zondag, januari 15, 2006

Genoeg geluiwammest.

Vrijdag voorzichtigjes weer wat gelopen, een kwartiertje. Het ging goed, ik voelde geen pijn meer aan dat zeurende scheenbeen van me. Meteen aan Paul gemaild, met het vriendelijke verzoek of ik zaterdag alsjeblieft wat langer mocht lopen. Had je me twee maanden geleden voorspeld dat ik een dag zonder lopen een flutdag zou gaan vinden, ik zou je vierkant uitgelachen hebben.

Zaterdag werd zo'n flutdag: Paul vond dat ik mijn lijf beter nog wat rust gunde. Fitnessen mocht wel, maar daar had ik geen tijd voor. We hadden een uitgesteld nieuwjaarsfeestje, met nog wat late nieuwjaarsbrieven enzo. (Ik heb nog één petekind te gaan. Iemand een fantastisch idee voor een avontuurlijk jongetje van 9?) Er moest gekookt worden en met meubels gesleept om plaats te maken voor twintig man. 's Avonds in de chocolademousse gevlogen, maar zonder erg, vanochtend stond de weegschaal nog altijd op 89.

polder brug
Polderbrug.
Vandaag, zondag, geen flutdag: 25 minuten lopen. 't Is te zeggen: wandeljoggen. Dat is trainersjargon voor afwisselend 4 minuten lopen, 1 minuut wandelen. Ik luisterde iPodgewijs onderandere naar Songs put things van de mij volslagen onbekende Stephen Yerkey. Situeert zich ergens tussen Tom Waits en John Hiatt.

Zondag is een drukke dag in de Kruibeekse polder. Het krioelt er van de Antwerpenaren die de Schelde oversteken. Dat loopt in de weg, de paadjes zijn smal. En ik betrap mezelf erop dat ik te trots ben om, nét als er zo'n groepje wandelaars passeert, aan die minuut wandelen te beginnen. Ik loop dan nog even door en moet mezelf inhouden om niet een tandje bij te steken. Onnozel machogedrag, ik weet het.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

beste koen,

je wil u bewijzen ten opzichte van wandelaars,op goede weg zou ik zeggen.zelf zeg ik ook dat de zon schijnt wanneer het regent,mensen bekijken me dan meestal.vrijdagmiddag nog bestelde ik een broodje zalm terwijl er iemand achter mij een broodje kaviaar moest hebben,het stopt nooit;smakelijk.

15 januari, 2006 20:34  
Blogger Marrek O'Polo said...

wanneer steek je eens over naar de hobokense polder: kunnen samen joggen !

15 januari, 2006 21:31  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

geniet van het lopen zolang je kunt. Zelf heb ik 25 jaar langeafstandsgejogd en genoten.Een ernstige hernia heeft mij naar het stappen gedwongen. Ook best aangenaam, maar waar je na een à twee uur lopen al goed high bent van de endorfines (zalig!!!), duurt het bij het stappen vier à vijf uur.
Je vermagering zal komen met de verhoging van je basaal metabolisme(je niet-activiteitsgebonden vetverbranding, in mensentaal je theoretische vetverbranding moest je 24u in je bed liggen). Als duursporter verbrand je tijdens je gewone doen en laten veel meer dan een niet-duursporter. Een maal op kruissnelheid gekomen (3 keer 1,5 uur lopen per week) zullen de kilo's eraf vliegen.
Bart Callens

16 januari, 2006 11:50  

Een reactie posten

<< Home