vrijdag, juli 14, 2006

Wat een job.


U ziet mij hier tijdens de werkuren. Naast De Kwestie, het zomerprogramma van Radio 1, onderzocht een paar wetenschappelijke stellingen betreffende de koe. Ik was reporter te velde. Eerste stelling: koeien koesteren gevoelens van vriendschap. Klopt, zei boerin Magda. Ze komen je liefhebbend besnuffelen, maar je moet je dan wel klein maken. Hurken dus. Of beter nog: liggen. Wat wij deden.


Tweede stelling: niet enkel vriendschap, ook wrok is een bekende koeien-emotie. Op aangeven van de Radio1-luisteraars moest ik een koe een klap geven, en volgend jaar terugkomen om alsnog door die koe aangevallen te worden. Daarmee zou bewezen zijn dat de koe wrokkig en wraakzuchtig is. Maar het experiment is mislukt. Een koe loopt sneller dan een Aanstaand Atleet.

Meer op de archiefpagina van Naast De Kwestie.

4 Comments:

Blogger kris said...

wat heb je vandaag op school geleerd, zeg het eens kleine Jan? : 'bruine en grijze koebeesten bestaan niet! het is rood en blauw....'

14 juli, 2006 23:42  
Anonymous Anoniem said...

Alles voor de Wetenschap !
Hoe is het nog met de knie, Koen? Is spurten door een hobbelige weide wel een goed idee tijdens de revalidatie?

15 juli, 2006 10:06  
Anonymous Anoniem said...

op zulke momenten beklaag ik het me toch dat mijn radio geen tv is en dat het radioprogamma Naast de Kwestie geen tv-show is...
alhoewel, het verzinnen van deze beelden (met een beetje hulp van de foto's hier) maakt natuurlijk veel goed, en misschien zelfs wel nog beter :-)
leve de fantasie!

15 juli, 2006 11:18  
Anonymous Anoniem said...

"Wat een job",
dat zeiden wij ook, op kantoor.

Fijne & grappige reportage!

15 juli, 2006 18:43  

Een reactie posten

<< Home