zaterdag, mei 13, 2006

Testdag #1

Het begon met een onderwaterweging. Wat daarvan het resultaat is weet ik nog niet, professor Marina Goris heeft er nog wat rekenwerk aan. Vervolgens gesprek met diëtiste Ilse Vaes en sportpsycholoog Filip Boen.


En dan de draaischijf. Dat is een aspect van het televisiemaken dat de zes deelnemers aan de Canvasmarathon verafschuwen: om de twee maanden moeten we ons lijf tonen. In ons zwembroekje voor de camera op die draaischijf. Voorkant, achterkant, close-up enzovoort.

Aanvankelijk wilden we dat niet, we hebben in november collectief gezegd draaischijf no way. Maar uiteindelijk zijn we toch gezwicht. We hebben de beelden mogen zien en het moet gezegd: de montage is smaakvol gebeurd. Canvas is geen VT4. En stilaan voltrekt er zich een metamorfose, de zes lijven worden min of meer toonbaar...

Vervolgens had ik een privé-audiëntie bij Koen Peers, de sportarts. Hij boog zich over mijn knie en trok een bedenkelijk gezicht. Vochtophoping, vermoedelijk een beschadiging aan het kraakbeen van mijn knieschijf of aan de meniscus. Ik mag er een paar dagen niet mee lopen. Dus voor mij geen melkzuurtest vandaag. Ik mocht mijn Nike-spullen uitdoen en weer mensenkleren aantrekken.