donderdag, juli 13, 2006

Voorzichtig.


Dus, hoever zaten we? Wel, ik mag weer lopen. Weze het in homeopatische dosissen: 20' fietsen om op te warmen, 10 keer 50 meter aan hoog tempo, weer 20' fietsen. Dat voelt niet aan als een marathontraining, maar het is het wel. Naar het schijnt. Het hartslaggrafiekje hiernaast zijn die 10x50m.

Dat "hoge" tempo is een vage omschrijving. Paul specifieerde aldus: een beduidend hoger tempo dan je duurtrainingen van vroeger. Wat ik interpreteer als zo rap als je kan. Zo begon ik er dus aan, sprintjes aan topsnelheid. Maar toen ik mijn vijfde 50 meter liep, voelde ik verdorie toch wel iets verrekkingsachtigs zeker... In mijn bilspieren, zowel voor- als achteraan. Bij het langeafstandswerk dreigt het gevaar op overbelasting vooral voor pezen en gewrichten. Ik weet niet wat de risico's zijn bij het snelle, korte werk, maar ik begin iets te vermoeden. En ik ben ondertussen doodsbang voor pijntjes. Dus heb ik het maar wat rustiger aan gedaan, vandaar de wat minder hoge hatstlagpieken 6, 7, 8, 9 en 10.

3 Comments:

Blogger David aka Letman said...

Koen, als ik zo'n herhalingen moet doen is het de bedoeling dat de laatste nog even snel gaat als de eerste. Kwestie van doseren dus.

14 juli, 2006 09:15  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad doseren is de boodschap. En je moet niet als een razende beginnen spurten, want dat is inderdaad vragen om blessures. Ik had in het begin ook problemen met die korte afstanden. Wat ik nu doe is "optrekken" tot ik een tamelijk hoge snelheid heb bereikt, vervolgens deze snelheid enkele seconden (een 5-tal) aanhouden en dan het tempo terug laten zakken tot op een drafje.

Loopgroet,
TCRunning.

14 juli, 2006 11:55  
Anonymous Anoniem said...

hihi, net Fillet bezig gehoord op training tussen de koeien... Koen, ik stel voor dat je een koe meeneemt naar New York om als 'haas' te dienen in de marathon... Had je trouwens je dure Nikes aan?

Enfin, pas effectief op met je blessures (verstuikingen in de wei bijvoorbeeld), in ieder geval tof dat je weer loopt.

14 juli, 2006 13:18  

Een reactie posten

<< Home