zondag, juni 04, 2006

Aanstaand Atleet wordt Beginnend Bodybuilder.

Ik ben aan de nieuwe fase in mijn trainingen begonnen. We gaan dus proberen mijn bovenbeenspieren te laten uitdijen (!). Dan komt die lastige tractus iliotibialis een beetje anders te liggen en dan schuurt hij misschien wie weet niet meer over die gewrichtsknobbel. Misschien wie weet...


Ik zal het maar zeggen zoals het is: dat is bodybuilden voor beginners, maar dan heel voorzichtig. Ik zit op een toestel en ik moet met beide benen een stalen plaat van me af duwen. Beginnen aan 50 % van je maximum weerstand, heeft Paul gezegd, anders wordt het te belastend voor je knieën. En wat is mijn maximum weerstand, Paul. Tja, dat zouden we eigenlijk moeten uitproberen, maar dat mag je niet doen met die zwakke knieën van jou...

Ik heb dus goeie raad gevraagd aan Pat en die dacht dat 50kg wel voldoende is. 3 keer 12 bewegingen, uitademen tijdens het wegduwen. Dat zou ik drie keer per week moeten doen, nooit twee dagen na elkaar.

De opbouw ziet er zo uit: week 1: 3x12; week 2: 4x10; week 3: 4x12; week 4: 5x10; week 6: 5x13; week 7: 5x17 ; week 8: 5x20. Ofwel is Paul week 5 vergeten, ofwel is dat een rustweek. Ik zal het hem nog eens moeten vragen. En ik wil ook weten of die 50 kg voldoende zijn. Dat gaat veel te gemakkelijk naar mijn zin.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Koen,
moet je niet elk been apart trainen, dus 50kg links en 50kg rechts?
Danny

04 juni, 2006 15:23  
Anonymous Anoniem said...

is het niet moeilijk om je twee benen apart te trainen als je een toestel gebruikt als de legg press van technogym.
btw: ik heb sinds de dodentocht vorig jaar nu na de 20 km van Brussel ook weer last van 'tractus iliotibialis frictiesyndroom'. kben uiterst benieuwd naar je 'revaliditeitstrainingen' ;-)

04 juni, 2006 16:35  
Anonymous Anoniem said...

Pittig programma!
Succes met de voorbereidingen van NY !

ik zie je daar!

05 juni, 2006 22:47  
Anonymous Anoniem said...

LS
Beste Koen,
Laat de moed niet zakken jongen. Je bent heel goed bezig; een 20 km lopen is lang niet voor iedereeen weggelegd.
Er is echt meer dan "een sprietje hoop" op het uitlopen van je Marathon !
De fantastische begeleiding en uitgebreide ondersteuning die je krijgt zouden je toch een mentale "boost" moeten geven !
Zelf ging ik van "zetel-atleet" met een conditie ver onder het vriespunt naar het uitlopen van een Marathon op 6 maanden. Het is dus perfect mogelijk ! Zelfs met een gebrekkige voorbereiding ! (lees mijn blogje er maar eens op na, je zal er hoop uit kunnen puren)
Gelukkig bleef ik min of meer blessure-vrij (of maakte ik mezelf dat maar wijs om alsnog te kunnen lopen?)
Het zit 'm allemaal in het hoofdje Koen, een sterke persoonlijkheid zoals jezelf kan dat. Ik twijfel er geen seconde aan !
Ik kijk er al naar uit om je over de finish van de New York Marathon te zien lopen; en dit vanop de eerste rij op Canvas.
Ik duim voor je, succes !

06 juni, 2006 09:19  
Blogger Bert said...

Blijven in geloven hé Koen!!
Succes.

06 juni, 2006 20:37  

Een reactie posten

<< Home