vrijdag, november 24, 2006

En hoe is 't?

Ik zou een krant willen gaan kopen, maar kan je op 24 november in korte broek de straat op? Ik heb geen zin in opzienbaren.

Technisch zou het wel kunnen, ik voel me goed. De pijnstillers doen hun werk. Ik heb alleen maar wat last van zwelling, nauwelijks pijn. Die krukken heb ik sinds ik uit gasthuisberg weg ben nauwelijks gebruikt. Het enige moeilijke moment was vanochtend die linkersok aantrekken. Voor de rest geen klachten.

Eerste werk: de ijszakken in het verband vervangen. Dat moet om de vier uur. Ik moet nog eens nalezen hoeveel dagen ik dat moet volhouden.

Veel papier meegekregen, ik ben vanaf nu een lichaam met een handleiding: wat de kinesist moet doen, hoe vaak ik welke pillen moet slikken, een voorschrift of drie, wat ik moet doen om bloedklonters te vermijden, een brief voor de huisarts, richtlijnen hoe ik de wonde moet verzorgen en een ziektebriefje voor mijn werkgever. Vier weken. Dat lijkt me overdreven.

Labels:

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik vond het mikken met een onderbroek over mijn voet ook niet niets hoor! En wat betreft de kousen: in je ziekenfonds of bij een bandagist kan je kousenaantrekkers kopen, ... Meest gebruikt in rvt's en zo, ... maar daar zou ik mij niet teveel van aantrekken ;-)
Of een liefdevol iemand zoeken die je helpt om je kleren aan te doen, ...
sterkte!
oh ja, een abonnement op een krant is ook altijd handig hoor!

24 november, 2006 10:32  
Blogger Heleen said...

Zie ik een pijltje op je been Koen? Om vergissingen te voorkomen? Ik dacht laatst toen mijn dochter aan haar schele oogje geopereerd was dat de arts zich vergist had. Man man ik ben nog niet vaak zo geschrokken. Ook weer een voordeel van plaatselijk verdoven, als ze aan het verkeerde been beginnen kan je ze tegenhouden.

24 november, 2006 11:17  
Anonymous Anoniem said...

Blij dat het goed verlopen is Koen .. Mooi hoe je dat beschreven hebt, je zou bijna zelf een operatie willen ondergaan. Hm, nee, da's nu ook weer overdreven. En kranten .. die lees je op internet he als je niet mobiel bent :-)

24 november, 2006 13:46  
Anonymous Anoniem said...

misschien wordt het tijd dat Mevrouw Fillet eens een weblog begint.
over het leven met een aanstaande en haperende atleet....denk dat we daar ook wel wat van kunnen opsteken.
desalniettemin een zeer spoedig herstel en hou de loopschoenen maar op temperatuur

24 november, 2006 15:11  
Anonymous Anoniem said...

beste koen
ik zie dat freddy belon ooj bij jou is langsgeweest met die ijszakjes
vlug naar de kine en niet bang zijn t'zal allemaal vlotter verlopen dan gedacht
geen angsthazen maar toch relatief en beredeneerd voorzichtig
en je krukken tot maandag ,met twee
beware for the kine he is a good guy
een goed weekend en profiteer van het salon het wordt de moeite
LV

24 november, 2006 15:24  
Blogger Bert said...

Spoedig herstel Koen!

24 november, 2006 16:08  
Anonymous Anoniem said...

Tijd om na te denken koen.
lopenofpraten.blogspot.com/

24 november, 2006 16:19  
Anonymous Anoniem said...

amai koen, wat een ellende!! Koppie op en véél beterschap. Voor je ' t weet ren je weer rond als vanouds!!

25 november, 2006 21:54  

Een reactie posten

<< Home