vrijdag, juni 20, 2008

Het Laatste Uur

Het wordt dus een thematisch muziekprogramma met evenveel presentatoren als platen. Zondagnacht tussen 23 en 24 uur.

Op de webpagina staat ruim op voorhand te lezen wat de volgende weken de thema's zullen zijn. Wie zich erdoor geïnspireerd voelt, kan het programma mee samenstellen en presenteren. Hier, op deze voorlopig ultrageheime plek, staat uitgelegd hoe.

Gelezen? En? Wacht, ik kan u een voorbeeldje laten horen uit het proefprogramma dat we hebben gemaakt.

Helemaal gerust ben ik er niet in, ik hou een blik vrienden en kennissen achter de hand voor het geval er weinig reactie komt. Dat je zelf thuis een opname moet maken is een drempel, besef ik. Maar zoals de technologie vooruitsnelt wordt die drempel steeds lager, toch?

De thema's van de eerste drie weken zijn Start!,
Snorren en De koebel. Het emailadres is hetlaatsteuur@radio1.be. Aan de slagmans. Ik ga achterover leunen. Luiemensenradio, hà!

Labels: , ,

23 Comments:

Anonymous Anoniem said...

fijn idee koen
een idee om over het opnemen te geraken : antwoordapparaat als de kwaliteit toch niet het belangrijkste is.alleen spijtig van het uur

20 juni, 2008 11:38  
Blogger koen fillet said...

@nobeat. Qua uur: we gaan ook een HLU-podcast maken.

20 juni, 2008 11:45  
Anonymous Anoniem said...

Lijkt me een super programma! Kleine opmerking: Op de pagina lijkt je bannertje meer op een reclame voor dela uitvaartverzekeringen met de oude klok en de zware schaduw.

20 juni, 2008 14:25  
Anonymous Anoniem said...

En nog één klein puntje: op die pagina staat brilliant, waar dat briljant moet zijn. Muggenzifterij, uiteraard.

20 juni, 2008 14:28  
Blogger koen fillet said...

@pieter van herreweghen. Muggenzifterij van de constructieve soort, bedankt. Puntje twee is aangepast. Puntje een heb ik gemeld aan de bevoegde instantiën.

20 juni, 2008 14:35  
Anonymous Anoniem said...

@ pieter

...en die instantie heeft net ff gekeken naar Dela & geen oude klok gezien.

20 juni, 2008 14:45  
Anonymous Anoniem said...

Nee, je hebt gelijk. Had de website zelf nog niet gezien, maar met de drop shadow en de even zware oplichtende letters leek de banner me wat zwaarwichtig, waarop ik spontaan dacht aan koen wauters en dela. My bad, excuses. Het is geenszins mijn bedoeling uw werk af te breken.

20 juni, 2008 16:03  
Anonymous Anoniem said...

eindelijk koen fillet een beetje weer interactief,goed zo
je zou een beetje contact verliezen of nog meer elitair worden ,want radiobekendheid is ook iets
goed weekend

20 juni, 2008 16:10  
Blogger Marc Ogiers said...

Hoera voor die podcast! Ook al omdat gij anders helemaal geen klop zou moeten doen natuurlijk.
Schrijf mij maar op. Dan luister ik op de fiets.

20 juni, 2008 16:38  
Blogger Pieter Blomme said...

Heerlijk idee, koen! Daar doe ik met plezier aan mee.

20 juni, 2008 22:42  
Anonymous Anoniem said...

ik zal met plezier luisteren! om mee te doen ligt de (technische) drempel me echter iets te hoog.

20 juni, 2008 23:44  
Blogger koen fillet said...

@roenhetzwoen. Lap!

21 juni, 2008 08:19  
Blogger karen said...

ik ben benieuwd...

om zelf mee te doen, is de drempel "heb ik iets interessants te vertellen voor Vlaanderen" een beetje te groot... ik vind zelf gastsprekers op de radio nogal snel saai, en 'k weet niet zeker of ik het zelf beter zou doen.

22 juni, 2008 13:59  
Blogger koen fillet said...

@Karen. Er zit een zware filter op, hé Karen. Ik. Als het niet goed genoeg is zal ik je tegen jezelf beschermen.

22 juni, 2008 14:03  
Blogger karen said...

:D

da's leuk om te weten...

misschien dat ik dan toch e's iets instuur...

maar eerst examens maken.

22 juni, 2008 16:57  
Anonymous Anoniem said...

Ik vrees eerlijk gezegd dat je snel zal moeten terugvallen op bv's, Koen. 'Moshi' kende dat probleem immers ook. Hoe dikwijls is dat programma in de loop van het seizoen niet veranderd qua inhoud? Nu het einde van dit radioseizoen eraan komt, heeft dat programma eindelijk zijn draai gevonden. Precies dankzij bv's, want de onbekende vlaming had doorgaans niet echt een beklijvend verhaal te vertellen. Neem nu de rubriek 'Superfan'; dat had op den duur iets aandoenlijks (en dan moet ik steeds terugdenken aan de CCR superfan). Of zij die echt wat te vertellen hadden, durfden misschien gewoon niet op de radio te komen of luisterden domweg niet. Kan ook natuurlijk. Ik bedoel maar: je bent van zoveel factoren afhankelijk met dergelijk programma. Toch hoop ik dat het wat wordt, al is het dan met bv's. Van de muziekverhalen van een Jan De Smet of Wim Opbrouck kan ik niet genoeg krijgen. Die laatste zijn bijdrage aan 'Moshi' vond ik overigens het meest memorabele en interessante moment van dat programma dit seizoen.

22 juni, 2008 21:35  
Anonymous Anoniem said...

Of Axelle Red.
Zo een jaar of tien geleden had Studio Brussel elek ochtend iemand die toelichting kwam geven bij vijf platen. En dat een hele week lang. Het Museum?
Ik herinner mij dat ik toen erg aangenaam verrast was door Axelle Red. Zowel door haar keuzes als door haar toelichtingen.
En dat sportmensen zelden iets zinnigs te vertellen hadden.

In ieder geval: succes ermee, Koen.

23 juni, 2008 08:30  
Anonymous Anoniem said...

Vooraleer ik verder lees: zeg niet "spreek een inleiding in van maximum zestig seconden" maar "spreek een inleiding in van maximAAL zestig seconden".

(Door Ruud al een miljoen keer gemeld in zijn taalmails! Maximum is een zelfstandig naamwoord!)

03 juli, 2008 17:55  
Blogger koen fillet said...

. is dus een VRT-collega?

Stel je voor dat we geen taalfouten meer zouden maken. Wat moet die arme Ruud dan gaan doen?

03 juli, 2008 18:12  
Anonymous Anoniem said...

Op het einde vond ik "ok", dat mag "oké" zijn.

Maar om tot de essentie te komen: of ik ook wat te vertellen heb? Ooit heb ik me daar eens aan gewaagd, om op zo'n uitnodiging in te gaan. Toen was het nog op papier (je moest alles uittypen en opsturen). Luisteraars mochten 4 of 5 "kippenvelplaten" laten draaien. Een hele week lang werden dan jouw platen gedraaid (één per dag), met jouw intro erbij, verteld door Fried'l Lesage!

Toch wel een beetje tot mijn verrassing werd mijn inzending nog uitgezonden ook! Apetrots was ik toen! Achteraf ontdekte ik dat ik er bij sommige zaken ferm naast zat (ik had geen Google om alles te checken) maar dat kon de pret toen niet bederven.

Zucht... Mijn vrouw zal weer zeuren van "waar steek jij je tijd nu weer in?"

03 juli, 2008 18:22  
Anonymous Anoniem said...

Neen, ik ben geen collega! :-)

Iedereen kan zich inschrijven op de taalmail van Ruud! Kijk maar: http://vrttaal.net/taaldatabanken_master/taalmail/taalmail.shtml

Ik ben een gretige lezer van Ruuds mails! :-)

03 juli, 2008 18:28  
Blogger koen fillet said...

Oké of OK. Maar inderdaad niet ok. OK?

03 juli, 2008 18:31  
Anonymous Anoniem said...

Ik zit momenteel thuis, waar ik een Van Dale uit 1992 liggen heb (op het werk heb ik de recentste versie). Die oude versie stelt dat het ook "o.k." mag zijn. Maar op deze site (http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=ok) vind ik dat het ook "OK" mag zijn!

Opvallend (en eigenlijk ook wel grappig) is dat "ok" voor "operatiekamer" staat. Da's allicht om het ons gemakkelijk te maken! >:-)

Ook hier nog wat feedback: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/594/

03 juli, 2008 19:00  

Een reactie posten

<< Home