zondag, juni 11, 2006

Van moetens.

Het voorbije half uur heb ik op de hometrainer doorgebracht. Wim heeft een paar dagen geleden gevraagd hoevaak en hoelang ik fiets op dat ding. Ik weet waarom. Hij heeft er zelf ook eentje gekocht.

Het komt erop aan mijn conditie niet te verliezen nu ik niet meer kan lopen. Dus hoe vaker ik fiets hoe beter. Stevig tempo, dik 90 toeren per minuut. Flinke weerstand, 230 watt. Na een half uur ligger er kleine plasjes onder de hometrainer.


Het was van donderdag geleden dat ik nog eens trainde. Ik stap alleen op die wielloze fiets om van mijn schuldgevoel verlost te geraken, niet omdat het plezant is. Om de saaiheid draaglijker te maken kijk ik ondertussen naar De Naam van de Roos, maar neem het van mij aan: dat is veel aangenamer languit liggend in de zetel. O kon ik maar opnieuw gaan lopen. Dit kan echt niet blijven duren, mijn motivatie boert achteruit.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Moet dat niet In de naam van de roos zijn?

11 juni, 2006 22:35  
Anonymous Anoniem said...

nee, 't is gewoon de naam van de roos; graag gedaan

11 juni, 2006 23:23  
Blogger kris said...

vooral met dit weer moet binnen blijven de hel van Tanger zijn... is fietsen ook niet goed voor je conditie? of vecht dat met je andere trainingen en spierverlengende oefeningen? Een troost: met 115 watt/uur wek je genoeg electriciteit op om de naam van de Roos uit te kijken, op een klein tv toestel althans...

12 juni, 2006 09:50  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Mijn innige deelneming.

't Is moeilijk, maar probeer door te zetten. Je hebt er alleen maar baat bij. Misschien kan (mag) je dezer dagen wel eens afwisselen met baantjes trekken in een openluchtzwembad.

Spoedig herstel!

Ann Alice

12 juni, 2006 10:35  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

zo een tijdje verplichte rust kan wonderen doen ,
je motivatie zal groter zijn dan ooit tevoren !

Hou zeker vol ,
dankzij je weblog kan ik mijn gemiste kans ( niet door de Canvas selectie geraakt ) een beetje goed maken...

Een goed herstel is je beste kans op slagen !

12 juni, 2006 13:05  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Troost je: met dit weer is het volgens mij ook veel te heet om buiten te lopen. Of je moet ´s morgens zeer vroeg of ´s avonds laat gaan. WAt mij in ieder geval meestal niet lukt.

Je zit toch ook al bijna in de helft? Volhouden dus!

12 juni, 2006 21:13  

Een reactie posten

<< Home