donderdag, juli 06, 2006

Het Laatste Feest.


Ik zal er zijn. Al ga ik er van uit dat het niks uithaalt, en dat er na de verkiezingen geen reden meer zal zijn om te feesten. Het wordt dansen op het graf van Vrij Antwerpen, die eerste oktober.

Is het zinloos? Het is zo zinloos als de broodjes na een begrafenis. Het maakt geen verschil, maar het helpt om weer op je plooi te komen. Hebben politieke uitspraken van popmuzikanten ooit iets uitgehaald? Lennon zijn Bed-In in '68? Jimi Hendrix zijn Star Spangled Banner op Woodstock? Die dobberden mee met de tijdsgeest, die verwoordden wat er leefde. Dit is anders, Tom Barman roeit tegen de stroom in. Dat siert hem, daar is moed voor nodig. De moed der wanhoop wellicht. Maar ik zal er zijn, ik zal er zijn.

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

en je zal niet alleen zijn Koen!

06 juli, 2006 19:05  
Anonymous Anoniem said...

inderdaad, je zal niet alleen zijn maar 't zal vrees ik niet helpen een week later ... ik moet nu denken aan de mars in Antwerpen. We waren met 20.000 en een paar km verder waren ze met 65.000 ...om het shoppingcenter te bezoeken ... nog altijd om stil bij te worden ... enfin, hopen dat 0110 een g-i-g-a-n-t-i-s-c-h succes wordt, de afwezigen hebben nu al ongelijk

07 juli, 2006 16:33  
Blogger Tanguy_Veys said...

Ik ga gaan, ook al is het zinloos. Gelukkig maar dat een concert tegen het VB zinloos is.

09 juli, 2006 10:31  
Blogger koen fillet said...

Van mijn erf, Veys!

09 juli, 2006 13:09  
Blogger Tanguy_Veys said...

Pas op, straks organiseren ze nog een concert tegen jou...

09 juli, 2006 20:41  
Anonymous Anoniem said...

oh nee, hier ook al die tanguy....

09 juli, 2006 21:25  
Blogger koen fillet said...

Michel heeft absoluut gelijk.
blog.zog.org/2006/07/doe-zo-voort.html

(Tiens, het lukt me niet om html codes te gebruiken in comments...)

10 juli, 2006 07:30  
Blogger kris said...

tsssss Koen, als je historische feiten aanhaalt moet je ze juist plaatsen... John Lennon's bed-in dateert van na het flower-power jaar! In 1968 bracht Jimmy
"all along the watchtower" en dat wou zelfs Lennon niet missen..........(met of zonder (yoko)

11 juli, 2006 23:41  
Blogger koen fillet said...

't Is waar, Kris. 1969. Maar Jimmy heet Jimi.

12 juli, 2006 08:02  
Blogger kris said...

oeps... lag even in de knoop met Boudewijn de Groot. Daar zal je eenzaam gefiets voor iets tussen zitten :-)

12 juli, 2006 15:53  

Een reactie posten

<< Home