donderdag, augustus 10, 2006

Vogelpik


Hoe het gaat met de marathonvoorbereiding? Bwah, hoe moet ik dat uitleggen? Trouwe lezertjes weten dat de Aanstaande Atleet geen lange afstanden meer mag lopen en dat hij zich noodgedwongen beperkt tot fietsen en een soort interval-looptraining. Dat is als soldaten die vogelpikken in de kantine ter voorbereiding van een oorlog.

Paul heeft het trainingsschema bijgevijld. Hij heeft het me net doorgemaild. De hoofding van zijn mailtje staat op mijn netvlies gebrand: "noodplan". Dat noodplan bestaat uit drie intervaltrainingen per week: 80 seconden lopen afgewisseld met 2 minuten recuperatie. Daar bovenop nog een forse fietstocht voor de conditie.

Ik probeer te blijven geloven in de marathon van New York, maar het is tegen beter weten in. Laat ons zeggen dat ik ervan uitga dat ik de start haal. De eindmeet, dat zien we wel.

Labels: ,

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik blijf geloven in je marathon en Paul weet zeker wat hij doet !! Volhouden... en gewoon genieten van de voorbereidingen.

10 augustus, 2006 21:27  
Anonymous Anoniem said...

Je schrijft: De eindmeet, dat zien we wel. De meesten onder ons die tot de "wij" behoren, zullen die niet zien, jij daarentegen ...
en volledig terzijde, maar enig idee waarom je haast altijd over lezer"tjes" spreekt? Dat verkleinwoord rolde al wel vaker uit je klavier en dat intrigeert dit lezertje :-)
vertrouwensvolle voorbereiding verder, het weer is in elk geval je bondgenoot want hitte en aanverwante toestanden blijven je bespaard of hoe deze veel te vroege herfst nog ergens goed voor is :-)

10 augustus, 2006 21:44  
Blogger koen fillet said...

@Bien, die lezertjes is een stijlfiguur die ik van Marten Toonder heb gepikt. De schrijver van Heer Bommel en Tom Poes sprak zijn lezertjes ook wel eens aan met lezertjes. Aandachtige in zijn geval, ik heb daar trouwe van gemaakt. Toonder heeft de nederlande taal met nog meer uitdrukkingen verrijkt: een denkraam, minkukel, parbleu, als u begrijpt wat ik bedoel, een eenvoudige doch voedzame maaltijd, kommer en kwel, zielknijper.

Even gegoogeld: "aandachtige lezertjes" geeft 197 hits.

10 augustus, 2006 22:00  
Anonymous Anoniem said...

Goh natuurlijk, Marten Toonder ... dat is nooit in mijn denkraam opgekomen, als je begrijpt wat ik bedoel :-)

10 augustus, 2006 23:07  
Blogger kris said...

Er is ooit een leuke langspeeltekenfilm (1985?)samengesteld waarin Toonders figuren, hun typische uitspraken en karaktertrekken subliem ten tonele gebracht werden. Eigenlijk bedoeld voor kinderen maar als adolescent keek ik graag mee. Toe al een zegen tegen dat Disneygeweld, als je begrijpt wat ik bedoel.

11 augustus, 2006 00:12  
Anonymous Anoniem said...

@koen; koen, kan jij niet zorgen dat drs.p wat meer gedraaid wordt op radio1? of weet je wie ik hiervoor aan zijn oren moet trekken?
Ik heb friedl en pad gevraagd om hem in hun programma binnen te halen, ... zonder succes

11 augustus, 2006 08:18  
Blogger koen fillet said...

@Mark Pieters: Drs. P wordt gedraaid, hoor. Met mate natuurlijk, maar er zijn een aantal samenstellers die hem koesteren. Heerlijke man, heerlijke dichter. Niemand is zo vormvast als Drs P. Hij vindt bijvoorbeeld dat je de au en de ou niet op elkaar mag laten rijmen. Hout rijmt op goud, maar mouw niet op pauw.
Hem interviewen is niet vanzelfsprekend. Hij is stok stokoud en komt zijn huis niet meer uit.

11 augustus, 2006 10:26  
Blogger kris said...

@Koen. neen, Koen ik moet je tenstelligste tegenspreken en Mark Pieters gelijk geven; Drs.P wordt bijna niet meer gedraaid. Dat mijn kinderen De Veerpont en tante Constance en nog van die nonsens op rijm kennen is niet te danken aan RADIO1 maar aan de platenkeuze van hun papa. heb daarstraks gehoord dat o draaibaar België niet meer weerkomt... niemand weet van de Condors zal er dus niet van komen, om van Kor Van Der Goten te zwijgen... de boot is vol!

11 augustus, 2006 13:44  
Blogger koen fillet said...

Van thuis uit kan ik niet in de VRT-computers, Kris, ik heb dus geen argumenten om je tegen te spreken. Als ik weer aan het werk ben kan ik in de muziekcomputer precies nagaan wanneer Drs. P werd geprogrammeerd. Ik zal dat eens doen.

Ondertussen heb ik me zitten afvragen of volgens de P'se rijmregels hout eigenlijk wel rijmt op goud. Op bout wel en op zout en fout. Goud rijmt op duizendvoud en oponthoud.

11 augustus, 2006 14:08  
Anonymous Anoniem said...

http://www.freakface.com/DrsP/alarm.htm
spijtig dat ik hem moet doorprikken maar "fout" en "oud" rijmen
http://www.freakface.com/DrsP/de_liefde.htm
zelfs "hemelblauw" en "kou" blijkbaar ook (bij will tura hoor je die "W" zeker en vast)
@kris: ik luister natuurlijk geen 24/7 maar de laatste dat ik mij herinner is "dodenrit" in het namiddagprogramma van mark lefevre (namen kan ik niet onthouden)

11 augustus, 2006 14:45  
Blogger kris said...

is ook niet nodig Koen, Ik luister vrij veel radio1 en Drs.P en Jaap van der Merwen verdwenen in de Archieven samen met Betty Mellaerts. Uiteraard wordt hij nog wel een keer gedraaid, maar te weinig om in ons collectief geheugen te worden opgenomen. Als ik naar Europe 1 of de BBC , France inter, WDR1, RTL enzv luister merk ik een verschil: zij draaien hun oude glories met een bescheiden regelmaat. Met het verdwijnen van O draaibaar België is er nu geen enkel programma meer dat zich ontfermt over ons muzikaal erfgoed. Jammer voor Jan Puimyge, Bert de Coninck, jef Elbers de Condors en vele anderen. Zelfs de nachtradio bied nog niet geëxploiteerde zendtijd voor dit doel. En ge moet die mannen niet teveel draaien ook niet, maar zo eentje af en toe...
@mark pieters. Braam en van Gool maakten op "de dodenrit" ooit een parodie, nog leuker dan het origineel, maar ook die versie blijft al enige tijd uit de radioether

13 augustus, 2006 15:30  

Een reactie posten

<< Home