maandag, november 13, 2006

Frank eet

Frank zei al maanden dat hij na de finish van de marathon meteen zou doorlopen tot aan de eerste MacDonalds. Voor hij een sportman was, at hij meermaals per week hamburgers en daar heeft hij heimwee naar.

Toen puntje bij paaltje kwam liep hij niét door. Te moe, het was genoeg geweest. We hebben dat de volgende dag goed gemaakt, we zijn met z'n allen the best hamburger in town gaan eten. Niet bij MacDonalds dus, wel bij Big Nick. Dat is - hoe zou ik het zeggen - de Amerikanen noemen zoiets a dump, denk ik. Een keet? Een hok? Maar wel lekker. En veel, heel veel. Als u in New York bent: 2175, Broadway.

Frank moet opletten. De kilo's gaan er weer aanvliegen. Ik spreek uit ervaring, ik doe niks meer sinds een week of drie, en amai. Dat het maar gauw 23 november is. Dan gaat die meniscus uit mijn knie. Ik hoop dat ik daarna weer snel kan fietsen, misschien zelfs lopen.

Labels: , ,

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi,

ik kreeg net van iemand het bericht op mijn blog dat ik zogezegd plagiaat had gepleegd. Een van mijn postjes, over zwarte bollen met een gele rand, die ik soms zie op een cinemascherm, lijkt erg op een post die jij blijkbaar geschreven hebt in augustus. Het spijt me, maar daar ik nog nooit van je blog gehoord had, kan het onmogelijk bewuste plagiaat geweest zijn :) En daarbij, ik kan moeilijk geloven dat een nadere blogger daar zwaar aan zou tillen.

Nu ja, moest je het antwoord willen weten op die bollenvraag: de antwoorden staan tussen de comments bij die post van mij: ttp://lime.skynetblogs.be/post/3808898/zwarte-bollen

zeer toegenegen,
K.

13 november, 2006 22:05  
Blogger Werner said...

Hey Koen,

Je hebt een punt wat die kilo's van Frank betreft. Maar ik voel met hem mee... In de 3 à 4 weken na mijn eerste marathon (30/09) had ik een onweerstaanbare drang naar zowat alles wat ongezond is en boordevol calorieën zit. Alsof ik iets goed te maken had met mij bourgondische persoonlijkheid die ik in de steek gelaten had. Gelukkig gaat dat over... Ik ben deze week weer beginnen trainen en heb de hamburgers, chips en cola weer ingeruild voor muesli, appeltjes en fruitsap.

Ps: Ik ben na de marathon niet meer op de weegschaal gaan staan ;-)

14 november, 2006 00:06  
Blogger kris said...

zeg Koen, hoeveel kilo's zijn daar intussen weer bij?

14 november, 2006 00:22  
Blogger koen fillet said...

@Kris. Euh, zou ik het zeggen? +2. (maakt 88)

14 november, 2006 00:24  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

ik wil hier mijn hand voor in het vuur steken, frank zal er wel voor zorgen dat de kilo's er af blijven.
Bovendien kan het helemaal geen kwaad om eens te zondigen (kwestie van de "goesting" het uit je systeem te krijgen) maar het moet geen dagelijks weerkerend fenomeen zijn hé.
Iemand die kan omgaan met "gecontroleerd" snoepgedrag (een kleine portie, er heel hard van genieten en dan stoppen) heeft op lange termijn meer kans om de kilo's weg te houden dan een totale asceet die op de lange duur toch niet aan de verleidingen kan weerstaan en dit dan als een mislukking ervaart.

Ilse vaes
ps niet te vertalen als "snoep er nu maar op los"

14 november, 2006 09:57  
Anonymous Anoniem said...

Koen Filet staat in de Veto (-:

http://www.veto.be/kuleugen/?p=70

14 november, 2006 14:30  
Anonymous Anoniem said...

Nog een paar leuke kiekjes van de NYC marathon zijn te vinden op deze blog :http://photographerbrodelet.blogspot.com/.

14 november, 2006 15:10  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het doodjammer dat ik de vijfde aflevering van "Marathon" gemist heb. Wij waren een weekendje in Londen. Wordt die nog eens heruitgezonden? Iemand een digitale versie om door te sturen?

info@francobelge.be

14 november, 2006 22:40  
Anonymous Anoniem said...

Hi Koen, als ex-veelsporter moet ik ook erg op mijn gewicht en mijn voeding letten. Dat was juist een van de voordelen van veel sporten, je kon eten wat je wilde. Het volstond om er 's anderendaags enkele kilometerjes bij te lopen.
Een voedingsdekundige heeft mij volgende raad gegeven. Als je zondigt, zondig dan met je lievelings-ongezond-eten en doe het behoorlijk. Eet totdat je er fysiek en psychisch compleet verzadigd van bent. Je lichaam zal toch maar een gedeelte van de slechte dingen opnemen en de rest verwijderen.
En dan kan je er ook gedurende lange tijd gemakkelijker aan de verleiding weerstaan. Je hebt er immers je buik letterlijk en fuguurlijk vol van.
In mijn geval bijvoorbeeld: liever een keer per maand een hele grote zak chips, dan een keer per week een klein zakje.
Bart Callens, Gavere

15 november, 2006 11:20  
Blogger Stefaan said...

Koen na de operatie en herstelperiode vlug de fiets op en wie weet ... misschien toch nog een marathon. Mijn marathon-maagdelijkheid verlies ik op 15/04/07 te Rotterdam. Schuld van marathon-Geert.

15 november, 2006 11:22  
Anonymous Anoniem said...

hey Koen,

veel succes met die operatie en moed achteraf voor de revalidatie. Het zal best zwaar zijn om juist te doen wat goed is voor je knie in plaats van gewoon naar je goesting te kunnen lopen en daar nog beter van te worden ook.
Gisteren wist de orthopediste mij te vertellen dat mijn patellapees de oorzaak is van de kniepijn, en dat ik daar dus beter toch niet die marathon nog mee had gelopen, het zal nu minstens drie à zes maanden revalideren zijn vnml in de fitnesszaal, en ik haat binnen zitten! Maar als het goed gaat kunnen we daarna nog een heel leven lang buiten lopen!!
veel beterschap!

Pi

15 november, 2006 14:37  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Koen,
Ik ben in februari dit jaar geopereerd aan de knie (meniscus + kraakbeenletsel) en sinds deze zomer ben ik gestart met lopen. Op een rustig tempo weliswaar, maar ik kom er wel. Sinds 2 weken loop ik 5km aan één stuk en mijn doel is om volgend jaar de 20km van Brussel te lopen en in 2008 mijn eerste marathon. Een knieoperatie wil niet altijd zeggen dat het gedaan is met lopen, je moet gewoon wat meer rekening houden met de signalen van je lichaam. Ik heb dan ook met veel interesse de afleveringen van de Marathon gevolgd, waardoor mijn enthousiasme voor het lopen nog toegenomen is. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe met je operatie en revalidatie! En wie weet komen we elkaar in 2008 tegen op een marathonwedstrijd!
Groetjes,
Muriel

15 november, 2006 21:18  
Blogger kris said...

2kg? dat valt best mee, toch? Alleen, je mag er geen gewoonte van maken :-)

15 november, 2006 23:29  
Anonymous Anoniem said...

@muriel
beste ik zou toch maar oppassen om marathon te lopen na en kraakbeenletsel zlefs al is het na een jaar
uit ervaring weet ik dat je dan je knie kan beschadigen in die mate dat die dan niet meer hestelt en zodoende het letsel blijvend is en dan ?????

16 november, 2006 07:29  
Anonymous Anoniem said...

Hoeveel weegt een meniscus eigenlijk? Dat gewicht gaat er in elk geval vanzelf af --)).

16 november, 2006 19:53  

Een reactie posten

<< Home