woensdag, augustus 09, 2006

Nog wat Engeland.


Ik werd aldaar geconfronteerd met mijn beperkte kennis van de Groot-Brittaanse taal. Zowel The Black Prince, die in de kathedraal van Canterbury begraven ligt, als King George IV is gestorven aan dropsy.

Dropsy doet me denken aan de mop van "there's a drop on your nose", maar een snotvalling is geen ziekte waarvan koningen en zwarte prinsen doodgaan. Ik heb er de heer Van Dale op moeten naslaan: dropsy blijkt waterzucht te zijn.


Geen idee hoe je uitholling overdwars in het Engels zegt, maar dit is het bord. Nog iets wat ik niet goed begreep: aan Engelse bewaakte overwegen staat een bord met: slow vehicles park here and use phone at crossing. We waren traag met onze caravan, maar ik heb het toch maar geriskeerd zonder te bellen.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hebt gij dan als germanist geen Groot-Brittaans gestudeerd?

09 augustus, 2006 23:41  
Blogger koen fillet said...

Germanist? Ikke?

09 augustus, 2006 23:56  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb het eens nagevraagd bij mijn moeder - trouwe fan van Jongens en Wetenschap - en ze zei: "Als het Koen niet is, dan zal het Sven wel zijn; op de radio kon ik ze nooit uit elkaar houden". Maar ze wist het ook niet meer zeker.
Mijn excuses voor de beschuldiging.

10 augustus, 2006 07:42  
Blogger koen fillet said...

Sven is germanist, dat klopt. We hebben samen aan de universiteit gezeten, maar na een jaar kon ik al bij de VRT beginnen. Sven dacht dat je daar een diploma voor nodig hebt en heeft germaanse afgemaakt.

10 augustus, 2006 09:34  
Anonymous Anoniem said...

Beperkte kennis van de Groot-Brittaanse taal?
Gisteren net gehoord dat, in tegenstelling tot het nederlands en het frans (die elk zo'n 250 000 woorden tellen), het groot-brittaans er grosso modo zo een 3 miljoen kent

Eveneens niet verwonderlijk dat Blackadder slechts tot 'Aardvark' komt...

22 oktober, 2006 10:40  

Een reactie posten

<< Home