woensdag, mei 10, 2006

Rust, maar dan ├ęcht rust.

Net voor de uitzending biebiepte er een sms'je. "Vandaag niet lopen. Ik bel je straks. Paul". De trainer leest mijn weblog en hij vindt het niet zo'n goed idee om op rustdagen toch maar een beetje te lopen omdat er camera's bij zijn en omdat in het scenario past. En die inspanningstest gisteren, tja, eigenlijk is dat ook een training. Allemaal dingen waar hij niks van wist en waarmee hij geen rekening heeft kunnen houden toen hij mijn schema opstelde.

Daar bovenop komt nog die knie. Die is gezwollen en dat zal pas verbeteren als ik ze niet belast. Conclusie: een loopembargo tot en met vrijdag. Zaterdag gaat de volledige marathongroep naar Leuven voor een melkzuurtest. Dan pas mag ik opnieuw in beweging komen.

Zal ik eens heel eerlijk zijn? Mijn hart, mijn longen, mijn beenspieren en mijn stalen karakter kunnen de 20 km van Brussel waarschijnlijk wel aan. Maar die knie, ik ben daar niet gerust in. Ik noemde het een zwelling, maar eigenlijk doet ze pijn. Vooral als ik mijn onderbeen draai. Ik kruis mijn vingers en hoop dat het tegen het weekend weer loos alarm blijkt. Het is al altijd loos alarm geweest, sprak de aanstaande atleet zichzelf moed in.

3 Comments:

Blogger Geert Gitaar said...

naar de apotheek Flexium Gel halen, Koen. Helpt bij mij altijd, zeker om de pijn een beetje te verzachten !

11 mei, 2006 07:48  
Blogger Peter said...

Hey Koen,
Ben ook in November begonnen, en heb ook last van m'n knie. Het rotte is dat ik enkele weken quasi niet heb gelopen, en dit nu moet bekopen met een fameuse terugval in conditie. Ik heb in ieder geval een steunverband gekocht, en echt, dat helpt. Waarschijnlijk ook omdat het je knie warm houdt, en daardoor de symptomen bestreden worden.
Groeten,
Peter

11 mei, 2006 09:32  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Ik volg je blog van in het begin en ik moet zeggen, respect. Zelf loop ik erg veel en ik deed de twintig van Brussel al drie keer. Onderschat deze wedstrijd aub niet. Het parcours is vrij zwaar, soms loodzwaar. Daarenboven is de wedstrijd zeshonderd meter langer dan 20 kilometer. Als je onvoldoende voorbereid aan deze wedstrijd deelneemt, riskeer je verschrikkelijk af te zien of een groot deel te moeten stappen. Ik heb een beetje de indruk dat je onvoldoende kilometers in de benen hebt om de twintig comfortabel te kunnen lopen. Je moet echt minstens anderhalf uur comfortabel kunnen joggen en op anderhalf uur leg je als "beginneling" gegarandeerd de twintig niet af.Als je de twintig toch loopt, wens ik je veel succes.

11 mei, 2006 09:57  

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home