donderdag, maart 09, 2006

Run for glory.


Acht donderdagen na elkaar op BBC One, om acht uur. Ik denk dat het daarnet aflevering twee was. Ik heb er naar gekeken op aanraden van Heleen, in een comment een paar postjes geleden. Dertien ongetrainde Britten bereiden zich voor op de marathon van Londen op 23 april.

De Run for Glory aanpak verschilt nogal van die van Canvas. Bij ons gaat het allemaal stukken vriendelijker. Tegen mij heeft nooit iemand gezegd: Koen, jij hebt de conditie van iemand die in coma ligt. Die arme Julia kreeg dat daarnet wel te horen.

Canvas maakt een wetenschappelijk programma. Ze willen onderzoeken wat er in het lichaam van een niet-sporter verandert als je begint te trainen. De BBC maakt er emo-tv van. Met afvallers enzo. Tranen ook. Die heb ik bij ons nog niet gezien. Toch niet toen de camera liep.

De Britten worden getraind door ex-wereldkampioen 1500m Steve Cram en Sally Gunnell, oud-wereldkampioene horden. De deelnemers zijn duidelijk geselecteerd om dramatisch effect te halen: iemand met HIV, een vader die de zelfmoord van zijn zoon aan het verwerken is, een travestiet, twee vrouwen die borstkanker hebben overwonnen. Nee, dan zijn S, J, G, F, K en ik heel gewoontjes.

4 Comments:

Blogger Geert Gitaar said...

En ik die dacht dat maestro P de travestiet was ... wat een ontgoocheling! Ben je zeker, Koen ?

09 maart, 2006 21:54  
Anonymous Anoniem said...

Geert, beetje opletten dat onverstandige uitspraken geen repercussies hebben op je trainingsprogramma....

09 maart, 2006 23:10  
Blogger P_eter said...

Ik heb wel geen BBC One op de Duitse Kabel, ik weet het een schande waar ik me na 4 jaar nog steeds niet kan aan wennen, maar ik heb even op de site gekeken. Een marathon lopen in 6 maanden een schande, stel je eens voor dat mensen dat voorbeeld gaan volgen, goedkope sensatie TV.

10 maart, 2006 10:39  
Blogger bvn said...

omdat hier veel mensen een kijkje komen nemen (ja, beste KF, ik herleid je tot louter middel):

lopen voor het goede doel is een ding, fuiven voor het goede doel is nog leuker én met minder kans op blessures. iedereen van harte welkom vanavond in de blauwe kater in leuven...

11 maart, 2006 09:10  

Een reactie posten

<< Home