zondag, juli 30, 2006

Zweet in straaltjes langs mijn rug.


Het helpt, zo'n telefonische por in de rug van de trainer. Uitleg bij de grafiek: eerst 20 minuten op temperatuur komen per fiets, dan 16 keer 50m lopen, dan nog 20 minuten fietsen om het af te leren. (De terugweg was met de wind mee.)

Die 16 x 50 moet week na week opgevoerd worden. En behalve die looptrainingen natuurlijk blijven fietsen om de conditie op te krikken. Op die manier zou de marathon moeten lukken. Gelooft u dat? Ik min of meer.

Labels:

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,
Een lieve vriendin van me die op het Antwerpse Zuid woont, dichtbij het oude justitiepaleis, beweert jou daar al meerdere malen op de fiets gespot te hebben. Ze ging ervan uit dat jij een buurman was. Maar nu lijkt alles in deze blog erop dat je in Rupelmonde woont. Ziet mijn vriendin troebel? Of verschijn jij wel eens fietsend in die contreien? Anders moeten we concluderen dat je nog een dubbelganger hebt...

30 juli, 2006 14:22  
Blogger koen fillet said...

Die dubbelganger is een broer. Als je vriendin de woorden "Dag Joost" uitspreekt, zal hij niet weten wat hem overkomt. Overigens fietst hij enkel op zaterdag door Antwerpen Zuid.

30 juli, 2006 15:45  
Anonymous Anoniem said...

gho koen, ik dacht gewoon dat je heel sportief was en zowat wekelijks naar a'pen fietste... niet dus..

vertel eigenlijk eens wat mee over die trainingen die je nu doet? 16x50, is dat vermoeiend? heb je het idee dat je conditie ervan verbetert? ik kan me echt niet inbeelden dat het voldoening geeft.. (vooral niet met het oog op een nakende marathon -> dat is wel 42 km = 840x50m :-S - ik verschiet er zelf van.. *slik*)

30 juli, 2006 20:10  
Anonymous Anoniem said...

Hey Koen,

heb wat info gevonden ivm iliotibial band syndrome dat misschien nuttig kan zijn.
blijkbaar bestaan er enkele hulpmiddeltjes die preventief werken:
http://www.fabrifoam.com/p-pattstrap.html
het ziet er nogal simplistisch uit, maar het zou toch met succes door de U.S. Naval Academy gebruikt worden.
(http://www.usna.edu/PEScheds/ITBand.doc)

nog meer info over IBTS kan je hier vinden:
http://www.itbs.info/index.html
(stretchoefeningen, samenvatting oorzaken/behandelingen, etc.)

30 juli, 2006 22:51  
Blogger koen fillet said...

'K heb het gezien, sds. Dank. Het vreemde aan IBS is dat je er geen last van hebt als je geen lange afstanden loopt.

30 juli, 2006 22:54  
Anonymous Anoniem said...

Op 5 november zult ge dat weten hé. We zijn benieuwd.

31 juli, 2006 11:25  
Anonymous Anoniem said...

ik heb al artikels gelezen waarin staat dat IBS al mogelijk is vanaf een loopvolume van 10KM -per week- (dus met 4x 2,5 KM per week kan je het ook al hebben). Dus je hebt eigenlijk nog geluk ;-) die 20KM van Brussel was er waarschijnlijk teveel aan. zodra alles weer op de juiste plaats zit en je de opbouw wat trager doet zal het wel in orde komen denk ik.

31 juli, 2006 13:21  
Anonymous Anoniem said...

Vreed experimenteel trainingsschema maar wel wijs. Ik ben zeer benieuwd maar ik duim. Het zal wel lukken, Koen!

31 juli, 2006 17:39  
Anonymous Anoniem said...

De grafiekjes zijn er weer. Dus de footpod is terug? Nu moet je wel vertellen waar dat ding lag, he. We hebben allemaal lopen meezoeken! :-)

01 augustus, 2006 10:52  
Blogger koen fillet said...

Neej neej, de footpod blijft zich wegsteken. De rode lijn geeft mijn hartslag weer, daar heb je geen schoensensor voor nodig. Het blauw is de snelheid, maar zoals je ziet is die enkel tijdens het fietsen geregistreerd. En daar heb ik dan weer een ander sensortje voor. Heilige Anthonius, waarom negeert gij mij?

01 augustus, 2006 10:56  

Een reactie posten

<< Home