maandag, juli 24, 2006

Nog eens Reset.


Jan Bervoets, een van de vijf zangers van Reset, is niet onverdeeld blij met wat ik heb geschreven over hun nieuwe single. U moet zijn lange comment maar eens lezen. Eén zinnetje pik ik eruit en beantwoord ik hier, omdat het van belang is voor het goede begrip van deze weblog.

Jan schrijft: Alleen heb ik het moeilijk als radiomensen vanuit persoonlijke standpunten een richting geven aan wat goed of net niet goed genoeg is voor een medium zoals radio en televisie.

Ik antwoord: Eerst het formeel antwoord, Jan: deze weblog maak ik in mijn vrije tijd. De VRT heeft met de inhoud niks te maken zoals je kan lezen in de rechterbalk. En in mijn vrije tijd, het zal je niet verbazen, heb ik een persoonlijke smaak en een politieke voorkeur en spreek ik dialect enzo. Ik zou begrijpen dat je steigert als ik op de radio persoonlijk commentaar zou geven op Reset, maar op deze blog moet dat kunnen.

Vervolgens wat minder formeel: hoe kan je er problemen mee hebben dat radiomakers richting geven aan hun medium? Dat kan toch niet anders? Er komen wekelijks tientallen platen binnen, daar moet een keuze uit gemaakt worden. Elke zender probeert min of meer objectieve criteria hanteren, maar uiteraard speelt de persoonlijke smaak van de radiomakers ook een rol.


Ik begin me zorgen te maken: straks heb ik ambras met àlle Vlaamse muzikanten. En ik zie die mensen zo graag.

Jan zijn volledige comment vindt u onder het oorspronkelijke bericht. Mijn antwoord is daar ook een beetje langer. Wie zich in de discussie wil mengen: best aldaar?

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger kris said...

Ok 'k meng me niet in de discussie over Reset, maar weet dat ondanks het feit dat dit een priveblog is je sinds je radioverschijning (bijna een vuur en waterwoord!) intussen meer dan 10 jaar geleden (wat was de naam ook alweer van dat laatavondprogramma???) een publieke figuur bent en blijft… je bezoekteller zit hier al vlotjes over de 100000 (je mag daar best trots op zijn) en dat zegt voldoende. Wat hebben de darmen van Alan Greenspan met de beurs te maken? Niks, maar laat die man een windje, dan zakken de aandelen gegarandeerd! 'Ophouden' dus, Alan….
We houden allemaal van muziek, zelfs al zit er af en toe een blue note tussen:-)

25 juli, 2006 11:39  
Blogger koen fillet said...

Dat laatavondprogramma heette Het Gevolg, Kris.

25 juli, 2006 18:44  
Blogger kris said...

juist ja, dank je... de jaren gaan vlug als je je niet verveeld.

25 juli, 2006 23:39  

Een reactie posten

<< Home