zaterdag, juli 22, 2006

Koplampen.


Mezelf bijna belachelijk gemaakt. Locatie: ondergrondse garage. Man stapt uit en laat zijn lichten branden. Ik overweeg hem te waarschuwen, maar hij is een beetje te ver weg om met goed fatsoen zijn aandacht te trekken. Ik zou meneer! hebben moeten roepen, ondergronds galmt dat zo. Man verdwijnt richting trappen. En als ik ter hoogte van zijn auto ben, gaan de lichten vanzelf uit...

Ik rij tweedehands. Het duurt dus een jaar of vijf voor elektronische snufjes doordringen tot mijn leefwereld.

6 Comments:

Blogger kris said...

maar allez, bij tweedehandskarretjes gaan de lichten ook vanzelf uit, alleen het duurt iets langer...

23 juli, 2006 01:09  
Anonymous bien said...

... het duurt iets langer, inderdaad en daarna mag je startkabels bovenhalen of beginnen duwen, geef toe, van tweedehandskarretjes heb je toch veel meer deugd :-)

23 juli, 2006 08:27  
Blogger pietel said...

Wacht tot als je ruitenwissers automatisch sneller gaan wissen, je achteruitkijkspiegel zonnebrilallures krijgt en er bij het achteruitparkeren sensoren in gang schieten. Mijn madame rijdt bedrijfswagen, vandaar.

25 juli, 2006 09:24  
Blogger Lange_666 said...

"Meneer, uw lichten branden nog". 't Is niks zeg ik dan, ze gaan vanzelf wel uit. Jawdropping alom om zoveel arrogantie mijnen twegen maar inderdaad kunnen ze zelf vaststellen dat ze vanzelf uitgaan.

Volgende dag, zelfde plaats, zelfde persoon. Das straf, die lichten die zelf uitgaan. Full option zeker, geld teveel?
Neen, geen geld teveel, 100€ voor een 1500€ optiepakket waarin per toeval die automatisch uitgaande lichten zitten, en een achteruitkijkspiegel met zonnebrilallures, parkeersensoren, regensensor, nog wat andere rommel en metallic (wat de eigenlijke reden was van het optiepakket, metallic alleen koste namelijk 352€).

Volgende dag, zelfde plaats, ander persoon: "Meneer, uw lichten branden nog". 't Is niks, mompel ik half verstaanbaar voor de 100st keer, ze gaan vanzelf wel uit. Blijkbaar is deze toeschouwer wat hardhorig (of was mijn gemompel echt gemompel)... "MENEER, UW LICHTEN BRANDEN NOG" wordt er harder geroepen. Voor de 101st keer. Ik word een beetje pissig en antwoord helemaal niet meer, doe ik die persoon niet hoor en loop gewoon verder. AMAI, HOE ONBELEEFD hoor je dan.... maar hun mond valt nog altijd open van verbazing als na enkele seconden de lichten vanzelf uitgaan.

Nu, na 2 jaar begint iedereen er een beetje aan gewoon te worden maar iedereen kijkt toch nog steeds naar m'n auto om te zien of ze wel echt uitgaan, die lichten en héél af en toe roept er nog iemand: Hey, uw lichten branden nog!!

Voor zeker: mijn volgende wagen is er weer één zonder tirlantijntjes. Stom optiepakket!!

25 juli, 2006 20:53  
Anonymous Bart C said...

Of als de file zich terug in beweging zet: Hey! Uw wiel draait!

26 juli, 2006 01:12  
Anonymous Anoniem said...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

16 augustus, 2006 20:25  

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home