donderdag, januari 12, 2006

Klachten.

Iemand trok me aan mijn mouw vanmiddag. Ze mist de mp3'tjes op deze blog. 't Is inderdaad weer een tijdje geleden dat ik nog gemeld heb welke muziek er speelde tijdens het lopen. Dat komt omdat ik met dat overbelastingsletstel zit. Ik loop een paar dagen niet meer, ik fitness.

Tegen mijn zin, en ik ben er ondertussen achter waarom ik er zo'n hekel aan heb. Mag ik even licht-filosofisch worden? Als je traint in de polders verplaats je je van punt a naar punt b. Iets in mij zegt dat dàt de diepere zin is van lopen: verplaatsing. De pedalen van een hometrainer rondtrappen gaat dus in tegen de orde der dingen, dat is loos fietsen.

Gisteren was het in fitnesscentrum fit-4-fun onmogelijk om naar mijn iPod te luisteren. Ze waren aan het - ik hoop dat ik het goed heb begrepen - spinnen. Dat is fietsen op een speciaal soort hometrainer. Bij spinnen hoort muziek en een animator van de luidruchtigste soort. Uiteraard voorzien van geluidsversterking, om boven het geboenkeboenke uit te geraken. Mijn iPod op 10 was nog niet voldoende. En zeer slecht voor de trommelvliezen bovendien heeft Pete Townshend me laatst nog verteld. Ik heb dus maar zonder mp3'tjes gezweet.

spspIMG1639
Van dam (l), Simek (r)
Jammer, want ik wou de podcast van Martin Simek beluisteren. Dat lukte niet, ik heb vanochtend op de trein de schade ingehaald. Simek is een Nederlandse radiomaker van Tsjechische komaf. Hij durft in zijn interviews ongegêneerd sentimenteel worden. Bij gelijk welke andere interviewer zou ik dat klef vinden, maar van Simek aanvaard ik het. Ik weet niet waarom. Misschien is het zijn merkwaardige cirkusdirecteuren-nederlands.

Zijn programma, Simek 's nachts, wordt zaterdagavond om middernacht uitgezonden. Zondagochtend dus eigenlijk. Naar mijn smaak is dat geen uur om naar de radio te luisteren, dus heb ik me geabonneerd op zijn podcast. Mag ik de aflevering aanraden met cullinair journalist Johannes van Dam?

3 Comments:

Blogger Geert Gitaar said...

Ik breng op zaterdag 21/1 mijn gitaar mee naar de training, Koen. Dàt wordt pas boenkeboenke !

13 januari, 2006 00:13  
Blogger Marrek O'Polo said...

simek !!
da's klasse !!!
is ook een super-coach ...!
ideetje ???

13 januari, 2006 22:57  
Anonymous Anoniem said...

Nù begrijp ik dus waarom fit4fun verdwenen is..

11 februari, 2007 16:36  

Een reactie posten

<< Home