vrijdag, augustus 17, 2007

The new sexy

Ik had ze blij gemaakt, zei I. Ze was me nagelopen tot bij de bakker om het me te kunnen zeggen. Die ochtend had Radio 1 een lang vooraf opgenomen interviewtje uitgezonden waarin Wouter Mattelin Wim Vandenbussche me naar mijn reisplannen vroeg. Ik zei het zoals het is: dat ik niet van reizen hou. I. houdt ook niet van reizen, en ze ging ervan uit dat ze de enige is met die afwijking. Mijn twee minuten op de radio betekenden voor haar een pak van haar hart.

Er is onderzoek naar gedaan. De gemiddelde reiziger krijgt heimwee naar huis op dag negen. Zoveel tijd heb ik niet nodig: ik weet al op dag twee dat het nergens zo zalig is als thuis. Ik lees wel een boek over Toscane, Timboektoe of Tibet in mijn hangmat. Sommige mensen zullen je saai noemen, zei Wouter Wim. Hij gebruikte die oude journalistentruuk om niet te moeten zeggen dat hijzelf vindt dat ik saai ben. Geen erg. Saai is the new sexy, vroeg of laat komt Wouter Wim daar wel achter.


I. zei me dat de kat altijd een excuus was geweest om thuis te blijven, je kan zo'n beest toch geen week alleen laten. Maar poes is gestorven, die uitvlucht werkt dus niet meer. En ik bekende haar dat ik niet erg consequent ben in mijn reisweerstand, want dat ik diezelfde dag nog zou vertrekken naar een land in het zuiden. Waarmee meteen de lange stilte op deze weblog is verklaard.

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Eenmaal je er bent, valt het uiteindelijk nog wel mee, vind ik.
Alleen het hele gedoe om er te geraken is er te veel aan.
Maar intussen moet er wel iemand zijn die dit meer moet herkennen :-)

En niets spannends meegemaakt?

17 augustus, 2007 22:31  
Anonymous Anoniem said...

En... op reis eindelijk Geheime Kamers gelezen.
Op een bepaald moment moest ik daarbij aan heer Fillet denken.
Thuisgekomen op de blog gezocht en ontdekt dat dat boek ter sprake gekomen was tijdens een item over het ordenen van de boekenkast.
Raar dat dat in mijn achterhoofd was blijven hangen en welke orde zou er nu aan de euh... orde zijn?

17 augustus, 2007 22:34  

Een reactie posten

<< Home