dinsdag, augustus 29, 2006

Pijngrens

In het rood mijn hartslag, in het blauw mijn snelheid op de fiets, in het groen de aerobe, en in het roze de anaerobe trainingszone. Wat ontbreekt is de pijncurve. Want pijn deed het. Mijn meniscus. (Vul hier een krakende vloek in naar keuze.)

Het betreft mijn linkerknie. Dat is eens iets anders, het frictieprobleem van de 20km van Brussel situeerde zich ter rechterzijde.

De pijn was niet ondraaglijk, maar ik moest maar tien keer drie minuten lopen. Dat is kattenpis vergeleken met een marathon. Ik weet echt niet wat het op 5 november gaat geven.

Ik heb lopen piekeren. Twee dingen: nee, nee, nee, ik wil niet naar de dokter, ik wil niet dat hij zegt dat ik weer moet rusten. Stilzitten is geen optie, negen weken voor het startschot. En aan de andere kant heb ik manieren proberen te verzinnen om met stijl uit de wedstrijd te stappen halfweg. Ik heb niets kunnen bedenken.

Zijn er cynici onder mijn lezers? Die denken nu: de eerste uitzending komt eraan. Die van Canvas hebben Koen gevraagd om de spanning stilaan op te drijven.

Labels: , ,

9 Comments:

Blogger Geert Gitaar said...

Ha! Canvas is in het spel !!! Even de spanning ten top drijven dan, Koen:

Hoe gaat het met je witte angina? En de gezwollen dikke teen? De pijnsteken in je hart? De scheenbeenvliesontsteking? Is die oorlel al genezen van de prik? Is het nu een bekkenbreuk of gewoon een ontstoken pees?

29 augustus, 2006 23:02  
Blogger David aka Letman said...

Wanneer komt die eerste uitzending er trouwens juist aan Koen?

30 augustus, 2006 08:57  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb de indruk dat dat toch niet echt gezond is... je leest op al die blogs van lopers steeds weer over blessures...

30 augustus, 2006 15:48  
Anonymous Anoniem said...

Euh... leest je dokter ook je blog?

30 augustus, 2006 17:14  
Anonymous Anoniem said...

een welgemeend shit
maar we blijven erin geloven, ook al loop je em niet uit

30 augustus, 2006 19:21  
Blogger Koen s said...

wel .. de knie is voor mij ook een probleem geweest en ik zou er geen marathon mee lopen omdat ik de rest van mijn leven wel wil blijven lopen en wat de tv betreft ... ik luister liever naar de radio !

30 augustus, 2006 19:58  
Blogger Bert said...

Toch best professioneel advies inwinnen me dunkt!

30 augustus, 2006 21:03  
Anonymous Anoniem said...

Ja Koen, het wordt stillekesaan tijd om het u te realiseren: meer dan 5 UREN lopen met ne KAPOTTE KNIE....

30 augustus, 2006 21:28  
Anonymous Anoniem said...

als die knieen zoveel problemen geven tijdens het lopen moet je misschien eens wat doen aan je looptechniek.

bvb:
http://www.posetech.com/why-pose.html

http://www.posetech.com/library/dr-02-04-004.html

02 september, 2006 17:58  

Een reactie posten

<< Home