maandag, juli 03, 2006

De Koperen Ploert...


...heeft mij niet kunnen tegenhouden. Ook het trainingsschema heeft mij niet kunnen stoppen. Eigenlijk rustdag vandaag, maar ik had goesting om te fietsen. Dus fietste ik. Het mocht van Paul, blijkbaar is het risico op overbelasting bij fietsen veel kleiner dan bij lopen. Waaruit wij besluiten dat de mens niet gemaakt is om te lopen.

Het plan was om hemden en t-shirts te gaan kopen in Antwerpen. Toch maar van gedacht veranderd. Wegens fietszweet. Veel zweet, in die omstandigheden het paskotje induiken, ik weet niet. Leek me geen goed idee.

Zelfs in de Fnac schaamde ik mij een beetje voor mijn lijfgeur. Ik kon mezelf ruiken. Als u die mevrouw achter me aan de kassa was, mijn excuses. Drie boeken gekocht: Arthur & George van Julian Barnes, de essaybundel van Ramsey Nasr, en Nacht en Ontij. Dat is een cultuurhistorisch boek over de geschiedenis van de duisternis. Rousseau schreef in Emile: "We zijn de helft van ons leven blind". Want vroeger, beste lezertjes, was het 's nachts pikkedonker. Ik zou er meteen aan willen beginnen maar Nietzsche's Tranen van Irvin Yalom is nog niet uit.

Tot slot een appel-kokossorbet bij de Australian Home Made Ice Cream. Dat mocht van mijzelf.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo,

Even helemaal naast de kwestie, maar ik had toch wel een vraagje:
Elke week ga ik drie keer lopen, dat duurt soms een tijdje en om m'n eigen adem niet te horen, zet ik dan altijd een muziekje op. met de ipod onderweg dus. maar die ipod zit daar dan in m'n zak op en neer te wippen.. niet echt gezond voor zo een duur spullementje... de laatste weken hou ik hem altijd vast in m'n handen, maar ja, van lopen ga je zweten natuurlijk... dus niet echt gezond voor zo een duur spullementje...
heeft er iemand een oplossing voor een veiliger vervoer van m'n ipod onderweg?
zonder kan ik het echt niet aan...

04 juli, 2006 09:41  
Anonymous Anoniem said...

en waar houd de aanstormende atleet zich beroepshalve mee bezig nu wilde geruchten op vakantie is?

04 juli, 2006 15:50  
Blogger koen fillet said...

Met een beetje lummelen, een beetje metselen, een beetje lezen, een beetje fietsen, deze namiddag een beetje kletsen met Sven S, kortom: een week vakantie. Daarna een paar weken redactiewerk voor Johan Terryn. En dan weer vakantie.

05 juli, 2006 11:48  

Een reactie posten

<< Home