woensdag, mei 23, 2007

D-Dag min 4


Fijn loopke. Het voorlaatste voor zondag. Vrijdag nog een half uurtje en dan moet ik er helemaal klaar voor zijn. Alleen nog beslissen of ik de grijze hazen van 2u10 volg, of de zwarte van 2u20. Paul is voorstander van dat laatste, en als het goed gaat kan ik na tien kilometer van ze weglopen. Dat lijkt me slim, maar mijn loperstrots speelt op. De zwarte haas is de allerlaatste...

Vorig jaar heb ik, gebukt onder gruwelijke pijnen, 2u19 gelopen. Zou 2u10, pijnloos, niet haalbaar kunnen zijn?

Labels:

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik zou ook voor 2u10 gaan. Je moet er ook rekening mee houden dat dit nu je tweede loopjaar is, dus normaalgeizen zou je toch al eeen stukje beter moeten zijn dan vorig jaar. Tenzij je veel minder getraind hebt natuurlijk. En als je op dit moment nergens last van hebt, kan het volgens mij geen kwaad om de lat een beetje hoger te leggen.

23 mei, 2007 23:42  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

Hoe zat dat nu met de glycogeendepots. Hoe moesten we weer laden. Ik ben terug gegaan naar je blog vorig jaar en je sprak van 5 tot 5 gr. koolhydraten per lichaamskg. Maar wanneer moest je daarmee beginnen?

Super hoor dat je terug meedoet.

Dirk S

23 mei, 2007 23:55  
Blogger koen fillet said...

Ik weet het niet meer, ik denk drie dagen vooraf zoveel mogelijk koolhydraten eten. Spagetti, brood, aardappels. Er staat voedingsadvies op de 20km website, maar ik heb nu - kotindenacht - geen zin meer om daar te gaan kijken. Morgen. Slaap lekker.

24 mei, 2007 00:00  
Anonymous Anoniem said...

Koen,
Laat die ballonnen voor wat ze zijn. Loop de eerste 10 km op een tempo dat je zelf aangenaam vindt. Daarna kan je nog versnellen of doorlopen aan hetzelfde tempo. Die ballonnen zorgen alleen voor extra druk.
Veel succes zondag !!

24 mei, 2007 01:05  
Blogger Dave Vervenne said...

Ik was ook eerst van plan om de ballonnen te gaan volgen maar ik ga de raad van Dirk volgen: eerste 10 km aangenaam tempo vinden en dan - indien mogelijk - de tweede helft een stapje sneller.

24 mei, 2007 08:01  
Blogger David aka Letman said...

Koen, ik wens je alvast veel succes! Tot zondag.

24 mei, 2007 09:51  
Anonymous Anoniem said...

Alvast veel succes toegewenst zondag. Of je nu de grijze of zwarte ballons volgt, geniet er van dat is het belangrijkste!

24 mei, 2007 12:41  
Blogger Bert said...

Sowieso veel succes zondag en niet vergeten genieten!

24 mei, 2007 14:09  
Blogger Kaat said...

Go go go! doe dat goed :)

24 mei, 2007 14:29  
Anonymous Anoniem said...

Een mens vraagt zich af of het lichaam dit wel nódig heeft.

24 mei, 2007 23:20  
Blogger karen said...

tuurlijk heeft het lichaam dit niet nódig.
Maar zijn er niet veel dingen die we doen zonder dat het lichaam dat nódig heeft?

Veel succes zondag, Koen!

25 mei, 2007 00:44  
Anonymous Anoniem said...

Koen, ik zou je juist omgekeerd advies willen geven. Als het kan probeer wel de pacemakers te volgen. Het zijn (hopelijk) mensen met een pak ervaring die een goed tempo kunnen aanhouden. Succes.

Ps. 2u10 natuurlijk!

25 mei, 2007 13:54  
Anonymous Anoniem said...

Genieten ? Ik neem mij voor om probéren te genieten tijdens de loop & maar ik ga zéker genieten (én vieren) als 't achter de rug is!
Tot zondag nu alleen maar rusten...
Succes allemaal !
V.

25 mei, 2007 14:47  
Anonymous Anoniem said...

Ik zou de ballonnen ook niet volgen.Loop op je gevoel en kijk zelf naar je klok.De km staan duidelijk aangegeven.Je Trainer geeft wel instructies over hoeveel min per km jou het beste liggen.Wat als je ze niet kan volgen? Ga je panikeren, op je adem trappen? Dus loop op je gevoel en hou een reserve voor het vals plat op 17 km. Succes! Ik zal er niet bij zijn voor het eerst in 5 jaar. Ik ga trainen met Sporta in La Roche. Ook SPANNEND, hoor.

25 mei, 2007 14:55  
Anonymous Anoniem said...

@koen-
De meesten lijken te vergeten dat je operatie nog niet zó lang geleden is. Als ik me niet vergis was je rond die tijd niet meer zeker dat je ooit nog grote afstanden zou kunnen lopen...
Ik zou eigen tempo lopen en vertragen of versnellen daar waar je voelt dat het kan...Enne..die lopertrots...velen lopen zelfs niet mee...Veel succes zondag!

25 mei, 2007 15:23  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad eigen tempo volgen en luisteren naar je lichaam. Niets forceren.
Veel geluk !

25 mei, 2007 15:57  
Blogger Jogginggirl said...

Ken jezelven, en loop met hartslagmeter en chrono.... Je ziet wel hoe het loopt. Hazenstress is niet nodig, loopt het wel lekker, waarom dan niet ?
eerst zien of die hazen wel zo gemakkelijk te volgen zijn.... We are not alone... Als er nog een last minute getrainde mens zonder nummer is : ik kan er nog enkele bezorgen, collega's met blessures zouden blij zijn hun inschrijfgeld zo terug te vorderen....

25 mei, 2007 21:16  

Een reactie posten

<< Home