donderdag, maart 16, 2006

Dat het lang genoeg heeft geduurd!

Niks is zo prettig als gesport hébben. Waarmee de Aanstaande Atleet de Dode Dichter parafraseert. Herman de Coninck heeft ooit gezegd dat schijven niet zo'n fijne bezigheid is, maar dat er weinig gaat boven geschreven hébben.

Vijfenveertig minuten op de hometrainer. Een beetje cijfers: in het verleden mikte ik op zestig pedaalslagen per minuut, maar volgens Paul is dat veel te weinig. Het moeten er minstens negentig zijn, omdat we niet trainen op spierkracht maar op uithoudingsvermogen. Ik heb dat ter harte genomen en fiets al een hele week in eerste versnelling naar het station van Temse. En dus daarnet in Pat's Activity Center ook 90 toeren per minuut, weerstand 120 Watt, hartslag rond de 140. Trainen is rekenen. Het ging goed, mijn knie heeft niks van zich laten horen.

Meteen dat goeie nieuws naar Paul doorgebeld. Morgen ga ik héél voorzichtigjes twintig minuten lopen en als dat pijnloos verloopt zijn we weer vertrokken. Drie dagen stilzitten, het heeft lang genoeg geduurd.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

... naar het station fietsen en daarna in omgekeerde richting veronderstel ik, spierversterkende turnoefeningetjes doen, op de hometrainer oefenen, vriendschapsbanden onderhouden, goeie radiopresentaties verzorgen, slechte (hier overigens niet thuishorende) radiokritieken fijntjes counteren, leuke blog onderhouden ... en dan spreek jij van drie dagen stilzitten :-) ... dat ga ik ook nog even doen, letterlijk dan, met Herman de Coninck op schoot ... bedankt om hem even te vernoemen en me daardoor op 't goeie idee te brengen hem nog eens van de boekenplank te halen. Zeg nu zelf, toch heerlijk gezelschap nog even voor het slapen gaan ...

16 maart, 2006 23:54  
Blogger koen fillet said...

@Bien. Jan Demol zei het al: die Bien is een schat.

17 maart, 2006 06:50  
Anonymous Anoniem said...

Pat's activity center is trouwens een aanrader.

17 maart, 2006 10:50  
Anonymous Anoniem said...

Van wilde geruchten gesproken! Enig voorbehoud ivm je bron op de gelijknamige redactie is soms wenselijk, Koen :-)
succes met de voorzichtige twintig-minuten-loop straks

17 maart, 2006 10:56  

Een reactie posten

<< Home