woensdag, juli 23, 2008

Het Laatste Uur

Heb ik u al verteld over dat thematische muziekprogramma dat ik na de vakantie ga maken? User Generated Radio. Dat is toch de bedoeling.

Op één uitzondering na, een van mijn helden die niet wil meedoen, reageert iedereen enthousiast. Sommigen zijn ijverig aan het nadenken, merk ik.
    -Gaat er iemand Patti Smith doen, Koen? (J. over het thema snorren)
    -Er bestaat een geweldige sketch over de koebel in Don't fear the reaper, Koen! (P. over het thema koebel)
    -Allez Koen, mag ik echt Patti Smith niet doen? (J. over het thema snorren)
    -Elke aanleiding om Start van The Jam te draaien is goed! (D. over het thema start)
    -Patti Smith, ik wil Patti Smith! (J. over het thema snorren)
    -Shit, ik kan niet kiezen uit het repertoire van Jim Croce. (R. over het thema snorren)
    -Wie is die WW eigenlijk, dat hij van u Patti Smith mag doen, Koen? (J. over het thema snorren)
    -En toch doe ik Start me up! (S. over het thema start)
Nog zesenveertig keer slapen.

O ja, nog iets. Lang geleden heb ik al eens in bedekte termen over dat nieuwe programma geschreven. Een paar mensen hebben toen gereageerd. Heleen en Onzils onderandere. Meisjes, ik reken op jullie.

Labels: ,

8 Comments:

Blogger Geert Simonis said...

Patti Smith. Niet Patty Smith. Zeker niet Patty Smyth, dat is iemand anders.
Als Patti niet mag, mag Jane Birkin zeker ook niet?

23 juli, 2008 17:03  
Blogger koen fillet said...

@Geert. Oeps, ik heb ondertussen van Patty Patti gemaakt. En Patti mag wél, maar slechts één keer per uitzending. Jane mag dus ook.

23 juli, 2008 18:35  
Blogger Unknown said...

Het valt mij tegen dat jij het begrip 'User Generated Radio' durft gebruikt, Koen! Vroeger heette zoets toch gewoon een verzoekplaatjesprogramma?

25 juli, 2008 09:53  
Blogger koen fillet said...

@Henk. Ik vond het de hoogste tijd om het warm water nog eens uit te vinden, Henk.

25 juli, 2008 10:35  
Blogger Unknown said...

@koen
begrijp me niet verkeerd. Er is absoluut niks mis met warm water heruitvinden. Je mag het alleen geen 'high temperature generated dihydrogen monoxide' noemen. Laat dat over aan de plastrondragers van deze wereld.

25 juli, 2008 14:02  
Anonymous Anoniem said...

We bestaan, meneer Fillet! Bij ons thuis zijn we met 3 zussen rond de 20 bezig aan zo'n collectie, maar dan van hedendaagsere muziek. Misschien heeft papa er wel iets mee te maken ... opgroeien met Cat Stevens, Herman's Hermits, The Beatles, The Troggs, The Rolling Stones en vooral: The Kinks en The Moody Blues. Getekend voor het leven, dat zijn we! Veel succes met uw programma!

27 juli, 2008 11:52  
Anonymous Anoniem said...

Ja hoor, je had het ons al verteld. Heb sindsdien een Grote Koebel-post in draft staan die maar niet af geraakt.

30 juli, 2008 13:07  
Blogger Onzils said...

je mag er zeker van zijn dat we gaan (proberen) meewerken... anekdotes genoeg en muziek"archieven" ook! Ondertussen al aan de "p" aanbeland, maar deze week nog een 10tal dozen met 2de handslps ontvangen. We lopen onze muziekpassie achterna! ;-))
Groeten,
Ilse - Onzils

31 juli, 2008 16:35  

Een reactie posten

<< Home