zondag, december 04, 2005

Nat.

Danku sponsor


Ik heb even staan wachten aan het achterpoortje van de tuin. Er reed een auto door de straat en iemand liet zijn hond uit. Ik wil niet gezien worden. Waarom zijn sportpakjes zo kleurig en opvallend? Geel in mijn geval. Danku sponsor, maar grijs was ook goed geweest. Zéér onwennig aan mijn eerste echte training begonnen.

Twintig minuten fietsen is de opdracht, aan een rustig tempo, nooit buiten adem geraken. Het regent, maar vreemd genoeg deert dat niet. Mijn dynamo pakt niet als mijn banden nat zijn.

Nog kleine ergernisjes: het is nog niet eens Sinterklaas geweest en er bengelen al van die gruwelijke kerstmannen aan de gevels. Eén mevrouw knikt, ik denk dat ik in haar ogen een blik van verstandhouding lees, alsof ze weet waarmee ik bezig ben. Misschien leest ze deze weblog. Dag mevrouw.

Het gaat lekker, ik maak er drie kwartier van. Overtrainen, kan dat? In elk geval: ik merk dat ik er goesting in heb. Jammer dat het voorlopig tot fietsen beperkt moet blijven. Donderdag weer naar Leuven voor een gesprek met de diëtiste, de bewegingspsycholoog en de coördinator.

Is er iemand geïnteresseerd in de muziek die tijdens de training voorbijgeshuffled kwam?
-Perfect day - Chris Whitley
-Fooled around and fell in love - Golden Smog
-Punky reggae party - Bob Marley
-Helpless - Neil Young
-I feel love - Donna Summer
-Nothing really ends - Tom Barman bij de VPRO. Een heel vroege versie van het nummer dat op 24 december bovenaan hoort te eindigen in "100 op 1" van Radio 1.

11 Comments:

Anonymous Chris said...

Koen,
ik ben al direct fan van je weblog geworden, je staat bovenaan in ons balkje geprogrammeerd zodat ik je met 1 klikje bij de hand heb.
Have a nice day is misschien ook wel goed voor op de fiets daar word je meteen al goedgezind van.
I wish you many nice days...

04 december, 2005 23:49  
Blogger marrek said...

hoop dat je in je blog zo goed wordt als in je vroegere radio-werk, dan komt die marathon wel vanzelf...

04 december, 2005 23:57  
Anonymous bien said...

Groot gelijk heb je wat die song van dEUS betreft. En zo'n zijsprongetjes maken van je verslagjes nog prettiger leesvoer. Alle respect Koen en hopelijk ben je op training gauw even vlot als aan het klavier :-)

05 december, 2005 08:40  
Blogger BuFFie said...

Hopelijk blog je ook verder na je marathon! Maar tot dan lees ik al zeker mee!

05 december, 2005 11:56  
Blogger Wim said...

Ik ben, mijn vadsigheid beu, een 2-tal maand geleden gestart met het Start-to-run programma.

Individueel, welteverstaan, omdat de uren van de groepslessen niet uitkwamen én omdat ik geen gekwetter aan mijn hoofd wil als ik aan het lopen ben (je kent de theorie wel : 'goed' joggen is joggen aan een tempo dat je in staat stelt toch nog vlot te converseren met een collega-loper).

Heb ik dus geen behoefte aan.

In ieder geval : na een 10-tal weken kan ik toch al een 6-tal kilometer in één ruk lopen. Bovendien blijkt lopen een echte stresskiller te zijn !

Koen, als ik mijn 'prestatie' extrapoleer naar de trainingsperiode die jou te wachten staat, moet het -mits deskundige begeleiding- echt wel mogelijk zijn.

Ik wens je het alleszins toe. Veel succes !

05 december, 2005 18:30  
Anonymous Anoniem said...

...yeah...allright!!!...voor 't eerst gebruik gemaakt van links, zoals het een echte blogger betaamt...en kijk eens aan, de dames beginnen zelfs foto's te sturen, je bent aan het scoren Koen...ik voel 't...alles komt goe!

05 december, 2005 20:49  
Anonymous koen verloo said...

beste,

wanneer ik de morgen breek met een zacht gekookt ei ligt mijn kip er nog zuchtend bij,als troost eet ik er chocolade bij.
ik ren op trappen af op nieuwe schoenen die al een rimpeling laat vermoeden.
veel moed koen.

05 december, 2005 21:19  
Blogger Matthias said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

05 december, 2005 21:57  
Blogger Matthias said...

Hey Koen

Ik kwam via een link op de standaard terecht op je site.

Ikzelf ben gepassioneerd door de fiets en alles wat daarmee te maken heeft. Ik rij zelf "cyclosportieven" (koersen voor recreanten zeg maar, heel aangename bezigheid, kan ik je aanraden na je marathon), en daarin verleg je je grenzen ook enigste keren hoor, dat kan ik je verzekeren... maar soit, waarom ik eigenlijk dit berichtje post: ik wou je gewoon even zeggen dat ik rotsvast geloof dat onze geest weinig limieten heeft. Probleem is dat je dat moet duidelijk maken (lees: opdringen) aan je lichaam. Als het nog eens moeilijk is, als je je moe of zelfs compleet uitgeput voelt, is het zaak om te blijven geloven dat je een gevecht aan het leveren bent, en dat als je maar graag genoeg WILT, alles mogelijk is.

Ik zou je ook graag nog een tweede ietsje vertellen: aangezien ik dit jaar als erasmusstudent in Parijs studeer en dus noodgedwongen de fiets een jaartje op stal moet laten staan, wou ik de marathon van Parijs lopen. Ik had alleen een medisch attest nodig. Toen ik bij de huisdokter ging constateerde die echter een onregelmatigheid in mijn hartslag. gevolg: ik kreeg geen medisch attest en moest bij de cardioloog. Ik kan je verzekeren dat mijn wereld instortte: fietsen is mijn grote passie en mijn uitlaatklep voor alles wat er weleens misloopt in het leven. Op dat moment werd ik ineens zo immens kwaad op alle mensen die perfect gezond zijn, maar toch geen sport doen (of zelfs maar gewoon niet alles uit hun lichaam halen wat erin zit). Ik wou niets liever doen dan dat, en ineens zag het ernaar uit dat ik niet meer zou mogen...En dan te bedenken dat er duizenden luiaards rondlopen met een lichaam waar niks aan mankeert maar die toch niets anders doen dan met hun luie krent in de zetel hangen.

Toegegeven, ik zag jou als 1 van die mensen...

Dus ik bewonder het enorm dat je dit idee hebt opgevat, en je zal zien, het is een fantastisch gevoel om de limieten van je lichaam te bereiken, en te beseffen dat je als je je lichaam pijndoet, het daarna herstelt en sterker terugkomt.

Ik wens je enorm veel succes toe, en ik geloof dat als je genoeg wilskracht toont, je de marathon op je ene been uitloopt!

p.s. : Gelukkig bleek 3 weken later alles in orde bij de cardioloog.

05 december, 2005 22:32  
Blogger fAntinool said...

Niet alleen de vooruitgang in de sport maar ook een schone muziektip. Wat wil een mens nog meer?

06 december, 2005 08:33  
Anonymous Kurt said...

Hoi Koen,
Dankzij Bart Van Belle ben ook ik een regelmatige bezoeker van je blog geworden. Ik post deze reactie bij een oudere log, omdat het niet mijn bedoeling is reclame te maken op een weblog. Ik merkte dat je naam nog niet werd geregistreerd (koenfillet.be). Ik wil dit niet op voorhand doen om er dan achteraf geld aan te verdienen zoals sommige agenten dat wél doen. Je kan dit nu gratis doen op mijn site, en een url-forward instellen naar deze weblog (best leuk voor je fans). Je kan dit later altijd wijzigen naar een andere blog of andere webruimte.
Met jouw akkoord registreer ik het domein koenfillet.be op jouw naam en forward ik het naar jouw weblog. Je ziet maar. (het kost je dus echt waar niks, en na een jaar kan je het zonder probleem verplaatsen naar een andere agent van dns of gewoon stopzetten)
PS: als je dit gelezen hebt mag je het verwijderen (zoals ik al zei, ik wil jouw weblog niet misbruiken om er wat reclame te maken)
Groetjes en sterkte in de voorbereiding,
Kurt
info@iziweb.be

11 december, 2005 21:20  

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home