zaterdag, augustus 12, 2006

Elk nadeel heb zijn voordeel

Brokken, net voor het vertrek naar Frankrijk. De moer van mijn achterwiel zat vast. Volle kracht op gezet, en toen brak hij af. Achteras moet vervangen worden, inclusief versnellingen. Bestellen, wachten, en ondertussen moét er getraind worden, zegt Paul. Zelfs op reis.


Gelukkig heb ik een rijwielminnende broer die mij met plezier een fiets leent. Een échte fiets. Half zo zwaar als mijn pedalentractor en drie keer zoveel versnellingen. Ik heb hem daarnet even uitgeprobeerd. Heerlijk. De verleiding om ook zo'n dingetje te kopen wordt groot. Eén nadeel: ik kijk op het bovenstukje van mijn bril als ik in die typische koershouding fiets, diep voorovergebogen over het stuur.

Maar passons, ik ben nog nooit zo blij geweest dat mijn eigen huis-, tuin- en keukenfiets kapot is.

Als de huiswacht arriveert zijn we weg. Flamingo's kijken.

Labels: , ,

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

doe ze de groeten in de camargue en let bij het fietsen op van de fijne wind in dat vlakke land daar!

12 augustus, 2006 12:28  
Blogger Bert said...

Veel fietsplezier!

12 augustus, 2006 14:49  
Anonymous Anoniem said...

Attention!! Koen arrive pour son petit tour de France :-)

12 augustus, 2006 14:57  
Blogger Stefaan said...

Koen, 't amusement maar, pas op met uw koersfiets. Indien nog mogelijk laat hem dan in de mate van het mogelijke ('t is uw fiets niet) een beetje afstellen naar uw lichaamslengte(n). Zo zal je rugpijn, schouderpijn, nekpijn en andere ongemakken vermijden. En, als je door de "klikpedalen" omvalt, geen probleem, iedereen komt dat eens tegen.
Een ervaren fietser die al meer dan eens is omgevallen.

12 augustus, 2006 16:12  
Anonymous Anoniem said...

Koen, koop uzelf een degelijke fiets. Maakt het fietsen en trainen zoveel aangenamer. Gewoon doen!

13 augustus, 2006 14:51  
Blogger kris said...

ik denk dat ik het door heb: bewust de ketting niet smeren, alle bouten laten vastroesten, klagen over de dynamo...en dat alles voor een groot publiek . om met van die lede oogjes naar je vrouw te kunnen stappen en héél onschuldig 'ik denk dat ik een nieuwe fiets nodig heb' waarop zij, vol medeleven, instemmend knikt en carte blanche geeft( en de bankkaart), terwijl in minder geënsceneerde tijden de eerste vraag luidt "wa kost da?".

13 augustus, 2006 15:38  
Blogger Reggy said...

Zijn 2 reizen ("reisjes"?) in één maand niet wat veel voor iemand die niet graag reist? ;-)

14 augustus, 2006 01:19  
Anonymous Anoniem said...

veel euh..reisplezier
en nog meer fietsplezier !

14 augustus, 2006 11:30  
Blogger robbie said...

Dag Koen,

Hoe staat het intussen met je iliotibiaal frictiesyndroom? Is de pijn volledig weg? Onder de volgende link vind je interessante info ivm frictiesyndroom. Misschien ben je (of andere lezers van je blog) er wel iets mee...
http://www.kineticcontrol.com/newsletters/May_2006/ITBS.php

15 augustus, 2006 15:17  
Blogger Geert Gitaar said...

deze is ook niet mis, marathonvrienden:

http://www.eorthopod.com/eorthopodV2/index.php/fuseaction/topics.detail/ID/79791a8f7dd9f446b38653cbeab9a955/TopicID/357e58487c48e524d44d186c36c65b4f/area/17

15 augustus, 2006 15:33  
Anonymous Anoniem said...

Beste meneer Fillet,

fijne vakantie en veel fietsplezier.

Collegiale groet uit Nederland
Peter Vreeken
NPS Publieksvoorlichter

16 augustus, 2006 20:52  
Blogger robbie said...

gert gitaar,
jouw link is wel ok, maar wel bekeken vanuit standpunt 'operation is the best thing you can do', terwijl wij (lopers & kiné's) toch eerder voorstander zijn van niet-operatieve aanpak...

17 augustus, 2006 12:33  

Een reactie posten

<< Home