maandag, januari 15, 2007

Naar de overkant

Ik dacht uit ervaring te weten dat de minste geringste verandering op de radio bij luisteraars wrevel veroorzaakt. Nieuwe jingles of het weerbericht aan het begin of op het eind van het nieuws, mensen worden daar ongelukkig van. Maar nee, er zijn dingen die veranderen zonder dat iemand het merkt. Ik moet mijn mening in deze herzien.


Daarnet zei Sven, redacteur Wilde Geruchten, tiens, het is de vijftiende vandaag. Vroeger waarschuwden ze op de radio dat je in straten met beurtelings parkeren je auto moet verzetten.

Dat doen we niet meer. Ik heb niet de indruk dat er daardoor chaos is ontstaan of verdriet is veroorzaakt. Of heb ik iets gemist, en is het verkeersbord beurtelings parkeren overal weggehaald?

Labels: ,

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Neen,
in de straat om de hoek staat het nog. En elke twee weken zijn er vroege vogels, en mensen wiens scheurkalender een dag achterloopt.

Op Nieuwjaarsdag was de verdeling in de late voormiddag 50%-50%, wat de straat wel erg krap maakte.

15 januari, 2007 14:50  
Anonymous Anoniem said...

mensen zijn bewuster dan je zou denken en zeker niet dom
cave

15 januari, 2007 14:52  
Anonymous Anoniem said...

In onze straat is het nog van kracht. Ik zou het wel handig vinden mocht het gezegd worden op de radio. De politie heeft me zo om 4u30 eens uit bed gelicht om mijn auto te verzetten.

15 januari, 2007 16:27  
Anonymous Anoniem said...

in onze straat staat ook nog zo'n bord. en daarom hadden wij op 1 januari om 6u45 een boete aan ons been!

mathilde

15 januari, 2007 16:44  
Anonymous Anoniem said...

in de grensstreek met frankrijk halen ze je niet uit je bed maar beboeten ze je
en vooral de belgen,zie noord-frankrijk
ik denk dat wij vlamingen zeer verdraagzaam zijn
dat is soms ook goed

15 januari, 2007 16:44  
Anonymous Anoniem said...

"De meeste mensen leven in de ruïnes van hun gewoonten."

15 januari, 2007 19:49  
Anonymous Anoniem said...

De gewoonte en de wet zijn zusters.
En die komen niet dikwijls overeen.

of wat zullen we nog citeren?

Gewoonte is de intelligentie van de menigte.

en dat is me het een en andere

t'is te doen vandaag of toch ten minste sinds vanmorgen

wat zouden er veel mensen hun rijbewijs niet halen dezer dagen


beste wensen aan u koen

16 januari, 2007 16:52  
Anonymous Anoniem said...

Ik geef het eerlijk toe: ja, ik ben minder aandachtig dezer dagen. Maar ik heb er dan ook een goede reden voor. Ik pas mijn blokschema aan opdat ik toch elke dag naar je programma kan luisteren. Helaas vergt het maken van oefeningen ook enige concentratie, hetgeen een deel van mijn aandacht opslorpt. Ondertussen kan ik dus wel met een half oortje luisteren, hetgeen ik prefereer boven niet luisteren. Sterk bezig noemen we dat!

16 januari, 2007 22:02  
Blogger kris said...

vroeg of laat verdwijn alles, maar een tijdje later keert het terug als iets 'hip'en nieuw (komt omdat we snel, te snel, vergeten). 't zou me dus niet verbazen mocht jullie redacteur binnenkort voorstellen om de hoogtestand van de sluizen iedere morgen voor te lezen. haha

17 januari, 2007 23:10  

Een reactie posten

<< Home