woensdag, juli 11, 2007

McCarthy

Terwijl kind 1 naar Dour is vertrokken met kind 2 en kind 3 naar Paul McCarthy gaan kijken. Dat is die opblaaskunst in het Middelheim. McCarthy stond al lang op ons to-dolijstje.


Grappig en goed gevonden enzo, dat wel. Maar ik ben ouderwets in die dingen, ik deel de mening van Gerrit Komrij: kunst moet aan een haakje hangen. Na wat heen en weer gediscussieer met kind 2 en kind 3 ben ik bereid dat aan te vullen met Allez, als het op de schouw kan staan is het ook kunst.

Ik stond alleen met dat standpunt. Tot we in de verte een soort carport zagen staan. Kunst of een carport, vroeg ik. Carport gokten kind 2 en 3. Het bleek kunst te zijn. Waarna wij gezamenlijk tot de volgende definitie kwamen: het is kunst als er een bordje bij staat.

Labels:

6 Comments:

Blogger b-ware said...

Voor m'n kinderen (6 & 7 jaar) en mezelf betekent kunst in dit specifieke geval: "als het ons toch een paar uur bezig houdt"

11 juli, 2007 20:38  
Anonymous Anoniem said...

Voor Noordkaap is "die blik in haar ogen" ook kunst !

12 juli, 2007 09:50  
Anonymous Anoniem said...

@ Alain: Stond daar dan een bordje bij?

12 juli, 2007 11:05  
Anonymous Anoniem said...

Wordt muziek dan als kunst beschouwd of niet? Of is dit enkel het geval indien de muziek ons beroert? Ik beluisterde trouwens nog een oudere aflevering van de Wilde week, meerbepaald over Mozart. Zalige reacties =)

12 juli, 2007 16:43  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het allemaal een beetje opgeblazen.

13 juli, 2007 20:54  
Anonymous Anoniem said...

Heer Fillet,
Ik heb ergens gelezen (ik meen dat het bij Reve was): "Als je niet kunt zien wat de onderkant of de bovenkant is, is het geen kunst."
Dat vond ik wel een goeie. Ik kan mij trouwens wel ergens vinden in dat standpunt...

16 juli, 2007 08:57  

Een reactie posten

<< Home