vrijdag, maart 17, 2006

De Wildste Week.


Het is nog maar een experiment, maar het zou zonde zijn als niemand er naar luistert. Ik heb er namelijk nogal lang op gezwoegd vannamiddag: de Wilde Geruchten Podcast. Je kan je er nog niet op abonneren en zo, omdat er wat foutjes inzitten, maar de nul-aflevering staat al wel ergens op de Radio 1 website. Het gaat over Elvis in het latijn, oorlof, bedrog in de hitparade, bedrog met heiligen zaligen en Grote Belgen, schoenmakers, zwemmende babies, de Zevende Dag en nog een paar dingen. Geef lustig commentaar want niemand weet precies wat gebruikers van een podcast verlangen.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heb'm gedownload en beluisterd. Ik ben zeker voorstander.
Alleen een technisch detail: bij mij overstuurt het signaal van je micro (bij de nadien ingesproken stukken om de fragmenten aan elkaar te rijgen...).
Voor de rest: goed idee !

17 maart, 2006 19:41  
Blogger koen fillet said...

Dat gekraak, dat zijn die foutjes waar ik het over had, Joke. Volgende week beter.

17 maart, 2006 20:11  
Anonymous Anoniem said...

ja 'k had erover gelezen... mea culpa.

17 maart, 2006 22:03  
Blogger kris said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

18 maart, 2006 00:59  
Blogger kris said...

ik vind hoedanook dat je radio vooral "live" moet beluisteren, dus dat gepodcast boeit me maar matig. Waarom verbaast het me niet dat de kwaliteit te wensen overlaat? Je kan radio ontvangen via de middengolf, FM en via DAB. In Gent is FM voor Radio1 een klein drama. 95.7 zit geperst tussen twee veel sterkere zenders (stu bru en Q denk ik) Alle fm ontvangers- groot en klein- in huis (en dat zijn er toch meer dan 500) hebben het er moeilijk mee. Overigens, in Groot-bijgaarden lukt het niet veel beter. DAB komt met momenten binnen als chop-choy (in stukken en brokken). uiteindelijk is de middengolf , ondanks de lagere kwaliteit, nog het zekerste... enne het allerbelangrijkste (voor wie me begrijpt) het meeste LIVE van al!

18 maart, 2006 01:03  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Kris,

Waarschijnlijk begrijp ik het niet, want podcast en internet radio zijn geweldige uitvindingen voor mensen die werken. Ik beluister regelmatig programma´s (het beste..., wilde geruchten en Titaantjes zijn maar enkele voorbeelden) op andere tijdstippen - thuis via internet en tijdens het joggen via mp3. Dus: laat maar komen Koen!

18 maart, 2006 07:50  
Blogger koen fillet said...

@Charlie: De WG-Podcas is geen "heruitzending". Het is een programmaatje op zich waarin we wat commentaar op onszelf, en een bescheiden blik achter de schermen kunnen geven. En dat is een van onze twijfels: misschien ontgoochelen we mensen die hopen dit of dat stukje nog eens te kunnen herbeluisteren, maar dat zit er dan nét niet in...

18 maart, 2006 09:13  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Herbeluisteren kan altijd via internet - tenminste als je niet aan het joggen bent. De meerwaarde van podcast is inderdaad een iets andere benadering. Ik heb gisteren je podcast gedownload en zal hem vandaag tijdens het joggen beluisteren. In elk geval iets om naar uit te kijken!

18 maart, 2006 09:25  
Blogger koen fillet said...

@Char: Pas op voor het gekraak, zet het volume niet te hoog, Char. Ik weet ondertussen wat ik verkeerd heb gedaan, volgende week een podcast zonder oversturing.

18 maart, 2006 10:44  
Anonymous Anoniem said...

Goed idee, vind het heel leuk, mocht wel iets langer.
de schoenmaker was goed, dat de oplossing van de kwis erin staat was ook goed (ik vraag me dat dikwijls af), en ik had me veel meer storing verwacht dan erin zat.
doe zo voort..

18 maart, 2006 16:14  
Anonymous Anoniem said...

Podcast gehoord - tijdens het joggen viel me die kwaliteit wel mee. Ik vond het wel plezant zo een samenvatting van de week.
´t Was alleen nogal rap gedaan (20 min?).
Zeker mee doorgaan!

18 maart, 2006 18:27  
Blogger kris said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

19 maart, 2006 23:15  
Blogger kris said...

@Char: uiteraard zijn het fantastische uitvindingen, ik maak er ook gebruik van maar... wat ik de "magie" van de radio noem ontbreekt. Ingeblikte pakketjes digitaal geluid komen naar ons toe via een DRAAD. Was de grootste vernieuwing van de uitvinding radio niet het draadloos zijn of vergis ik me? Electronen die op het ritme van de studiogeluidsdruk de ether in golving brengen aan en snelheid van 300000km/sec, uit de lucht geplukt door een staaf ferriet of ijzer en weerom omgezet in geluidsgevolven met slechts enige milliseconden verschil tov de studio. enne... ook ik moet werken maar radiootjes bestaan er in alle maten, ook de maat die in een broekszak past:-)

'k wil er nog aan toevoegen dat al dat digitaal geweld over CAT5 twisted pair kabels nogal wat ongewenste storing in de klassieke radio-ether blaast!

19 maart, 2006 23:19  
Anonymous Anoniem said...

Dat downloaden lukt me niet. Via Windows Media Player probeer ik het bestand te synchroniseren. Of ken ik er helemaal niets van ? Dan maar lopen zonder 'Wildste Geruchten'. Jammer..

21 maart, 2006 12:10  
Blogger koen fillet said...

@Geert: Hersteld, het zou weer moeten werken.

21 maart, 2006 13:12  

Een reactie posten

<< Home