zondag, mei 25, 2008

Om asperges

(Ik) -Kan ik zo naar de supermarkt?

Het is zondagochtend. Het is bewolkt en grijs en toch sta ik in short en op sandalen. Wegens lui en toch niet van plan om buiten te komen vandaag. Maar de lege koelkast dwingt mij tot de vraag Kan ik zo naar de supermarkt.

(Zij) -Bwa ja.

Ik kijk nog eens naar mijn spiegelbeeld en naar mijn harige benen. Ik had gehoopt dat (zij) nee zou zeggen en mijn twijfel zou bevestigen. (Kind 1) komt de trap af en schudt van nee, niet doen papa. Twijfel compleet. De democratie dan maar en de wil van de meerderheid: ik doe een peiling bij de overige gezinsleden.

(Kind 2) -Perfect papa, en laat me nu gerust, ik moet studeren.
(Kind 3) -Ge moest al weg zijn, straks is de GB gesloten.

Ik weg.

Niemand lachte.

Labels:

8 Comments:

Blogger Anne said...

Ik heb u niet gezien, ik was te druk bezig met te denken over mijn eigen harige benen...

25 mei, 2008 14:53  
Anonymous Anoniem said...

ik wel

25 mei, 2008 14:55  
Anonymous Anoniem said...

Mijn vrouw heeft mij al een paar keer naar de winkel willen sturen met een fleece waarop een hoegenaamd-niet-onzichtbaar logo van haar werk staat...

Ik moet onwillekeurig denken aan een theorie die ik ooit gehoord heb, ik denk dat het van Desmond Morris kwam. Veel jonge vrouwen, die een parner zoeken, laten hun oog vallen op een jongeman met een dure, blitse auto. Eens die man aan de haak en getrouwd, moet die man die opzichtige auto wegdoen en willen ze een eenvoudig, functioneel karretje.

25 mei, 2008 15:08  
Anonymous Anoniem said...

hebben de asperges gesmaakt?

26 mei, 2008 09:42  
Blogger koen fillet said...

Ik had er deze morgen nog plezier van.

26 mei, 2008 09:45  
Anonymous Anoniem said...

schudt!

26 mei, 2008 12:30  
Anonymous Anoniem said...

Niet heel functioneel, zo'n steekproef die uit een even aantal personen bestaat...

29 mei, 2008 15:19  
Blogger koen fillet said...

@Flora. Kindje bijmaken bedoelt u? Of het konijn om zijn mening vragen.

29 mei, 2008 15:40  

Een reactie posten

<< Home