vrijdag, juni 06, 2008

Gewonnen!

De Grote Prijs van de Radio- en Televisiekritiek is voor ons. Blij, blij, blij. En verrast, verrast, verrast. Want de voltallige redactie van Feyten of Fillet ging ervan uit dat Music For Life ging winnen. Al was het maar omdat het gerucht ging dat de jury dat programma vorig jaar stoemelings was vergeten en dat ze dat dit jaar wilden rechtzetten. En Peeters & Pichal was ook genomineerd, het meest spraakmakende programma ten oosten van de BBC. En Bromberen, van de eeuwig genomineerde Pat Donnez. Serieuze kleppers. Maar ze riepen Flip en mij naar voor, begot. Hond/been/hond/nog een hond.

Ik had best kunnen leven met een bronzen medaille. Dan was ik blij geweest met drie nominaties op vier voor de verbouwde Radio 1.

Bedenking 1: Er stonden geen vrouwen op het podium. Ook niet bij de Grote televisieprijs, die was voor Belga Sport, ook niet bij de kleinere prijzen voor jeugdprogramma's (Mega Mindy, Fre was er niet, dus de - mannelijke - producer haalde de prijs op), actua en documentaire (De Weg naar Mekka), amusement (De Slimste Mens van Sam) en fictie (Vermist). Ook de jury is volmannelijk.

Bedenking 2: De meeste mensen luisteren naar Radio 2, journalisten luisteren naar Radio 1. Zou het kunnen dat Radio 2 goeie programma's heeft, maar dat de geachte leden van de jury dat niet weten omdat ze die simpelweg niet horen?

Labels: , , ,

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Proficiat Koen Feyten.
En welke trui heb je dan gekregen? Een groene, een gele, een witte of de bollekenstrui? Ik weet wel dat je graag de Mega-Mindy trui had aangetrokken maar daar hebt ge een afgetraind lichaam voor nodig, en dat lichaam van u is tegenwoordig alleen "af" zonder "getraind" dacht ik zo.
Alvast bedankt om me uit te nodigen om die fles(sen) champagne mee te komen ledigen.

06 juni, 2008 10:50  
Blogger Nico said...

Gezien het palmares zou de Grote Prijs van Radio 1 een betere naam zijn... Toch proficiat hoor!

06 juni, 2008 12:09  
Blogger karen said...

proficiat!

06 juni, 2008 14:01  
Anonymous Anoniem said...

beste koen fillet
met groot genoegen ehb ik vernomne van jullie prijs
ik ben niet altijd in de mogelijkheid om jullie programma te beluisteren,maar alles wat ik totnutoe heb gehoord was me zeer aangenaam
met soms enkele bedenkingen ,maar dat zou mezelf niet zijn.
ik denk wel dat jullie dat verdienen,al vind ik dat filip wel iets braver en minder ludiek of zogezegd minder verwonderd uit de hoek komt dan jezelf;
ge zijt een meester in bespelen van ........
een lepen zoals we hier zeggen
PROFICIAT
LUC VAHALST

06 juni, 2008 15:38  
Anonymous Anoniem said...

De vraag is natuurlijk wie die journalisten zijn die tijd hebben om radio te luisteren.

Los daarvan: nauwelijks nog radio hier. Alleen 'Vox' hoor ik op zaterdag (wegens op die uren nog in mijn bed) en 'Moshi' op zondag (heerlijk programma). Ow ja, en sinds vorige zondag is er ook 'Helden' bijgekomen. Muziekverhaaltjes op de radio, I love it... Voor de rest worden hier enkel platen en cd's beluisterd (tv gaat zowiezo niet aan, tenzij voor ketnet voor de dochter). Waarom koopt een mens die dingen anders tenslotte (die platen en cd's bedoel ik)?

Maar als je écht een muziekprogramma volgend seizoen gaat doen, Koen, ben ik nu al razend benieuwd. Vorig jaar deed je dat immers goed met die Lou Reed verjaardagsspecial.

Groeten,
Roen!

06 juni, 2008 17:33  
Anonymous Anoniem said...

"Bromberen" een kanshebber? Echt? Ik heb er een paar keer naar geluisterd, vond er niks aan. Goeie mensen, daar niet van, maar geef mij maar De Toestand terug. Beetje geforceerd programma, vind ik het.

Peeters & Pichal graaft dan weer niet diep genoeg, veels te oppervlakkig. Ze willen over alles iets gezegd hebben, maar zitten blijkbaar in een stramien waarin je hooguit een minuut of 5-6 mag babbelen. Misschien 10, maar dàn moet er muziek zijn! Hoe kàn je nu iets interessants uitleggen op 10 minuten, komaan?

Nee, jullie winnen verdiend, Koen! Daar waar anderen al eens gepasseerd zijn, vinden jullie nog wel een steen waaronder nog iets interessants zit dat het besnuffelen waard is. Proficiat daarvoor! De vroege avond bij Radio 1 is lange tijd veel minder interessant én tof geweest!

06 juni, 2008 17:36  
Blogger koen fillet said...

@Allemaal. Bedankt

@. Wij babbelen ook nooit langer dan een minuut of 5-6 hoor.

06 juni, 2008 19:13  
Blogger Katrien said...

Proficiaaaat!:-) Bedenking: Luisteren journalisten naar Radio 1 en de "meeste mensen" naar Radio 2? Hmm, ik ben geen journaliste maar ik luister wel naar Radio 1. of je zou "Vertel Eens" moeten meetellen, natuurlijk! (http://www.verteleens.be) (En een beetje terzijde: ik vind "Feyten of Fillet" echt wel een van de "betere" programma's van de nieuwe radio 1...

06 juni, 2008 19:37  
Anonymous Anoniem said...

Van harte proficiat Koen en Filiep.
Hopelijk krijg je nu eens een cover en lang interview in Humo.

06 juni, 2008 20:01  
Anonymous Anoniem said...

Terecht verdiend, die pluim ! 2 aangename stemmen die kritische noten ludiek inpakken ! Niet alleen vormelijk maar ook inhoudelijk een streling voor het oor ! Proficiat !

Ps : alleen het tijdstip (19-20) verhindert me meermaals het Feyten of Fillet te beluisteren. 't Is altijd een verscheurende keuze : óf Feyten óf Fillet óf het 7-uur-journaal, gevolgd door LaUne. En vermits kiezen verliezen is.

Geniet van die pluim !

07 juni, 2008 10:33  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat!

07 juni, 2008 17:52  
Anonymous Anoniem said...

@ Koen: weet ik, maar dat waarover Peeters & Pichal het hebben, krijg je dikwijls niet uitgelegd op zo'n korte tijd.

Op een zekere dag hadden ze het over fototoestellen. Dat was dérmate oppervlakkige kost, daar kon je als fotoliefhebber niks mee aanvangen. Ze vergaten potverdorie zelfs te vertellen dat er ook bridgetoestellen bestaan!

(Intussen heb ik me toch maar een spiegelreflex aangeschaft, en ik vraag me nog steeds af of dat niet een veel te grote uitgave geweest is.)

08 juni, 2008 14:45  
Anonymous Anoniem said...

en waart ge op u gemak tussen al dat belangrijk volk en hebt ge er veel herkent?
luc

09 juni, 2008 09:03  
Anonymous Anoniem said...

dikke proficiat !

09 juni, 2008 22:12  
Anonymous Anoniem said...

Wowowow! Dikke proficiat!

een fan
janien sausagemachine

05 juli, 2008 23:56  

Een reactie posten

<< Home