zaterdag, juli 08, 2006

Pijp uit.


Ik botste op de Schelde en moest beslissen of ik links, dan wel rechts ging. Ik koos links. Richting thuis, meende ik verkeerdelijk. Ik besefte pas dat ik verkeerd aan het rijden was toen ik een toeristisch informatiebord tegenkwam vriendelijk aangeboden door het stadsbestuur van Dendermonde. Nu worden Rupel- en Dendermonde wel eens met elkaar verward, velen denken dat ze vlak bij elkaar liggen, maar niets is minder waar. Enfin, het is een erg lange fietstraining geworden vandaag. Verklaring van de vergissing: ik was vergeten dat ik op de rechteroever was.

Na 1u45 ging het licht uit. Heel raar, maar van het ene moment op het andere kreeg ik mijn pedalen niet meer rond. Te weinig koolhydraten? Of was het misschien niet zo slim om nog flink door te trainen nadat ik drie ton cementstenen had verwerkt tot fundament van een tuinhuis? Ik ben thuis geraakt, maar de laatste kilometers aan een belachelijk tempo.

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het kan niet elke dag mee zitten Koen.. volgende keer gaat het vast beter..

Ik heb het misschien gemist op je weblog maar wist je dat je vorige week weblog van de week was op www.dehardloopkrant.com ?

08 juli, 2006 14:50  
Anonymous Anoniem said...

zie ook
http://www.dehardloopkrant.com/artikel.php?date=2006-01-14%2018:28&id=Weblog%20van%20de%20week

08 juli, 2006 14:50  
Anonymous Anoniem said...

proficiat,
zoals iedere sporter het ooit eens meemaakt heb je nu gevoeld wat het is om echt leeg te zijn, het gaat ineens niet meer vooruit, de termen zijn "de slag van de hamer", "de pap in de benen", .... tja nu pas weet je pas echt waarom er steeds gewezen wordt op het belang van de koolhydraten (of het nu lopen of fietsen is, maakt geen verschil)
groeten van je diëtiste

10 juli, 2006 09:50  
Anonymous Anoniem said...

Hey Koen, even off-topic...
Weet jij waarom Sven Pichal Johan Terryn vervangt bij Naast de kwestie op Radio 1? Misschien omdat Johan vakantie heeft (en dus tijdelijk)?

10 juli, 2006 12:45  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Koen,

hoe goed Annemie, Wilde Greuchten en je vorig historisch programma ook waren of zijn, het was een genoegen om nog eens te grasduinen in de archieven van Jongens en Wetenschap.
Ik heb die link snel, snel bij mijn favorieten ondergebracht. Vraag ajb aan je digitale archivaris om die pareltjes te bewaren.

Bart Callens

11 juli, 2006 15:40  
Blogger kris said...

@anonymous. dat zal niet nodig zijn: tijdens de laatste uitzending van J&W hebben Sven en Koen plechtig beloofd dat die pagina's nog héél lang beschikbaar zouden zijn, zelfs na hun overlijden (koen is daar druk aan aan het werken, zijn overlijden nvdr). Ik bezoek de pagina's nog regelmatig ivm met mijn antwoordboek dat in de maak is op verkeerd beantwoordde vragen- het zijn er nogal wat- bvb waarom kan een mens niet vliegen? Waarom lijkt een tv een blauw beeld te geven als je buiten vanop straat kijkt ('s nachts) ofte waarom is de sneeuw op een kleurentelevisie in zwartwit? Om op de laatste vraag te antwoorden: "omdat er een color killer inzit die bij zwakke ontvangst de hinderlijke kleurenruis bewust onderdrukt " werd toen 'vantafelgeveegd' niet in het minst omdat het woord 'color killer' bij google toen ongekend was. probeer het nu nog eens... je komt bij een verzamelaar terecht die druk bezig is een ktv toestel uit de prille jaren vijftig weer tot leven te wekken -een bondgenoot- welwel

12 juli, 2006 00:07  
Anonymous Anoniem said...

Pijp echt wel uit lijkt het :-)
Hoop dat je toch geniet van mooie vakantiedagen

12 juli, 2006 22:48  
Blogger koen fillet said...

Secondje, Bien. Ben aan het posten. Veel zal duidelijk worden.

12 juli, 2006 22:51  
Anonymous Anoniem said...

Sorry Koen, kon het uiteraard niet weten, maar gezien de omstandigheden, mijn comment is op z'n minst ongelukkig en maakt me nu wat ambetant ... hoop dat mijn andere reactie dat een beetje goed maakt en uiteraard wens ik je troost door talloze mooie herinneringen ...

13 juli, 2006 08:23  

Een reactie posten

<< Home