donderdag, februari 07, 2008

Vacation in Heaven

Hé, het is iemand opgevallen en dat doet me plezier. Heimelijk schep ik er genoegen in platen mijn programma's binnen te smokkelen die de Radio 1-computer niet had voorzien. Die dat machien zelfs niet kent, hà. Dat wordt toegestaan als daar voldoende redactionele redenen voor zijn.


Het ging in Ongehoorde Meningen over creationisme, het leek me dus gepast christenmuziek te draaien. Dat is wat men noemt "voldoende redactionele reden" om het volstrekt obscure When I take my Vacation in Heaven te laten horen, van het al even obscure Mount Eagle Quartet. Voor zover ik kan nagaan hebben die een carrière gehad van twee liedjes: Vacation in Heaven en He's a friend to us all, beide te vinden op Gotham Gospel Volume Two.

Als de marketingtheorieën kloppen, hebben tientallen zoniet honderden luisteraars verstoord de knop uitgedraaid omdat ze niet wensen geconfronteerd te worden met liedjes die afwijkend klinken. Maar ik heb daar niks van gemerkt. In tegendeel, deze morgen trok iemand me elektronisch aan de mouw om te vragen hoe dat liedje heette. Vacation in Heaven dus, hier is het te horen (login en paswoord: 42km, klik op "my music").

Labels:

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heet zoiets dan "burgerlijke ongehoorzaamheid", Koen?

Meer van dat!

08 februari, 2008 08:16  
Blogger Stoffel said...

Heerlijke muziek in alle opzichten!

Ik heb enkele jaren geleden de eer gehad een intiem concert van The Holmes Brothers mee te maken - in hetzelfde genre, zeker een aanrader!

08 februari, 2008 10:18  
Blogger Ann said...

Ja, zonde dat we zoiets niet meer te horen krijgen op Radio 1.

Ann

08 februari, 2008 12:00  
Anonymous Anoniem said...

"login en paswoord: 42km". Toch nog ambitie?

Jan

08 februari, 2008 16:05  
Blogger koen fillet said...

@Jan. Klikken en luisteren, gij.

08 februari, 2008 16:23  
Anonymous Anoniem said...

Waarom altijd die eenheidsworst op Radio 1? Komt dat door die man die komt van Radio D* zodat die de Radio 1 luisteraar kan treiteren met zijn liedjes ?

08 februari, 2008 18:52  
Blogger Jogginggirl said...

meer van dadde en over enkele weekjes zijn de inschrijvingen voor BXL weer open hé : kom maar uit uw kot en zoek dienen footpod maar !

08 februari, 2008 19:55  
Anonymous Anoniem said...

Joepie, ik kon deze keer ook luisteren, dank!
Smokkel maar zoveel je wil, er zouden er meer moeten zijn die dat durfden...

Marta

10 februari, 2008 19:42  

Een reactie posten

<< Home