zondag, november 23, 2008

Het Laatste Uur 012 - Dagen van de week

Om ik weet niet welke reden begint Het Laatste Uur nu al een paar weken na elkaar met iets cabaretesk. Deze week They Might Be Giants.



Het was ofwel Maandag van De Mens, ofwel Monday van Wilco. Frank Vander Linden of Jeff Tweedy. Onmogelijke keuze. Was het onder politieke druk dat ik voor de Vlaamse productie ging? Hieronder de afvaller. Ook straf, hé Frank?



Zo makkelijk als het vorige week ging, zo moeilijk was het deze keer. Erg weinig inzendingen. Qua dinsdag kwam Dominique Wittevrongel ter hulp. Dinsdag, Bowiedag. Al had Ruby Tuesday ook gekund. In de versie van U2 bijvoorbeeld. Vanaf 6'30". En op 6'48" is het al voorbij.



Er zijn bijzonder weinig platen over woensdagen. Eentje van The Undertones, maar echt goed vind ik dat niet. Op de radio toch maar voor Costello gegaan. En donderdag is ook al niet gemakkelijk. Alle liedjes die daarover bestaan zitten in het programma.

En dan is het weekend. Vrijdag, zaterdag, zondag, je struikelt over het repertoire.

Friday - JJ Cale, slechts één akkoord.



Shine, shave, shower (It's saturday) - Lefty Frizzel (Ik vind niks anders dan deze kajakkende Amerikanen die al peddelend dat
bijzonder zaterdagse lied aanheffen.)



Never on sunday - The Muppets



Volgende week is het thema van Het Laatste Uur: De Hond. En er is natuurlijk de podcast.

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik wilde 'Ash Wednesday' van Elvis Perkins inzenden, maar ik kon er maar geen inleiding over verzinnen. Dat nummer staat overigens op Perkins zijn gelijknamige album van vorig jaar (Perkins is ook de zoon van acteur Anthony "Norman Bates" Perkins)

23 november, 2008 23:32  
Blogger Unknown said...

Jammer van het schoonheidsfoutje dat van 'Thursday' plots 'Supersex' maakte. Maar het is je al vergeven.

24 november, 2008 11:15  
Anonymous Anoniem said...

Iets cabaretesks (niet 'cabaretesk'). Het is je pas vergeven, om met vorige vleierige commentator te spreken, als je deze fout nooit meer maakt.
Na 'iets' en nog allerlei anders krijg je een eind-s van de partitieve genitief, zelfs in hedendaags en actueel Nederlands, en zelfs bij BV's, die het goede voorbeeld zouden moeten geven.
Vraag het eens aan de Nederlands-man/vrouw van de VRT, die zou het moeten weten.

25 november, 2008 19:14  
Blogger koen fillet said...

Ik beloof niks. Want ik heb aan mijn mama beloofd dat ik nooit iets zou beloven dat ik niet waar kan maken.

25 november, 2008 19:17  

Een reactie posten

<< Home