zondag, februari 17, 2008

Paul Cole is dood


U kent hem, het is die meneer in dat bruine kostuum in de schaduw, naast de zwarte politiewagen - waarvan ik altijd heb gedacht dat het een taxi was. Cole en zijn vrouw waren op vakantie in Londen die dag. Mevrouw wou naar het zoveelste museum, meneer was de museums beu en bleef buiten wachten. Een historische beslissing: hij werd een voetnoot in de popgeschiedenis.

Hij maakte een praatje met de agent in de politiewagen. "Ik keek op en zag vier bietekwieten de straat oversteken. Eentje had geen schoenen aan, iets wat je toen niet zo vaak zag in Londen."

Het duurde maanden voor Paul Cole zichzelf opmerkte op de hoes van Abbey Road, links naast het hoofd van John Lennon. John Lennon is die in zijn wit kostuum, mama.

Hij is woensdag gestorven in Pensacola, Florida, 96 jaar oud.

Labels:

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Abbey Road, hoelang is dat niet geleden dat ik daar naar geluisterd heb?
Ga de plaat subiet nog eens opleggen, zie.
En dan doe ik een schietgebedje voor die meneer Cole.

Ik denk er net aan: dan is dat John, Paul, George en Ringo, én Paul daar op die hoes.

17 februari, 2008 14:41  
Anonymous Anoniem said...

Weer iets begeleerd ze.
bedankt Koen.

eaxtax: moet een soort belasting zijn.

17 februari, 2008 17:43  
Blogger Heleen said...

Goh Koen wat weet gij toch allemaal interesante dingen....

17 februari, 2008 21:15  
Anonymous Anoniem said...

Shit man!! Een "cameo" op de hoes van een Beatles LP. Ge moet het maar meemaken. Schitterende LP overigens. De laatste die ze samen gemaakt hebben (hoewel "Let It Be" later uitgebracht is).
"And in the end, the love you take is equal to the love you make"

17 februari, 2008 23:20  
Anonymous Anoniem said...

paul is cole is nog 96 jaar geworden, ha, dat kan paul mc cartney niet zeggen want zoals we allemaal weten is die dood sinds 1968 en is de man op de hoesfoto van abbey road een dubbelganger!

18 februari, 2008 10:19  
Anonymous Anoniem said...

Bizar om te moeten waarnemen dat er zo weinig aandacht naar de dood van Wim Van Gansbeke gaat. Toch geen onopgemerkt radiomaker, dacht ik...

Of heb ik niet goed opgelet, de laatste dagen?

20 februari, 2008 23:57  

Een reactie posten

<< Home