maandag, december 05, 2005

Voorbijgefietst.

Een bekentenisje: gisteren, op mijn fietstocht door de regen, ben ik langs de fitness gereden. Even kijken wanneer ze open zijn en hoe je lid wordt enzo.

Paul, mijn trainer, vindt fietsen op een echte fiets niet zo'n goed idee. Het is beter dan niks, maar je kan je inspanningen er niet op controleren. Beter is een hometrainer in een fitnesscentrum.

Maar dat lijkt me echt niks voor mij. Drempel te hoog: ik zag marteltuigen staan, ik zag mensen die al jàren aan sport doen en waar ik voorlopig weinig gemeenschappelijk mee heb. Voorbijgefietst. Ik zal eens op eBay kijken of een hometrainer betaalbaar is.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Koen,
Ik zou uw drempelvrees in verband met die fitnesscentra toch maar laten varen hoor.Trek je stoute schoenen aan en ga ervoor!Je zult zien,het valt allemaal wel mee.Onder het stoere bolster van zo'n opgeblazen macho schuilt misschien wel een behulpzaam iemand.Denk maar niet dat die daar allemaal in optimal shape zijn binnengewandeld,forget it.Tja,no pain no gain.Een onmiskenbaar voordeel van zo'n fitness is dat ze u een programma op maat gaan maken(zoals bij Radio 1).Ze gaan u vragen wat u wil bereiken, in welke tijdspanne en aan de hand van een inspanningstest wordt er dan een schema opgemaakt.Vergeet ook niet,de winter staat voor de deur en elke dag fietsen in weer en wind...tanden bijten en bevroren vingers hoor. Om nog niet te spreken over de snotvallingen en keelontstekingen die uw trainingshema overhoop halen. Dan is lekker indoor toch wel meegenomen.Dus weg die drempelvrees,desnoods zoek een sportieve partner en ga ervoor.Do it!Groetjes uit Diest,Yvo

06 december, 2005 08:38  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb het ook niet zo voor fitnesscentra. Al die mensen die naast elkaar op zo'n transportband lopen met een koptelefoon op hun oren en een TV voor hun neus. Dan fiets ik nog liever door de regen. Maar met al die gespierde lichamen val het best mee hoor. Er gaan ook dikke mensen naar de fitness. Bovendien wordt je er inderdaad goed begeleid. Ze kunnen zowat alles meten en kunnen je dus een beter trainingsschema voorschotelen dan als je "echt" gaat fietsen. Maar het geeft me zo'n decadent gevoel. Ik kruip veel liever op m'n fiets.

06 december, 2005 13:45  
Blogger kris said...

Beste Koen, alles kan beter en natuurlijk zijn je activiteiten op een hometrainer beter controleerbaar dan een rondje met de fiets en neemt je efficiëntie toe, kippen produceren nu eenmaal ook meer en goedkoper in een legbatterij. een goede raad: Doe niet teveel on-Koense acitviteiten anders transformeer je jezelf nog in een stresskip en aan windeireren heeft niemand een boodschap...

06 december, 2005 17:45  
Anonymous Anoniem said...

beste,

ik ben postbode van beroep en loop elke dag om de laaste brievenbus ongehavend te bestellen.
een goede raad koen,begin je training met op de tippen van uw tenen te lopen,mensen horen je dan niet zo vlug komen.als je meer zelfvertrouwen hebt kun je overschakelen en denk eraan wie niet voor u is,is achter u.
wordt vervolgd.

06 december, 2005 17:49  
Anonymous Anoniem said...

beste koen,


wat muziek betreft,

ma solitude (georges moustaki)
all blues (miles davis)
je veux nager(arno)
bobby brown (frank zappa)
verwen jezelf op het einde van de training en zing als beloning een liedje
zoals v.b.

new york,new york
als ik zing,slaap jij nooit

ik rij met de handen vrij
mijn benen bewegen,ik ben blij
ik heb het weer gedaan

op de tippen van mijn tenen loop ik door en kom niemand tegen
ik ben vrij,ik ben blij

new york,new york
als ik loop,slaap jij nooit

07 december, 2005 19:49  

Een reactie posten

<< Home