu een hype en morgen vergeten. Het Filletbashen zal daarom even snel ophouden als het is begonnen vermoed ik.
Blij dat alles terug wat normaler wordt. En blij dat je blijft bloggen.

11 november, 2006 09:04  
Anonymous Anoniem said...

Ik begrijp dat Koen de "filter" op de reacties heeft aangevinkt en zou allicht dezelfde reactie plegen. Doch, ergens vind ik het wel jammer. Want puur uit esthetische hoek schreven de tegenstanders ook fraaie stukjes. Ik heb genoten van ene dokter Verlinden, Gerald Dewaele, en zelfs van Dirk De dichter (sorry !).
Die mensen hebben een originele pen, zij het aan de scherpe kant. Maar satire moet kunnen. Ik denk überhaupt dat veel negatieve reacties niet gemeend waren en dat iedereen de stoerste jongen uit de klas wou zijn.

11 november, 2006 11:42  
Blogger koen fillet said...

@Kurt. Ik vind het zelf ook jammer want het is veel werk om al die comments een voor een te filteren. Hoewel. Ik hoef nauwelijks te filteren, ze zijn vanzelf opgehouden, die kerels die duuuzend keer hetzelfde schreven met andere woorden en onder een andere nepnaam. Ik heb een dik vel, maar na een week had ik het wel gehad.

11 november, 2006 11:53  
Anonymous Anoniem said...

@ anonymous die net beginnen lopen is:

download de podcast van vlaanderen sportland op één, daar zeggen ze perfect wat en wanneer je moet lopen.
ga in het begin inderdaad NIET elke dag lopen, 2 à 3 keer in de week zal wel meer dan genoeg zijn.

en weet je wat: na ettelijke maanden is het zooo leuk dat je een uur kan lopen zonder enige moeite (nu ja.. zonder..)

('t is hier toch nog steeds een beetje een sportieve loopblog hè?)

11 november, 2006 17:54  
Anonymous Anoniem said...

@ koen:

die tweede zin van jan klopt perfect

11 november, 2006 21:44  
Anonymous Anoniem said...

Wijs besluit!

11 november, 2006 22:22  
Anonymous Anoniem said...

@koen fillet: toch efkes terug reageren: ik had het voor alle duidelijkheid over veel nieuwe lezers, niet over alle. en wel over de types die woorden als vlammenwerper, haat en straf gebruiken. misschien niet allemaal letterlijk leden of stemmers van het blok, maar mijn suggestie gaat niet verder dan de jouwe...

12 november, 2006 08:28  

Een reactie posten

<< Home