maandag, november 06, 2006

Armstrong

Elke ochtend vinden we USA Today aan onze kamerdeur. Op pagina 12: de NY-marathon, met een reactie van Lance Armstrong.

Running a marathon on an hour or less training a day is more difficult than winning the Tour on seven hours of daily training. For the level of conditioning I have now, that was without a doubt the hardest physical thing I've ever done. Even the worst days on the Tours, nothing was as hard as that, and nothing left me feeling the way that I feel now in terms of just sheer fatigue and soreness.

Geert zwol van trots terwijl hij dat voorlas, deze morgen aan het ontbijt. Armstrong eindigde in 2:59:37, net geen drie uur en dat was het doel dat hij zichzelf had gesteld. Maar if you told me with 3 miles to go: you're going to do 3:05, I wouldn't have cared.

Labels: ,

114 Comments:

Blogger wikka said...

misschien kunnen we, na al dit wild geraas, even terugkeren tot de schoonheid van het marathonlopen.
liefs,
wikka

07 november, 2006 02:35  
Anonymous Anoniem said...

Vertokkelinge ..

Heb altijd gezegd dat een marathon niks voor mij was.

Heb altijd gezegd dat Radio 1 niks voor mij was.

Resultaat?
Beide zitten nu in m'n hoofd.
Dank u wel.

Ik laat je met een gemeend "RESPECT man".

Groetjes.

07 november, 2006 07:33  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat Lance hier een beetje overdrijft. Ik liep zelf drie marathons - sneller dan Armstrong - en het komt eigenlijk gewoon neer op goed en vooral lang opbouwen. Dan kan iedereen die gezond van lijf en leden is zulke inspanning aan. Tenslotte liepen onze verre voorouders misschien elke week een marathon om aan voedsel te geraken. En ook nu nog hollen miljoenen Afrikaanse dagelijks 20 km naar school. Met alle respect, maar ik vind dat de begeleiders van Koen en co gefaald hebben.

07 november, 2006 08:02  
Blogger iPim said...

@ anonymous: Gefaald??? In welke zin dan wel? 4 mensen die in 1 jaar tijd van 'niks niemendal sport' naar een marathon evolueren. Dat kan ik bezwaarlijk 'gefaald' noemen. Hun tijden zullen niet onder de 3 uur liggen, maar dat kan ook niet op 1 jaar tijd.
Je zegt het zelf: "het komt eigenlijk gewoon neer op goed en vooral lang opbouwen". Indien ze nu blijven trainen, lopen ze die marathon de volgende keer sneller.

07 november, 2006 08:27  
Anonymous Anoniem said...

Gefaald in die zin dat een blinde kon zien dat sommigen onder hen niet de morfologie hadden om lange afstanden te lopen. Wat heeft de begeleiders belet dat aan die mensen te vertellen? Telde daar ook zwijgplicht in dit mediacircus? Bovendien had ik, en met mij ongetwijfeld veel ervaren lopers, mijn bedenkingen bij het scenario dat ze op 1 jaar tijd zouden klaargestoomd worden. Dat is vragen om problemen, met name overbelasting. Ik hoop voor Koen dat hij aan het avontuur geen langdurig gekwetste knie over houdt. De hele ploeg begeleiders heeft alleen bewezen dat je op 1 jaar tijd x mensen een marathonafstand kan doen uitWANDELEN. Maar daar moet je niet voor naar NY. Duizenden Vlamingen doen dat elk weekend, zonder dat ze dat ervaren als een fysieke lijdensweg. Het stond in de sterren geschreven.

07 november, 2006 09:16  
Anonymous Anoniem said...

Ik vond de commentaar van Coach Paul terecht: Joke, Geert, Frank en Sylvie hebben bewezen dat het mogelijk is om op een heel korte tijd een levensstijl compleet om te gooien, om met de nodige doorzetting heel wat te bereiken.
Coach Paul geeft ook aan dat 1 jaar eigenlijk te kort is, en misschien zelfs niet helemaal verantwoord. Ik denk trouwens dat enkel Frank en misschien Sylvie volledig klaar waren. Je kan je inderdaad vragen stellen of dit programma dan het goede voorbeeld is.
Maar toch: allen al voor het wijzigen van de levensstijl een dikke proficiat, want dat is misschien nog moeilijker dan 42 km lopen.

07 november, 2006 09:23  
Anonymous Anoniem said...

Sport kan toch schoon zijn hé.
:)

07 november, 2006 10:06  
Anonymous Anoniem said...

Ik haat Koen Fillet.

07 november, 2006 10:21  
Anonymous Anoniem said...

Nou heb ik je toch eindelijk een keer op tv gezien...

07 november, 2006 10:58  
Anonymous Anoniem said...

Geert heeft gelijk dat hij enorm trots mag zijn, jullie allemaal trouwens.
Koen, tussen haakjes, heb je ook boeken gekocht in NY ?
Hopelijk kon je ook wat genieten van die stad.
Ik kan er niet aan doen, ik blijf een 'bewonderaar' van jou...fijne weblog, leuke persoonlijkheid en goede radio...wat wil een mens nog meer.

Anna

07 november, 2006 11:10  
Anonymous Anoniem said...

Koen,
het is typisch Amerikaans om van eender wat te vinden dat het het grootste, het meeste, het geweldigste, het zwaarste, het mooiste, het duurste... het whateverste van de wereld is. Dat een marathon zwaar is klopt, maar Lance Armstrong heeft hier met typisch Amerikaans gevoel voor relativering een beetje overdreven. Of de journalist die het heeft geschreven natuurlijk. (Langs de andere kant, een marathon in 3 uur lopen ... chapeau voor de Lance)

07 november, 2006 11:14  
Anonymous Anoniem said...

volledige artikel van dit artikel via

http://www.usatoday.com/sports/olympics/2006-11-05-marathon-lance_x.htm

Ik vind plots die Armstrong al wat sympathieker.... Eén les voor alle marathonlopers: heb respect voor de afstand!

07 november, 2006 11:14  
Anonymous Anoniem said...

Chapeau voor Lance zou ik niet zeggen. Als gewezen topatleet heeft hij zich de voorbije maanden laten begeleiden om deze marathon te lopen. Ook tijdens de marathon had hij de steun van een aantal toplopers en het publiek. Als je dan in het begin grootspraak doet over tijden van 2u15, later afgezwakt naar 2u45; dan vind ik 2u59 niet echt je dat. Ik heb meer respect voor iemand die in de picture staat zoals Filip Vanhaecke en die het op z'n 47ste presteert een 2u28 te lopen. Wat betreft de deelnemers van het Canvas-programma. Proficiat met de prestatie!

07 november, 2006 11:27  
Anonymous Anoniem said...

Tja, diene Armstrong liep misschien eens een keer zonder pillen en spuiten, is blijkbaar hard aangekomen zondag :-)

07 november, 2006 11:31  
Anonymous Anoniem said...

sorry allemaal ik neem dat van dat ik denk dat Lance hier een beetje overdrijft en dat ik 3 marathons sneller heb gelopen en dat van die mislukking terug , ik ben gewoon gefrustreerd dat ik niet zelf heb mogen deelnemen aan dat programma , ik ben een sukkel , een niemandal die het gewoon prettig vind om alles af te breken.
Ik type het en dan druk ik op publish en dan begint het al aan mij te vreten , dat ik sneller marathons heb gelopen was gewoon om te stoefen , ik hunker naar waardering , ben zelfs zo pietluttig dat ik onder anonymous post ... ik denk dat ik een psycholoog ga opzoeken.
Dan geraak ik misschien terug op het rechte pad want ik ben ook beginnen drinken en heb mijn job verloren door mijn negatieve instelling... sorry Koen !

07 november, 2006 11:59  
Anonymous Anoniem said...

Als iemand liegt...

kijkt hij niet recht in de ogen ;
loopt zijn gezicht rood aan ;
klopt zijn mimiek niet bij zijn emoties ;
knippert hij meer met zijn ogen ;
maakt hij onrustige bewegingen ;
reageert hij schrikachtig ;
komt hij niet makkelijk uit zijn woorden ;
wrijft hij meer aan zijn gezicht ;
maakt hij minder ondersteunende gebaren ;
praat hij sneller dan normaal ;

ALLEMAAL KENMERKEN DIE BIJ KOEN FILLET DAGDAGELIJKS TE MERKEN ZIJN.

07 november, 2006 11:59  
Anonymous Anoniem said...

sorry ik neem dat terug , ik ben ook zo'n gefrustreerde zak !

07 november, 2006 12:03  
Blogger dejerre said...

Omgekeerd heb ik al van meerdere (marathon)lopers gehoord: lopen kan zwaar zijn ... maar nen tourmalet ... da's pas sterven !!

07 november, 2006 12:04  
Anonymous Anoniem said...

ps ze noemen me ook haatsmurf ... ik haat mezelf en iedereen

07 november, 2006 12:17  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben geen haatsmurf. Iemand misbruikt mijn naam op dit forum. Maar ik haat WEL Koen Fillet. Da's de enige persoon ter wereld die ik HAAT.

07 november, 2006 12:29  
Anonymous Anoniem said...

en elsje zeg het eens vanwaar die haat en wat is de bedoeling dat je dat hier op het forum zet ?

07 november, 2006 12:32  
Anonymous Anoniem said...

mijn naam wordt ook misbruikt

07 november, 2006 12:36  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind dat de Belgische nationaliteit van Koen Fillet dient ontnomen te worden via een spoedprocedure.

07 november, 2006 12:41  
Anonymous Anoniem said...

PS : wat vind je van mijn mooi geschrift , ben er 3 dagen mee bezig geweest ... en weet zelf niet wat het betekent

07 november, 2006 12:43  
Anonymous Anoniem said...

Volgens de strafrechtsgeleerde Afshin Ellian moeten we ontspoorde mensen de Belgische nationaliteit ontnemen en uitzetten naar het land van herkomst. De criminoloog Hans Werdmolder formuleerde al in 2001 het advies om criminele personen terug te sturen.

Mijn opmerking is dat Koen Fillet's land van herkomst België is en dat hij dus niet kan worden 'teruggestuurd'.

07 november, 2006 12:50  
Anonymous Anoniem said...

Koen Fillet beweert dat hij moest zwijgen van Canvas. In mijn ogen is hij echter een paljas.

Want als hij moest zwijgen als vermoord, had hij zich even goed kunnen ophangen aan een koord.

Een ECHTE man zwijgt niet in opdracht van een TV station. Een ECHTE man, dat is geen pion !

07 november, 2006 13:18  
Anonymous Anoniem said...

Koen Fillet wou een marathon lopen.
Al gauw dacht hij : 'ik kan het niet, ik heb teveel Duvel gezopen'.

Hij smeedde een listig plan.
Maar zijn leugens waren even luchtig als tv worstjes van Zwan.

Nu zit hij in zak en as.
En steekt hij de schuld op Canvas.

07 november, 2006 13:22  
Blogger Kabauter Mod said...

Ik vind dat er meer aandacht moet worden besteed aan de (on)sportievelingen die de marathon wel hebben gelopen.

07 november, 2006 13:34  
Anonymous Anoniem said...

zou de armstrong van 1999-2005 (op epo) de marathon kunnen lopen in 2u45?

07 november, 2006 13:36  
Anonymous Anoniem said...

Koen Fillet wou een marathon lopen en waande zich Lance Armstrong.
Doch, al snel bleek dat professioneel tennis verschillend is van ping pong.

Koen Fillet zag geen uitweg meer en zette iedereen op het verkeerde been. Maar NU, is HIJ lichtgeraakt, op zijn kleine teen.

Koen Fillet dient verbannen te worden naar het buitenland.
Ergens iets met weinig water en veel zand.

Ik wil hem naar de luchthaven voeren, en als het echt moet eventjes langs de hoeren.

Maar daarna is het zijn definitief vertrek en afscheid van zijn grote bek.

07 november, 2006 13:50  
Anonymous Anoniem said...

applaus

07 november, 2006 13:53  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb een mailtje gestuurd naar de redactie van Dikke van Daele.
Graag had ik het woord
'FILLETEREN' opgenomen gezien.

Betekenis : grove leugens verkondigen en de schuld op een ander afschuiven.

Voorbeeld : ik heb vandaag een foutje gemaakt op kantoor.
Dan 'filleteer' ik en krijgt een collega de schuld terwijl ik gevrijwaard blijf van alle blaam !

07 november, 2006 13:59  
Anonymous Anoniem said...

Lieve dierbare vrienden,

sta mij toe even de bijbel te citeren: "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen".
Vrede zij met u allen.

Angelique

07 november, 2006 14:35  
Anonymous Anoniem said...

@angelique :

Om iemand met het postuur van Koen Fillet te vellen, moet je een rotsblok gooien in plaats van een steen !

07 november, 2006 14:46  
Anonymous Anoniem said...

Anders wil ik wel eens een flinke stamp tegen Koen Fillet's knie geven ? Misschien is het dan beter.

07 november, 2006 15:51  
Blogger Heleen said...

Nou zeg zijn jullie 0110 vergeten hou op zeg is dit tolerant vlaanderen?? Ik schaam me dood

07 november, 2006 16:27  
Anonymous Anoniem said...

Als Koen Fillet zo'n pijnlijke knie had, kon hij toch de marathon afleggen in een rolstoel ?

http://webhost.bridgew.edu/jhuber/readings/boston_the_100th_marathon.html

07 november, 2006 16:44  
Anonymous Anoniem said...

Het is me volstrekt onduidelijk hoe een beroepsjournalist als Koen Fillet
zo intensief kan liegen en blijven liegen. Weken aan een stuk in tientallen interviews !

Op zijn minst zou hij deontologisch moeten verboden worden om dat beroep verder uit te oefenen.

Hij kan altijd nog beenhouwer worden. Daar heeft hij het postuur en de kop voor.

07 november, 2006 16:55  
Anonymous Anoniem said...

koen, ik denk dat je hierbij je blog beter ontoegankelijk maakt voor commentaar, ... Het wordt hier werkelijk laag, lager, laagst, ...
hoed af voor de prestatie van alle 6!!

07 november, 2006 17:32  
Anonymous Anoniem said...

Mensen toch, hou toch op met blijven commentaar geven op dat ene feit. Wees op zijn minst blij dat hij de uitdaging heeft aangenomen en wens hem gewoon beterschap met zijn knie (in plaats van talloze verwensingen naar zijn hoofd te gooien).

Zoals "Heleen said...

Nou zeg zijn jullie 0110 vergeten hou op zeg is dit tolerant vlaanderen?? Ik schaam me dood "

07 november, 2006 17:34  
Anonymous Anoniem said...

Ik wil best erkennen dat hij de dingen leugenachtig heeft aangepakt. Maar om hem daarvoor op de brandstapel te gooien ?
Pluk de dag en laat hem gewoon rusten met zijn knie.

07 november, 2006 17:39  
Anonymous Anoniem said...

Ik wil best erkennen dat hij de dingen leugenachtig heeft aangepakt. Maar om hem daarvoor op de brandstapel te gooien ?
Pluk de dag en laat hem gewoon rusten met zijn knie.

07 november, 2006 17:39  
Anonymous Anoniem said...

@Christophe :
je valt in herhaling. Bovendien is Koen Fillet niet de eerste de beste. Hij is beroepsjournalist en gebonden aan gedragsregels.
Het is ondenkbaar dat zulk persoon maanden de media bespeelt met leugens en bedrog.

07 november, 2006 17:47  
Anonymous Anoniem said...

een beetje commentaren gelezen van voor de marathon
in oktober met name
goedgelovige mensen die serieuze uiteenzettingen doenivm een marathon lopen
en dat allemaal voor een zeepbel die daarna uiteenspat
foei

07 november, 2006 17:50  
Anonymous Anoniem said...

En inderdaad, niet vergeten www.0110.be

EN ook nog: proficiat aan alle mensen die de marathon in New York of elders hebben uitgelopen, proficiat aan zij die het geprobeerd hebben

07 november, 2006 18:32  
Anonymous Anoniem said...

Koen, zou je niet beter al die negatieve reakties gewoon deleten, zodat die eindeloze troep haatmail vanzelf stopt.
Ik vermoed trouwens dat het één en dezelfde gefrustreerde persoon is, die je constant aanvalt. Heel laag bij de grond, zelden meegemaakt in bloggersland.
Verander even de instellingen van je blog, zodat je geen reakties meer kan ontvangen en hou dit een weekje vol.
Daarna keren alle "normale" mensen vanzelf wel terug om deze fijne blog zoals tevoren te volgen.

07 november, 2006 18:51  
Anonymous Anoniem said...

Echt zielig de manier waarop men Koen onder de zoden steekt.Maar loontje komt om zijn boontje als we de geschiedenis bekijken.Koens uitspraken en citaten over anderen waren ook niet zo fraai en bovendien nog onwaar zoals het citaat over de Boerenbond.Dat haatdragende citaat prijkt tenandere al weken op de radio1-website.Ironie zegt men.
MJ

07 november, 2006 18:52  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben het helemaaaal eens met Anna (de bijna-naamgenote) :) !!

07 november, 2006 20:50  
Anonymous Anoniem said...

Hallo, ik ben helemaal contra, zeer extreem, lees mijn commentaar in mijn winkel: Exit Koen Fillet dd 5/11. Woord- en wederwoord aub.

07 november, 2006 20:58  
Anonymous Anoniem said...

Jongens, jongens, jongens, wat een hetze zeg... Wat is het verschil met het concept van Expeditie Robinson? Daar moeten de deelnemers toch ook verzwijgen wie de uiteindelijke winnaar is !? Wel dan... worden die mensen ineens belaagd achteraf??

Greetz,
David

07 november, 2006 21:00  
Blogger Werner said...

Hey koen,

Doen wat Frank zegt...
Deleten al die zever!
Wat een zonde om zo'n fijne blog te verzieken...

07 november, 2006 21:07  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind dat Koen Fillet moet veroordeeld worden voor leugens, bedrog en oplichting. Hij heeft echt zeer smerige dingen gedaan.

07 november, 2006 21:08  
Anonymous Anoniem said...

Patrick, is dat niet wat overdreven? Zoals david al zei, wat is het verschil met Expeditie Robinson of die tientallen andere programma's waar men in werkelijkheid al lang weet hoe het is afgelopen en het toch niet zegt?

Kom op zeg, volwassen reacties aub.

07 november, 2006 21:40  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het een goed idee om Koen Fillet over te leveren aan het Internationaal Gerechtshof in Den Haag. Daar kan hij een fair proces krijgen.
Voor de uitzonderingsrechtbank in Irak (die momenteel Sadam Hoessein) berecht, maakt hij geen schijn van kans.

Met zijn schnabbels in de media heeft hij hopelijk voldoende geld om een juristen team in te huren.

07 november, 2006 21:44  
Anonymous Anoniem said...

Koen Fillet is niet de eerste de beste. Hij is beroepsjournalist en gebonden aan publiek-ethische gedragsregels.
Het is verwerpelijk dat zulk persoon maandenlang de media bespeelt met leugens en bedrog.

Dit is een ernstige blaam voor het beroep van journalist. Hij dient zwaar gesanctioneerd te worden. 0p zijn minst ontslag om dwingende redenen.

07 november, 2006 21:49  
Anonymous Anoniem said...

Jongens,

stop nu eens met die zever. Canvas heeft zijn excuses aangeboden op terzake deze avond en beloofd in de toekomst rekening te houden met de opmerkingen.

proficiat aan alle lopers en gekwetsten (die hebben toch ook een deel van het jaar moeten afzien om er alsnog niet te geraken)

Johan

07 november, 2006 22:14  
Anonymous Anoniem said...

Koen,
ik heb al die maanden genoten van je blog. De laatste weken werd het wel stilaan duidelijk dat er iets aan de hand was (alleen nog fietsen, geen looptrainingen meer,...).
Mij lijkt het nogal normaal dat de VRT vraagt om niets te vertellen op voorhand (cfr al die vorige opmerkingen over film, boeken, andere Tv programma's).
Je bent er in ieder geval in geslaagd om na enkele maanden trainen de 20km van Brussel uit te lopen, proficiat.
Om al die onnozele commentaar te stoppen, misschien de suggestie van Frank Spencer volgen en het toevoegen een weekje aflsuiten?

07 november, 2006 22:15  
Blogger Cremke said...

Vrienden, ik vond het ook niet prettig als ik te lezen kreeg dat Koen niet starte. De dag voordien nog fier het nr afgehaald. Waarom? Omdat we het jammer vinden dat we zelf de laatste roddel niet wisten. Typisch voor alle bloggers is dat zij "het nieuwtje van de dag" willen kunnen verkondigen. En nu waren we eens niet op de hoogte. En jammer dat we dat vinden. En verder hebben we allemaal gelogen. Vermoedelijk zelfs vandaag nog. Laten we onze woordenschat beschaafd houden, terug blogs lezen en schrijven, en wedden dat we "het nieuwtje van de dag" nog zullen vinden.

07 november, 2006 22:50  
Anonymous Anoniem said...

PS : anoniem heb ik een grote mond maar omdat ik niet 100% normaal ben durf ik mij alleen maar op het internet onder een belachelijke naam te uiten , ze kennen me toch niet !
Ik heb die opmerking gepost omdat negatieve aandacht ook aandacht is en dat telt voor mij ... ik hunker naar aandacht !

07 november, 2006 22:53  
Anonymous Anoniem said...

sorry dat ik me voordoe als iemand die ik niet ben ... ik wou gewoon wat indruk maken en omdat ikzelf niet veel beteken bedacht ik die naam .. compleet verzonnen , maar ook ik heb nood aan aandacht !

07 november, 2006 22:56  
Anonymous Anoniem said...

goe idee van frank spencer; gewoon een tijdje geen comments meer aub!
(meer dan dit wil ik hier voorlopig echt nie meer kwijt..)

07 november, 2006 23:17  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad spijtig hoe zo'n fijne blog verziekt wordt door een paar onnozelaars die gewoon regelrechte onzin schrijven. Het gaat hier al lang niet meer om een zinvolle discussie, maar gewoon om een paar mensen die ergens bloed bespeuren, en zich dan amuseren met totaal onzinnige en overdreven posts te maken, om zoveel mogelijk mensen tegen zich in het harnas te jagen, en dat dan nog leuk vinden ook. Dit is trouwens een fenomeen dat steeds meer en meer opduikt of internetforums e.d. Het lijkt me dan ook geen slecht voorstel om de comments op deze blog gewoon een tijdje af te sluiten.
Aan Koen: men kan inderdaad bezwaren hebben tegen jouw "waarheidomzeilend" gedrag, maar ik denk dat iedere mens, als hij eens heel eerlijk is, zich wel kan inleven in jouw situatie en waarschijnlijk bovendien hetzelfde zou gedaan hebben. Het gaat hier bovendien niet om het ontkennen van een moord of zo, het is maar televisie, en dat schijnen sommige mensen niet helemaal te begrijpen.
Over het programma: achteraf bekeken was het inderdaad misschien niet helemaal verantwoord om jullie in een jaar klaar te stomen voor een marathon, maar "Halve marathon" zou natuurlijk maar half zo goed geweest zijn als programmatitel. Televisie leeft van dergelijke dramatische verhalen, en dat moet je er dan maar bijnemen.
Ik hoop dat je de levensstijl die je je nu hebt aangemeten niet laat verwateren en duchtig blijft voortsporten. Als het geen marathontraining meer is, laat het dan fietsen of zwemmen zijn, twee andere schitterende uihoudingssporten. Misschien kan een triatlonnetje dan wel een volgend doel zijn, of is dat misschien een idee voor een volgende tv-serie?

08 november, 2006 00:18  
Anonymous Anoniem said...

Koen,
lees jij dit allemaal ?
Niets van aantrekken. Het meeste is tijdverlies.
Spencer had de goede suggestie:
blogcommentaren tijdelijk afsluiten.
Voor de rest: blijven doen waar je goed in was en bent (zelf te kiezen wat) !

de groeten !
Jürgen D.V.

08 november, 2006 00:33  
Anonymous Anoniem said...

Maar ik moet eerlijk toegeven dat jij me zwaar hebt ontgoocheld en zelfs gekwetst, Koen. In mijn achting ben je flink gedaald.

08 november, 2006 00:39  
Anonymous Anoniem said...

Nu ik erover heb nagedacht... Koen Fillet heeft alleszins zijn kans verkeken om met mij iets te gaan drinken. In leugenaars en bedriegers steek ik geen tijd. Bovendien is hij totaal onsportief als ik de verhalen in deze rubriek lees, getuigenissen van zijn kameraden en zijn kok bijvoorbeeld.
Vaarwel, Koen.

08 november, 2006 00:41  
Blogger kris said...

Oei, het is er hier precies niet rustiger op geworden :-) jongens, wat geweest is is geweest.

08 november, 2006 00:51  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb met vrienden lang gebabbeld over het gedrag van Koen Fillet.
Allen zijn we het erover eens dat zijn gedrag kadert in een wanhopige zoektocht naar het BV-schap. We vonden hem zeer leuk en grappig ten tijde van 'Jongens en Wetenschap' op Radio 1. Sinds Koen meer en meer bekend werd en zichzelf ooo zo belangrijk begon te achten, ging het steil bergaf.
De kwaliteit van 'wilde Geruchten' op Radio 1 is amateuristisch. Luister eens aandachtig naar zijn gestuntel aub !
Jammer, hoe een wanhopig vastklampen aan het BV statuut een mens kan veranderen.
Mijns inziens zou hij moeten ontslagen worden. Hij kan altijd terecht in de politiek waar constant gelogen wordt ! Iedereen weet trouwens dat hij het lidmaatschap van SPa bezit.

08 november, 2006 01:01  
Anonymous Anoniem said...

stop de leugens, het gegoochel met woorden, het verzwijgen van halve waarheden, het dwangmatig neuspeuteren, het gestuntel met noodplannen en de geveinsde vingerblessures.
De eindmeet was in zicht, maar gestruikeld over de kabels van de klankman, opgesloten op de badkamer van het hotel, het verkeerde pad opgestuurd door lance, verzonken in een bestseller van een lokale bookshop, in der haast gesommeerd door de partijtop.
annemie, vertel het ons.

08 november, 2006 02:34  
Anonymous Anoniem said...

Koen, tsk.. Hou er toch gewoon ff mee op mijn beste, beken fout en laat je even niet meer zien.

08 november, 2006 04:14  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad, Koen, stop met ons te irriteren man.

08 november, 2006 04:14  
Anonymous Anoniem said...

Het zijn domme en laffe mensen (anonymous, pfff...) die hier constant gal komen spuwen, onverdraagzaam, onbeleefd, arrogant. Gefrustreerd, jongens? Geen lief zeker? Natuurlijk niet, met zo'n mentaliteit maak je geen vrienden. Zielige figuren, hoor!

08 november, 2006 07:01  
Anonymous Anoniem said...

ware het niet beter geweest het forfait van koen meteen na de blessure af te kondigen om eventueel andere mensen op het gevaar voor kwetsuren te wijzen
sport is niet altijd gezond
trouwens een nooit getraind lichaam ondervindt is het niet direct dan toch later altijd hinder van een buitensporige inspanning

en inderdaad de medische begeleiders zijn hun ethiek vergeten

bij deze koen het is u vergeven
en remember

bescheidenheid siert de mens

08 november, 2006 08:28  
Anonymous Anoniem said...

Koen, stop je achterbakse leugens. Vroeger had ik voor jou veel respect maar nu absoluut NIET meer. Je hebt me belogen. Voor mij was jij een voorbeeld want ik ben ook zwaarlijvig en net met sporten begonnen. Maar nu ben je iemand die ik niet meer wil horen of zien.

08 november, 2006 09:58  
Blogger Martin said...

Armstrong die dit harder vindt dan de tour. Last van korte termijngeheugen? Hij is zijn bijna fatale hongerklop op de Joux-Plane al helemaal vergeten blijkbaar!

08 november, 2006 10:17  
Anonymous Anoniem said...

De oplossing is eenvoudig. De knie van Koen dient onderzocht te worden door professoren uit verschillende universitaire ziekenhuizen. Die dienen in overleg de diagnose uit te schrijven in een deskundig verslag.

Met dat verslag kan de Onderzoeksrechter oordelen of Koen al dan niet strafbare feiten heeft gepleegd én of er reden is tot rechtsvervolging.

08 november, 2006 10:28  
Anonymous Anoniem said...

@Abdullah :
please translation ?

08 november, 2006 10:34  
Blogger Unknown said...

Tjonge jonge, ik volg een aantal blogs en soms kan het er in de commentaren heftig aan toe gaan, maar zo'n laag bij de gronds gedrag als je hier bij sommigen aantreft heb ik nog nooit gezien. Koen, sluit die commentaren af en trek je niks van aan!

08 november, 2006 10:44  
Anonymous Anoniem said...

Koen voor eerste minister.

08 november, 2006 10:46  
Anonymous Anoniem said...

@Veerle :

wat een flauwe reactie. Uiteraard is de discussie hier heftiger. De feiten gepleegd door Koen Fillet zijn weerzinwekkend en roepen om een brede maatschappelijke discussie. Dit mag nooit meer gebeuren ! En Fillet kan niet beweren : 'Ich habe es nicht gewuscht' !

Ik verwijs naar het Agustaschandaal, waar de socialistische PS en de SP.A mee in opspraak kwamen en dat de kop kostte van NAVO-baas Willy Claes (destijds SP) en Guy Mathot, Guy Spitaels en Guy Coëme (PS).

Nu is er het Meniscus schandaal wat immens erger is.

08 november, 2006 10:57  
Blogger Maxentia de Beauvais said...

Ik blijf hem gewoon een lieverdje vinden.

08 november, 2006 11:23  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Koen,

je bent een welbespraakte radiomaker en een welbepende blogger. Bovendien heb je het het plezier van sporten ontdekt. In één zin, je hebt een interessant leven. Dat wekt jaloezie.
Ik sta ervan versteld hoeveel anonoieme levenloze (en onbeschofte) losers er rondwaren in de virtulele wereld.
Bart Callens, Gavere

08 november, 2006 11:29  
Anonymous Anoniem said...

Koentje toch, je bent je geloofwaardigheid kwijt.

08 november, 2006 11:42  
Anonymous Anoniem said...

Hopelijk heb je er grof geld aan verdiend.

08 november, 2006 11:49  
Anonymous Anoniem said...

Mannekes mannekes, get a life. Sinds wanneer geloven jullie trouwens alles wat iedereen op tv/radio zegt? Als het jullie zo stoort, luister er dan niet naar.
Allemaal stress voor niets, volgens mij.
Ik vind het vooral jammer dat Koen al deze belachelijke beschuldigingen moet lezen. Ik wist zelfs niet dat er zo'n groffe mensen rondliepen in België. Back to reality blijkbaar.

Dus Koen: niets van aantrekken kerel, laat ze maar zeggen, het zal wel overwaaien.

Grtz,
Herre

08 november, 2006 12:00  
Anonymous Anoniem said...

Hallo

bij IKEA hebben ze nu een nieuwe verlichting.Zo'n verlichting die loopt,in tegenstelling tot Koen.Ze hebben hem wel naar Koen vernoemd.Tettenfillet heet deze verlichting!
Groeten

08 november, 2006 12:09  
Anonymous Anoniem said...

@Herre :

jij vergeet dat Dhr. Fillet ernstige strafbare feiten heeft gepleegd. Kijk eens in het Strafwetboek onder artikel 496.
Ook deontologisch heeft hij verschillende regels overtreden.
En bedenk : hij 'schnabbelde' lucratief bij. Er is dus ook sprake van geldgewin. Neen, voor mij is hij verlaagd tot het laagste van het laagste.

08 november, 2006 12:26  
Anonymous Anoniem said...

Ik had zo wel mijn vermoedens dat Koentje vals spel speelde. Een week voor de marathon zag ik hem in een Brussels frituur een grote friet bestellen, vergezeld van een curryworst spéciale, een ongebakken servela, een bakje mosselen en een bami-schijf. Dit overgoten met twee Duvels.

Zoiets doe je niet als je sportman bent, een week voor de marathon.

08 november, 2006 12:33  
Anonymous Anoniem said...

Ik behoor tot degenen die ook al één marathon gelukt is. Met een kwetsuur had ik hetzelfde besluit genomen, namelijk niet starten. Er is meer in het leven dan lopen alleen. Toch vind ik het zowel van Koen als de andere lopers een prachtprestatie geleverd hebben met heel wat opofferingen in de voorbereiding. En ik heb zowel de dag voor als 's avonds na de marathon mij de Duvels lekker laten smaken. Veel sterkte gewenst met al het blessureleed!

08 november, 2006 12:38  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,
ik heb ontzaglijk veel bewondering voor wat jij en je 5 companen hebben verwezenlijkt : de ommezwaai van complete asportiviteit naar een leven vol lopen, fiets, aquajoggen etc is fundamenteel. Bovenal hebben jullie er gaandeweg zelf plezier in gevonden en ook ons voor andere asportievelingen getoond dat het kan. Ikzelf ben bezig aan de achtste week Start to Run en jullie bezigzien is voor mij een inspiratie, geeft moed, door de herkenbaarheid, door jullie gedrevenheid en doorzettingsvermogen. Dat je de marathon uiteindelijk niet hebt gelopen, doet er niet toe. Vind ik. Het ga je goed, blijf lekker sporten en gezond en succes met de operatie. En laat al de schaamteloze kritikasters niet aan je hart komen.
PS : blijf vooral ook bloggen, ik heb je blog pas deze week ontdekt, het is heel leuk om lezen !

08 november, 2006 12:40  
Anonymous Anoniem said...

Mr. Jim Goossens,

eventjes relativeren aub.
Ik ben een leek in rechtszaken, maar dat artikel 496 gaat over oplichterij (met het doel daar zelf profijt uit te slaan). Dat is hier zeker het geval niet.

Dat hij schnabbelde is niet van doen. Als zijn opbrengsten zijn kosten overstegen, moet hij dat aangeven aan de fiscus (al wie hier boter op het hoofd heeft ...).

Dat er inschattingsfouten zijn gemaakt dat is duidelijk, maar daar is de verantwoordelijkheid collectief (zoals de programmamakers correct hebben toegegeven). Men had op voorhand moeten nadenken wat men zou doen bij het uitvallen van een kandidaat, zeker bij iemand als Koen Fillet die dan nog journalist is (had hetzelfde geweest voor een rechter, politicus ?, advocaat, ...). "De Mol" e.a. zijn spelprogrammas en dat is een belangrijk verschil. Dit is (semi-)reality TV. Men heeft dus een fout(je) gemaakt, maar wie niets doet, maakt geen fouten (en dus ook geen goede TV).

Daarenboven zijn er hier een aantal gifspuwers die, bij een bekentenis vooraf door één van de deelnemers over de afloop, tekeer zouden zijn gegaan over "het bederven van het plezier van de televisiekijker".

En voor de rest vraag ik mij af waar iedereen hier zoveel kabaal om maakt. Zijn er geen belangrijker dingen om ons collectief druk over te maken.

08 november, 2006 13:04  
Anonymous Anoniem said...

Balen Koen dat je de marathon niet hebt kunnen lopen maar hopelijk heb je wel wat van de sfeer mee kunnen maken. Ik heb in het Marriot nog met een Belgische collega gesproken over je, hopelijk heeft hij nog de groeten van mij aan je overgebracht. Ik heb je nog wel gezien maandagochtend in de lobby maar je was zo druk aan het telefoneren dat ik je maar even met rust heb gelaten. Ik vond de NYCM een superbelevenis en ik hoop dat je, ondanks je blessure blijft doorlopen. Op naar de volgende marathon?? groeten RunningRonald.nl

p.s. een uitgebreid verslag vind je om mijn blog

08 november, 2006 13:12  
Anonymous Anoniem said...

Wanneer ik alle pro's en contra's zorgvuldig afweeg, valt de balans uit ten NADELE van Koen Fillet. Die man heeft zich maandenlang opgeworpen als voorbeeld voor onsportieve dikkere mensen. Hij hield hen voor dat het KON, ook voor hén. Hij beweerde gezonder te leven. Hij sprak over een gedaanteverwisseling, etc.
Maar in praktijk lees ik hier berichten dat hij ondertussen veel bier dronk, friet at, en niet zo veel sportte zoals hij beweerde. Ik heb hier zelfs een berichtje van een kok gelezen ?
Op de keeper beschouwd, heeft Koen iedereen beduveld. Dan hoeft hij nu niet in de verdediging te gaan, maar zijn straf (ontslag op VRT ?) waardig accepteren...

08 november, 2006 13:33  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen, je bent eerlijk geweest; ik kan de teleurstellingen begrijpen.
Toch juich ik je trainingsprestatie toe en hoop dat die voor velen een stimulans mag zijn. En inderdaad, topsport is geen noodzaak.
Belangrijk is dat jij niet "naast je schoenen" loopt. Blijf wie je bent, verzorg goed je knie en daarna rustig sporten!

08 november, 2006 13:34  
Anonymous Anoniem said...

Had Koen Fillet het spel fair gespeeld en niet van begin september tot begin november gelogen tegen Jan en Alleman, awel, ik zou respect voor hem hebben. Chapeau, zelfs had hij de marathon niet gelopen. Hij heeft toch maar mooi de halve marathon in Brussel gelopen.
Maar in dit scenario met zijn benadering : NEEN, ik mag hem niet meer. Voor mij gaat eerlijkheid boven alles. Sorry Koen, nothing personal.

08 november, 2006 13:41  
Anonymous Anoniem said...

@lutgard :

heb jij het nieuws van de laatste dagen gevolgd ? Je schrijft :'Beste Koen, je bent eerlijk geweest.'

DAT IS DE WERELD OP ZIJN KOP.

Koen heeft gedurende TWEE maanden in velerlei interviews theater gespeeld door te zeggen dat hij de marathon écht zou lopen. Hij heeft GELOGEN en BEDROGEN tegen collega-journalisten, zelfs van de VRT !

Hoe kan jij dan in godsnaam schrijven : 'Beste Koen, je bent eerlijk geweest.' ?

08 november, 2006 13:46  
Anonymous Anoniem said...

Frans

Niet eerlijk was geweest:" beste mensen, gisteren is er in NY beslist dat ik niet kon lopen". Hij geeft de juiste versie; beter dit dan over enkele maanden zeggen: sorry maar zo was het eigenlijk niet. Nu krijgt hij de volle lading, later is dat het mes in de rug ...Zo zie ik het: er op het moment eerlijk voor uitkomen. Bovendien denk ik dat hijzelf nu incasseert wat zijn entourage hem heeft opgelegd.

08 november, 2006 14:18  
Anonymous Anoniem said...

@lutgard

sorry lutgard ik ben gewoon gefrustreerd ...
Ik kan het allemaal niet meer zo goed aan ...
En sorry Koen maar ik had weer gedronken toen ik dat schreef.

08 november, 2006 14:20  
Anonymous Anoniem said...

@lutgard :

ik start geen polemiek. Maar mensen op dit forrum hebben Koen Fillet FRIET met toebehoren zien eten en DUVEL zien drinken... Amper enkele weken voor zijn marathon ! Dat zegt genoeg. Hij wist al van september dat hij niet zou lopen op 5 november.

08 november, 2006 14:23  
Anonymous Anoniem said...

Het meest schandalige vind ik dat hij waarschijnlijk zijn 'startbewijs' zo maar gekregen heeft, en geen startgeld hoefde te betalen + nog een snoepreisje naar NY op kosten van de belastingbetaler.
Bol het gewoon af loser.

08 november, 2006 14:25  
Anonymous Anoniem said...

Ik verafschuw Koen Fillet. Spijtig voor zijn vrouw en kinderen ook die ongevraagd door Fillet's leugens mee de sigaar zijn.

08 november, 2006 14:30  
Anonymous Anoniem said...

en zoals frans ben ik gewoon gefrustreerd ...

08 november, 2006 14:33  
Anonymous Anoniem said...

Het programma 'Marathon' is een verdienstelijke poging om wetenschappen op een aantrekkelijke manier dichter bij de mensen te brengen. Het zou jammer zijn mocht deze rel de geloofwaardigheid van dit programma in het gedrang brengen.

Eén ding staat vast: de communicatie voor en na het incident is verkeerd aangepakt: bij het terugzien van het interview met Koen in de Laatste Show gaan je tenen krullen. Er is een duidelijk verschil tussen 'niets zeggen' ofte zwijgen, en het zeggen of suggereren dat je iets gaat doen, terwijl je weet dat je dit niet gaat doen.

Dat is 'liegen', in dit geval om beste wil, maar het blijft de waarheid geweld aandoen. Fillet had moeten wegblijven uit de De Laatste Show, en indien de redactie van dit programma op de hoogte was, had ze hem niet moeten uitnodigen, ofwel op de rooster leggen.

De communicatie na het bekend geraken van de feiten was verre van optimaal, en gaf de indruk van ‘hier probeert men wat te verbergen…’ Als er iets is wat journalisten ophitst, is het dat wel…

Wat ervan uit de VRT werd gecommuniceerd, is niet wat je van een net voor meerwaardezoekers verwacht: een programma met wetenschappelijke ambities vergelijken met een ‘whodunit’ als Morse, tjonge. Wat in TerZake te zien was, bleef een schoorvoetend en weinig overtuigend excuus. Crisiscommunicatie laat je aan professionals over.

En Koen? Zijn inzet voor het project verdient alle lof. Maar zijn geloofwaardigheid kreeg een ferme deuk. Hopelijk herstelt die snel, zoals zijn knie.

08 november, 2006 14:37  
Anonymous Anoniem said...

Mocht ik Koen Fillet zijn, ik zou me schaam tegenover mijn vrouw en kinderen.

08 november, 2006 14:41  
Anonymous Anoniem said...

Mocht ik Koen Fillet zijn, ik zou me schamen tegenover mijn vrouw en kinderen.

08 november, 2006 14:41  
Anonymous Anoniem said...

blabla bla ik start geen polemiek blablabla . Maar mensen op dit forrum hebben Koen Fillet FRIET met blablabla toebehoren zien eten en DUVEL zien drinken blablabla ... Amper enkele weken voor zijn blablabla marathon ! Dat zegt genoeg. Hij wist al van september dat hij niet zou lopen op 5 november blablabla ...

groeten aan iedereen
frans de zeveraar

08 november, 2006 14:41  
Anonymous Anoniem said...

maar ik ben Koen niet ,
ik ben een dikke luie teef die gefrustreerd is

08 november, 2006 14:43  
Anonymous Anoniem said...

Geen verdienstelijke poging om de wetenschap dichter bij de mens te brengen, maar wél een geslaagde poging om mensen aan te zetten gezonder te gaan leven, door het aantonen dan elk van ons wel degelijk meer kan dan we denken, ook al ben je je leven lang lui en vadsig geweest. En of je nu leugens ziet of niet, daarover heeft hij zeker niet gelogen, hij sport en is gezonder, net zoals de andere 5.
Er zijn hier duidelijk véél frustraties te lezen, afgunst en al wat je wil. Probeer het ook ne keer he !

08 november, 2006 14:49  
Anonymous Anoniem said...

Koen heeft gelogen. Zo simpel is het. Daarom moet hij gesanctioneerd worden.

08 november, 2006 15:27  
Anonymous Anoniem said...

Damn, wa ne zever allemaal.
Ik heb de marathon gelukkig wel kunnen lopen, niettegenstaande een beenvliesontsteking. Ik mag er niet aan denken, dat ik een verbod zou gekregen hebben om hem te lopen.
't was een zalige ervaring. Duizenden en duizenden die mij aangemoedigd hebben. New york i love you.
Peace & love for everybody.

08 november, 2006 15:33  
Anonymous Anoniem said...

@Hans Dhondt :

Ik vind je niet terug op de deelnemerslijst van de marathon van NY. Graag bewijs leveren dat je effectief succesvol hebt deelgenomen. Dank.

08 november, 2006 16:29  
Anonymous Anoniem said...

nonymous said...

Ik wil het eens even berekenen ,maar Koen zijn VO2 max is zowat 43 en dat is erg veel vergeleken bij de andere 5 deelnemers .
VO2 max is het natuurlijk vermogen om zuurstof te kunnen opnemen en men kan dit met zéér zware trainingen maximaaal doen toenemen met 40 %.
Het is een zeér sterk bepaaldende factor in het prestatievermogen van een mens , maar deze wordt
dan weer beheerst door de efficiëntie van dit vermogen .
Zo hebben de Keniaanse lopers een véél betere efficiëntie van dit vermogen , ofschoon ze qua pure VO2 max zelf bijna altijd lager scoren dan b.v blanken .
Deze efficeïntie heeft alles te maken met de morfologie van de athleet in kwestie en zo krijgen we dan voorbeelden als :
Derek Clayton, marathon world record holder at the end of the 60’s, had a VO2max value about 69 ml/kg/min, but he could run the marathon in 2h09’
Lance Armstrong for instance was measured a VO2max of 82 ml/kg/min, which is an excellent value! En als ik me niet vergis had onze eigenste Vincent Rouseaux --van 10 jaar geleden---
een VO2 max van 88 ! en hij liep de marathon in 2:09'
De VO2 max record van een topvoetballer bedraagt 65 VO2 max .
De VO2 max neemt per één jaar ouder af aan = 0,9 = net géén 1 percent !
Het was even leerrijk wezen hoop ik ?
George Williams

09 november, 2006 01:09  
Anonymous Anoniem said...

Nu de marathon miserie achter de rug is, kan Koen terug VET worden. Hij mag terug à volonté Duvel zuipen en dagelijks friet met een curryworst (zijn lievelingseten) eten. Tegen de feestdagen weegt hij terug 95 kilo, wedden ?

09 november, 2006 10:03  
Anonymous Anoniem said...

@Inge
Ik was deelnemer 6956 - zie results
3u30'14"
Verslag van mijn reiske te vinden op http://hansdhondt.spaces.live.com/
Have fun

09 november, 2006 14:06  
Anonymous Anoniem said...

@Hans dhondt :

dan heb jij gemiddeld gelopen aan een snelheid van 12 km per uur.
Waaaaw, jammer dat jij niet meer vrijgezel bent.
Liefs,

inge
x

09 november, 2006 17:02  

Een reactie posten

<< Home