woensdag, mei 07, 2008

Stokje in hoenderhok

Ik heb een taboe geschonden. Ik heb mijn klikcijfers gepubliceerd. Dat schijnt not done te zijn onder bloggers. Frank De Graeve denkt de reden te kennen: als ze laag zijn, werkt het demotiverend als je erover begint na te denken. En vaak zijn ze laag.

Hier dringt zich een stokje op. Twee vragen: (1) Vertel ons je aantal unique visitors per dag tijdens de vorige week, en (2) waar haal je je motivatie vandaan om te blijven bloggen?

In mijn geval:
(1) ma 444 di 465 wo 479 do 463 vr 491 za 281 zo 244, gemiddeld dus 409. (En geen 300, hé Frank!)
(2) Bloggen lijkt op schrijven. Een roman gaat me boven de pet, een blog lukt nog net. Vandaar.

Eén probleem: ik ben niet zo stokjesachtig. Ik zie wel een paar hoenderhokken waar ik iets wil binnengooien, maar misschien zijn de hokbeheerders daarvan niet gediend.

Weet je wat we doen: we doen van wie het stokje wil, mag het hebben. Ik hou de comments in het oog.

Labels: ,

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Er zijn best veel bloggers die een publieke statistiektool op hun blog publiceren. LVB heeft er zelfs 3 verschillende. Je moet alleen wat zoeken waar ze staan.

08 mei, 2008 08:02  
Blogger Henri Menheere said...

Ik heb feedburner maar heb nog moeite om het te interpreteren, ik zie zo gemiddeld 20 30 mensen langs komen, dus 409 bij jou ... hoe kan dat? Wat doe jij, zet je advertenties in de krant, of ...?

Lees je ook andere blogs?

Tips zijn welkom.

Ah ja de 2 vragen:

1) Moet dat dus nog zien uit te dokteren
2) Ik schrijf op wat ik denk en voel, en als mensen meelezen is dat fijn, ik hou er echt van als andersdenkenden meelezen. Ik blijf gemotiveerd omdat ik zo zelf ook kan terugblikken op mijn eigen gevoelens en gedachten...

08 mei, 2008 10:46  
Anonymous Anoniem said...

Taboe niet echt, denk ik. Wel oeverloze discussie. Welke tool (elke tool levert andere cijfers), welke dingen vind je waardevol (search engine traffic, directe bezoekers, mensen die gereferred worden, reactie-plaatsers?), wat doe je met Rss-lezers, mag je "bots die je site binnenslurpen (google, yahoo...) meetellen enzoverder enzovoorts.

Mijn cijfers ( http://houbi.com ) mag je gerust kennen: vorige week:
529 - 707 - 698 - 568 - 607 - 643 en 469. Meer dan Koen Fillet, elke dag van de week. Who'd have thought that?

08 mei, 2008 12:06  
Anonymous Anoniem said...

Ik wacht op mijn CIM-rapport van het tweede kwartaal.

08 mei, 2008 20:35  
Anonymous Anoniem said...

Sorry voor mijn rekenfout, Koen. Statistiek is duideljk niet mijn forte. ("Wat dan wel?", hoor ik hier en daar grommen. Shut up!) Niet dat het de discussie wezenlijk verandert, maar toch: de waarheid heeft zijn recht.

@smetty: Er zijn er zeker. Een drietal? Vier? Vijf als we goed zoeken? Ik denk dat er heel veel bloggers zijn zoals henri menheere (en ikzelf ook, hoor), die het doorgaans met een paar tientallen bezoekers moeten stellen, en zich afvragen hoe het bij andere bloggers zit. Veel bloggers voelen zich perfect gelukkig met een klein clubje volgelingen (en zich ongemakkelijk voelen bij de gedachte dat hun lezersschare zich danig zou uitbreiden, zoals bleek uit hun reacties toen ze twee edities geleden genomineerd werden voor de Site van het Jaar), maar anderen zouden wellicht liever meer mensen bereiken. Zeker journalisten, want zelfs met de kleinste publicatie heb je al snel een paar duizend lezers. En dat kunnen wellicht maar weining blogs zeggen. En eens je een publiek van die omvang gewoon bent...

Tiens, hoeveel lezers zou zo'n Louis Van Dievel hebben, vraagt een mens zich dan af.

09 mei, 2008 01:38  
Anonymous Anoniem said...

Ik klop af op gemiddeld 5000 views per maand. Maar bij god geen idee wat hun leeftijd, geslacht of sociale groepen zijn. Maakt het wat uit ? We doen het toch omdat we graag schrijven.

09 mei, 2008 13:56  
Blogger Unknown said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

16 mei, 2008 15:52  
Blogger Unknown said...

Ik had tot voor deze hoenderhok-post van Koen nog geen Statcounter geïnstalleerd. Nu dus wel. De gegevens van 1 blogweek maken mij tegelijkertijd extatisch én hyperbedroefd. Dan denk je dat je 143 unique visitors hebt op 1 dag ...tot je dieper in diezelfde statistieken kijkt en merkt dat 86%van die bezoekjes welgeteld 0 seconden duurden.
Leve de statistiek!

16 mei, 2008 15:56  

Een reactie posten

<< Home