zondag, januari 22, 2006

Borsten en billen.

Gisteren groepstraining. Dertig minuten doorlopen, ieder volgens zijn eigen hartslag. Mijn tempo en dat van G. blijken nogal dicht bij elkaar te liggen, dus liepen we zij aan zij.

Het gesprek ging over opengeschuurde tepels en geïrriteerde bilspleten. Dat schijnen typische kwaaltjes te zijn van langeafstandslopers. Je shirtje schuurt 42 kilometer aan een stuk heen en weer over je borst, op de duur zijn je tepels weggeschuuurd. Naar het schijnt, we hebben het van horen zeggen. Wij zijn nog lang geen langeafstandslopers dus we hebben er voorlopig nog geen last van.

Waar G. wel last van had: rooie billen. Zijn benen wreven bij elke pas tegen elkaar en dat deed pijn.
ronny
Ronny.
Wat mij herinnerde aan een interview dat ik had met Ronny Mosuse, net voor hij in Bornem de Dodentocht zou lopen. Ze hadden hem gewaarschuwd: Ronny, je kan maar beter royaal talk in je bilspleet strooien want die zal het zwaar te verduren krijgen. G. en ik hebben geen negergat, wij zijn van het kaukasische type en ik stel me zo voor dat het wrijvingsvlak bij ons kleiner is. Maar toch, je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Ik neem talk mee naar New York.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En P. ? Moet dat ook van C. ?

22 januari, 2006 15:38  
Blogger koen fillet said...

@Wim: Er is zaterdag nogal wat tijd gekropen in de bespreking van moeilijkheden die te vergelijken zijn met mijn scheenbeen- en knieproblemen van een paar dagen geleden. De anderen beginnen daar ook last van te krijgen. Omdat ik het daar al over heb gehad, heb ik er in deze post over gezwegen. Voor de rest was het vooral gezellig: afspraken gemaakt om te gaan eten met de partners erbij bijvoorbeeld. Maar dat vond ik nu echt niks voor mijn blog...

22 januari, 2006 15:50  
Anonymous Anoniem said...

"Maar dat vond ik nu echt niks voor mijn blog..." gelijk heb je, maar 't zou wel interessant zijn om al die huisgenoten van G, K, J, S, F en C :-)eens te "horen". Het aandeel van partners en kinderen in dit project is niet te onderschatten. Zijn er die ook een blog begonnen om hun invalshoek te delen?
b groet je :-)

22 januari, 2006 18:28  
Anonymous Anoniem said...

Naast het gebruiken van operatietape om over de tepels te kleven is er nog een ideale en gemakkelijke oplossing... doe een strak t-shirt aan onderaan... eigenlijk een shirt dat een maatje te klein is, zodanig heeft je shirt geen kans om continue over je huid te schuren... SUC6

22 januari, 2006 18:51  
Anonymous Anoniem said...

Er is nog een alternatief - smeer een royaal laagje Silicoderm over de plaatsen waar er wrijving is (tepels, tussen de dijen...). Het voordeel is dat het zweet de crème niet onmiddellijk 'wegspoelt' vanwege de siliconen in de crème. Wees gerust - het is een ongevaarlijk product - het wordt gebruikt ter voorkoming van rooie billetjes bij babietjes.

22 januari, 2006 18:58  

Een reactie posten

<< Home