dinsdag, december 06, 2005

Da's twee.

Ik begin er voorwaar plezier in te krijgen. Dat het niet regende vandaag heeft er zeker mee te maken. Twintig minuten fietsen vind ik belachelijk weinig, vandaag werd het een uur. Stevig doortrappen. Niet buiten adem proberen te geraken, want dat heeft de trainer zo opgedragen. En trainers worden gehoorzaamd.

Onderweg gehoord:
-Key to the highway - Little Walter
-How much are they - Jah Wobble
-Beg steal borrow - Bart Davenport
-Two can play - Bob Gordon
-Get back - The Beatles
-Senegal fast food - Amadou et Mariam

Het gaat lekker: om de andere dag een stukje fietsen en uiteraard dagelijks heen en weer naar het station. Looptraining kan je het niet noemen, maar we bewegen. Dat is ooit wel eens anders geweest...

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dag Koen
Ik ben één van de niet geselecteerden. Spijtig, maar ik blijf niet bij de pakken zitten. Ik heb besloten dan maar op eigen kracht tot de 20 km van Brussel te geraken. (en wie weet misschien binnen een paar jaar een marathon) Ik vind het best leuk je strijd tegen de kilometers te volgen en wil je alvast veel succes wensen. (en ook de andere geselecteerden) Voorlopig lig ik voor op jou schema, ik wil dat zo lang mogelijk houden, maar ik voorspel dat er een tijd komt dat dat anders zal zijn. Bij aanvang had ik al een basis van 5 km in mijn benen en ik heb die nu opgetrokken tot 7 km. En ik ben er fier op! Gisteren ook geïnvesteerd in nieuwe sportschoenen, het verschil was dirrect merkbaar in positieve zin.
Komaan, en laat bewegend Vlaanderen elkaar een duwtje in de rug geven.

06 december, 2005 22:54  
Blogger Marrek O'Polo said...

Hallo Koen,

je zit blijkbaar op het goede spoor.
En weet wel, geen twee zonder drie ... dus dat kan het probleem niet zijn.
En dan tellen zoals ...: 1, 2, 3, ...héééééél veul !!!
Volhouden man !!!

06 december, 2005 23:10  
Anonymous Anoniem said...

Koen vraagt zich af waarom sportkledij zo'n opvallende kleur heeft: dat is natuurlijk om in het schemerdonker van deze winter toch nog opgemerkt te worden door bv.automobilisten wanneer je tegen dertien km per uur door de straten rent. Veiligheid dus
danny

07 december, 2005 11:05  
Anonymous Anoniem said...

Eettip : 1 kipfilet, 1 Chinese kool of paksoi, zakje wokgroente of sojascheuten, verse koreander of basilicum, annanas (mag uit blikje), bruine rijst en bij de GB verkopen ze een heerlijke Indiase currysaus in een potje op basis van kokospoeder en last but not least een wok.
Snij de kipfilet in blokjes, bak ze gaar in wat boter of olijfolie in de wok, mik daarna de kool of paksoi (in stukjes gesneden,niet de hele kool uiteraard, bewaart lang in de koelkast) en de sojascheuten of wokgroente bij de kip, goed gaar wokken op een hoog vuur, voeg daarna de saus en de annanas op een laag vuurtje bij t gerecht, laat even pruttelen en mik dan de gekookte bruine rijst erbij, afwerken met wat verse basilicum of koreander, en smullen maar, drink er eventueel een lekkere groene thee bij, smakelijk....

07 december, 2005 13:23  
Anonymous Anoniem said...

hey hey iedereen,

in het kader van de oproep "laat bewegend Vlaanderen elkaar een duw in de rug geven".

ik ben in september begonnen aan een fietstraining, zonder speciaal doel, behalve het verliezen van de (vele) overtollige kilo's. ik doe nu dagelijks de rit heen en terug huis-werk en fiets zo iedere dag 40 km/uur. en ik kan u verzekeren Koen, trainen loont. Waar ik eerst net niet dood aankwam op school en uitgelachen werd door collega's en leerlingen, durf ik nu trots en met geheven de speelplaats over. volhouden dus en heel veel succes.

07 december, 2005 14:38  
Anonymous Anoniem said...

geheven hoofd dus

07 december, 2005 14:39  
Anonymous Anoniem said...

Dag Koen
Per toeval hier op je blogje terecht gekomen ... ik ben, om gewicht te verliezen, in maart 2004 met lopen gestart (voordien nooit ofte nimmer gelopen, wel veel korte tennis- en voetbalwedstrijden gespeeld met serieus gepintelier achteraf) ... momenteel heb ik al 2 marathons op mijn naam ... wel tweemaal serieus boven de vier uur ... maar ... dat doet er niet toe ... ik ben fier op mezelf. Doe voort ... hou vol ... kijk niet om ... make yourself proud to!

07 december, 2005 15:34  
Blogger kris said...

Get Back zou ik toch als laatste draaien om in de gezellige "we gaan naar huis" stemming te komen, warm nestje etc... alternatief: -Two of Us- te vinden op dezelde LP...Two of us wearing raincoats
Standing so low
In the sun
You and me chasing paper
Getting nowhere
On our way back home
We're on our way home
We're on our way home
We're going home. over en out!

07 december, 2005 18:10  
Anonymous Anoniem said...

't Is waar Kris. Maar mijn iPod is de baas. De shuffle stand geeft altijd verrassingen. Die Amadou et Mariam was ik bijvoorbeeld helemaal vergeten.

07 december, 2005 18:16  

Een reactie posten

<< Home