vrijdag, februari 03, 2006

Morgen groepstraining.

Ik vermoed wat morgen het onderwerp van gesprek zal zijn. Aquajog. We krijgen allemaal last van overbelastingspijntjes, daarom zoekt Paul alternatieve trainingsvormen. En we kregen dus ein Aqua Gürtel cadeau.

Ik wil best met zijn allen samen eens gaan aquajoggen, maar geen haar op mijn hoofd/borst/rug/enzovoort denkt eraan om in mijn eentje in het zwembad van Temse met dat rare ding rond mijn buik te gaan watertrappelen. Ze zullen nogal lachen.

Zwemmen is trouwens iets voor vissen. Als de schepper had gewild dat wij zouden aquajoggen, hij had ons schubben en kiewen gegeven. Lopen, dat was de afspraak.

Oh, kijk wat er op de achterkant staat van mein Aqua Gürtel. Nur unter Aufsicht verwenden. Als ik het goed begrijp raadt de fabrikant dus af om alleen te gaan zwemmen in Temse. Héhé.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik wil gerust wel eens komen kijken en lachen in 't zwembad van Temse, telt dat ook als 'Aufsicht' ? :-) Je ziet: laat maar weten als ik kan helpen hé ...
groetjes, en nog veel succes !

04 februari, 2006 12:58  
Blogger P_eter said...

Hi Koen, om je lijden iets te verzachten.
Wat zijn de 8 beste alternatieven voor het lopen.
1)Fietsen
2)Weerstandsoefeningen
3)Voetbal
4)Aerobic
5)Aquajoggen
6)Skilanglauf
7)Walking
8)Zwemmen

vrij vertaald uit "Das Laufbuch - Training, Technik, Ausrüstung", T. Steffens/M. Grüning, 2004, Hamburg.

Dus je hebt toch plaats vijf. "Aquajoggen is eine hervorragende Bewegungsalternative für den Fall, daß Verletzungen 'normales' Training unmöglich machen. In einer Studie wurde nachgewiesen, daß es ansonsten nur sporadisch und locker trainierende Läufer mit sechs Wochen Aquajoggen geschafft haben, ihre Wettkampfleistung hundertprozentig zu erhalten."

Sorry dat ik het niet vertaald heb, maar ik denk dat het toch begrijpbaar is. Dus dat kan je dan vertellen als mensen jouw stom bekijken. Je hebt een geweldig alternatief voor het lopen, maar wat wil je dan ook met een coach als Paul.

05 februari, 2006 15:49  

Een reactie posten

<< Home